ΑΝΩΤΑΤΗ  ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ

Αρ. Πρωτ.343

Αθήνα, 19/9/2014

 

 

Αξιότιμο

Κύριο Ανδρέα Λοβέρδο                                                                                                                                     ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ

Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Α. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 Μαρούσι

Ενταύθα     

 

ΘΕΜΑ: α. Μετεγγραφές- Μεταφορά θέσης εισαγωγής   πολυτέκνων (γονέων και τέκνων) σε Σχολές της

       Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης     

              ΣΧΕΤ.: Η υπ΄ αριθμ. 339/15-9-2014 ομοία μας                                                                                

 

 

Αξιότιμε Κύριε  Υπουργέ. 

Εν συνεχεία της ανωτέρω ομοίας μας περί του εν θέματι αντικειμένου  κάνουμε έκκληση την υστάτη στιγμή , καθότι οι πολύτεκνοι είναι σε μεγάλη αναστάτωση και αναβρασμό και επιβάλλεται στην Υπουργική Απόφαση που πρόκειται να εκδώσετε για τα θέμα αυτό, να δώσετε αναδρομικότητα σε αυτήν για τα παιδιά των πολυτέκνων οικογενειών.

Η μη αναδρομική  ισχύς  αφενός είναι άδικη και αφετέρου δεν είναι σύννομη κ. Υπουργέ και θα εγείρει άμεσα δικαστικές περιπέτειες των παιδιών αυτών κατά  της απόφασής σας.

Είναι άδικη γιατί μια μικρή μερίδα νεοεισαχθέντων με τις Πανελλαδικές εξετάσεις φοιτητών, ενώ πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου, εξαιρούνται των ρυθμίσεων του. Πρέπει να τονιστεί ότι οι εισαχθέντες με το 10% έχουν εισαχθεί μέσω Πανελλαδικών εξετάσεων και όχι χαριστικά. Επίσης, ακόμα και αν στο παρελθόν έτυχαν της διευκόλυνσης της μετεγγραφής, σήμερα, για να βρεθούν ξανά στην αφετηρία και να διεκδικήσουν μια νέα εγγραφή ή και μετεγγραφή  με βάση τα αποτελέσματα των τελευταίων Πανελλαδικών εξετάσεων, διαγράφονται προηγουμένως από την Σχολή που πιθανά φοιτούσαν.

Είναι μη σύννομη για τους παρακάτω λόγους:

1.         Η εξουσιοδότηση της παρ 4, του άρθρου 53, του νόμου 4264/2014, δεν επιτρέπει στον Υπουργό να προσδιορίσει τους δικαιούχους  της ρύθμισης του άρθρου, αλλά μόνο διαδικαστικά ζητήματα  και προθεσμίες.

2.     Η διατύπωση της παρ 6, του άρθρου 53, του νόμου 4264/2014 («.. αφορά τους επιτυχόντες που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις Πανελλαδικού επιπέδου του Σχολικού έτους 2013-14») συμπεριλαμβάνει και τους επιτυχόντες με το 10% καθόσον και αυτοί συμμετείχαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις  του 2013-14. Η νομοθεσία αναφέρει ότι στις Πανελλαδικές εξετάσεις οι θέσεις διακρίνονται στους επιτυχόντες με το 90% όσο και εκείνους με το 10%. Επομένως και οι επιτυχόντες του 10% έλαβαν μέρος στις εξετάσεις Πανελλαδικού επιπέδου του σχολικού έτους 2013-14.

3.      Όποτε έχουν εφαρμοστεί στο παρελθόν διατάξεις περί μετεγγραφών ουδέποτε διαχώριζαν τους εισαχθέντες με το 90% από εκείνους του 10%. Επομένως ο καλόπιστος πολίτης δεν αναμένει μια τέτοια διάκριση.

4.      Η διάκριση εις βάρος των επιτυχόντων με το 10% είναι αντίθετη στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.

Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα σχετίζεται με το χρόνο έκδοσης της επικείμενης ΥΑ. Είναι βέβαιο ότι πολλοί φοιτητές που εισήχθησαν με το 10% διαγράφηκαν με αίτηση τους  από τη Σχολή που φοιτούσαν για να μπορέσουν να εγγραφούν στην νέα τους Σχολή, έχοντας κατά νου την προοπτική της μετεγγραφής. Ο εκ των υστέρων αποκλεισμός τους από το δικαίωμα μετεγγραφής είναι δυνατόν να τους στερήσει τις σπουδές, παρότι επιτυχόντες, στην περίπτωση που αδυνατούν να φοιτήσουν στη Σχολή που εγγράφηκαν. Στην περίπτωση αυτή είναι εύλογο να διεκδικήσουν αστικές αποζημιώσεις από την Πολιτεία και από τον υπεύθυνο Υπουργό για την υλική και ηθική ζημία που υπέστησαν.

Κύριε Υπουργέ,  είναι γνωστή η Συνταγματική και Δικαστηριακή προστασία που παρέχεται ρητά στις πολύτεκνες οικογένειες, αφού:

α. Η παρ. 2 του άρθρου 21 του Συντάγματος, ρητά επιτάσσει πως:

«Οι πολύτεκνες οικογένειες έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος».

β. Το Σ.τ.Ε και τα Διοικητικά Δικαστήρια της χώρας, με σωρεία αποφάσεών τους έχουν  αποφανθεί πως:     

«Η εξυπηρέτηση του ατομικού συμφέροντος των πολυτέκνων, αποτελεί εξυπηρέτηση του γενικοτέρου δημοσίου συμφέροντος, προ του οποίου και αυτή η αρχή της ισότητας των Ελλήνων απέναντι στο νόμο υποχωρεί, λόγω του δημογραφικού προβλήματος που αντιμετωπίζει η χώρα μας».(Δ.Ε. Αθηνών: 2762/1998, 2764/1998, 2160/1989, 2161/1989 κ.ά)

(Σ.τ.Ε: 2216/1975, 4062/1990, 4069/1990, 4070/1990, 2773/1991, 2781/1991, κ.ά)

5.         Για όλους αυτούς τους λόγους , παρακαλούμε όπως δοθεί το δικαίωμα της αναδρομικότητας στους 723 πολύτεκνους φοιτητές παρελθόντων ετών, οι οποίοι στην πράξη θα είναι ακόμη λιγότεροι…

Βάσει στοιχείων των υπηρεσιών του Υπουργείου σας, που μας τα χορήγησαν, αυτοί συνίστανται:

  1. Σε 473 πολύτεκνους φοιτητές του 2013
  2. Σε 208 πολύτεκνους φοιτητές του 2012
  3. Σε   23 πολύτεκνους φοιτητές του 2011
  4. Σε   19 πολύτεκνους φοιτητές του 2010

Κύριε Υπουργέ, τολμήσατέ το, να συμπεριλάβετε στην Υ.Α  αυτά τα παιδιά, ουδείς μπορεί να πει οτιδήποτε, καθότι είναι τα μόνα που προστατεύονται και συνταγματικά και είχαν στο παρελθόν το δικαίωμα αυτό επί 32 συναπτά έτη,  χωρίς κανένα πρόβλημα για τις Σχολές όπως ομολογούσαν οι ίδιοι οι πρυτάνεις.

 

Διατελούμε με ιδιαίτερη εκτίμηση

 

Για την ΑΣΠΕ 

       Ο Πρόεδρος                                                              Ο Γεν. Γραμματέας 

 

Βασίλειος Θεοτοκάτος                                            Εμμανουήλ Χρυσόγελος

Πρόσφατα άρθρα