ΑΝΩΤΑΤΗ  ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ

Αρ. Πρωτ.267

Αθήνα 9/9/2013

           

Προς

Τους Αξιοτίμους

κ.κ. Βουλευτάς

Ενταύθα

 

Κυρία/ε Βουλευτά

Στο  σχέδιο νόμου: «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», περιλαμβάνονται διατάξεις για θέματα που επανειλημμένως  έχουμε θέσει  στο Υπουργείο Παιδείας, οι οποίες έχουν προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και αναβρασμό στον κόσμο των πολυτέκνων.  Δυστυχώς όμως για μία ακόμη φορά, απουσιάζουν διατάξεις που έπρεπε να υλοποιούν τη Συνταγματική επιταγή περί ειδικής φροντίδας του Κράτους για τις πολύτεκνες οικογένειες, όταν μάλιστα αυτές δεν έχουν κανένα δημοσιονομικό κόστος για την Κυβέρνηση και οι οποίες ίσχυαν επί δεκαετίες μέχρι  και πριν 2  χρόνια, που αναιτίως και χωρίς λόγο η κ. Διαμαντοπούλου τις κατάργησε.

Συγκεκριμένα:

-Α-

Για τις Μετεγγραφές του άρθρου 34 του ν/σ.

Οι πολύτεκνοι φοιτητές και οι οικογένειές τους, ως γνωστό  εδώ και δύο χρόνια, βιώνουν το δικό τους Γολγοθά, μετά την κατάργηση των Μετεγγραφών.  Οι δήθεν διατάξεις περί Μεταφοράς θέσης μόνο ως κοροϊδία μπορεί να χαρακτηρισθούν, αφού δίνουν τις περισσότερες θέσεις στην Επαρχία!… Δεν αντιλαμβάνεται το Υπουργείο το δράμα των παιδιών μας, που δεν μπορούν πλέον καν να σπουδάζουν, παρά μόνο εφόσον βρεθούν κοντά στις πατρικές οικίες; Δεκάδες θέσεων έμειναν κενές στην Επαρχία, με τη διαδικασία της Μεταφοράς θέσης φοιτητή του 2012 (πριν δύο μήνες) και τώρα πάλι τα ίδια, με απώτερο στόχο φυσικά, την ουσιαστική κατάργηση των Μετεγγραφών!  Όπως δε ανεγράφη και στα ΜΜΕ με τη διαδικασία αυτή, για 1η φορά είχε ως αποτέλεσμα φέτος παιδιά ακόμα και υπερπολυτέκνων οικογενειών (με 7 και 13 αδέλφια!) να μην πάρουν Μετεγγραφή, παρότι το εισόδημα τους ήταν χαμηλό. Ή αύξηση  του κατά κεφαλήν εισοδήματος όπως φημολογείται, αν δεν συνοδεύεται με την πρόταξη των πολύτεκνων φοιτητών και τέκνων πολυτέκνων  στον τελικό  πίνακα προς Μεταφορά θέσης Φοιτητών είναι σκέτος εμπαιγμός για τους πολύτεκνους, καθότι οι ανωτέρω υπερπολύτεκνοι είχαν περί τις 4000€ κατά κεφαλήν εισόδημα και ο τελευταίος εισαχθείς στις σχολές αυτών  περί τα 3500€(που μπορεί να ήταν και τέκνα οικογενείας με ένα ή δυο παιδιά!).

Μόλις εκδόθηκαν τα αποτελέσματα για τη Μεταφορά θέσης του Φοιτητή πριν 2 μήνες, η ΑΣΠΕ ζήτησε  από το υπουργείο στοιχεία για τον αριθμό των πολύτεκνων φοιτητών.  Σύμφωνα λοιπόν με την απάντηση αυτή  που μας απέστειλε το Υπ. Παιδείας, στους 3.864 φοιτητές που ζήτησαν Μετεγγραφή το 2012, μέσω της Μεταφοράς θέσης Φοιτητή, πολύτεκνοι ήσαν οι 582..., δηλαδή μόλις το 15% του συνολικού αριθμού των φοιτητών που ζήτησαν Μετεγγραφή!!!.   Ικανοποιήθηκε η αίτηση των 349 φοιτητών μας και αρνούνται πεισματικά την Μετεγγραφή των υπολοίπων 233…, τη στιγμή που θα δώσουν και πάλι Μετεγγραφή σε άλλους 5.000 φοιτητές τουλάχιστον!  Αυτός είναι ο μύθος περί του συνωστισμού που δημιουργούν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ οι πολύτεκνοι φοιτητές!.

Οι Μετεγγραφές των πολυτέκνων με τον προϊσχύσαντα επί 32 χρόνια νόμο (860/1979), εγένοντο απρόσκοπτα και χωρίς να δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία των Σχολών, όπως ομολογούσαν και οι ίδιοι οι Πρυτάνεις. Τα προβλήματα επήλθαν, από τότε που απρογραμμάτιστα και χωρίς την κατάλληλη υποδομή περιελήφθησαν και άλλες κατηγορίες μετεγγραφομένων με παράλληλη κατάργηση των βάσεων επιτυχίας και εισαγωγής με αποτέλεσμα τελευταία οι πολύτεκνοι να ήσαν μόλις το 30% του συνολικού αριθμού των μετεγγραφόμενων φοιτητών(!) και τότε ακριβώς διαπίστωσαν ότι έφταιγαν οι πολύτεκνοι και κατήργησαν τις Μετεγγραφές! Οι πολύτεκνοι ουδέποτε ζήτησαν να εισάγονται στις Σχολές με χαμηλότερη βαθμολογία, αυτό που ανέκαθεν ζητούν είναι, αφού εισάγονται στις Σχολές με τις Πανελλήνιες Εξετάσεις με τα ίδια κριτήρια εισαγωγής με τους λοιπούς φοιτητές, να μπορούν να μετεγγράφονται στις Σχολές που είναι πλησιέστερες στο τόπο μόνιμης κατοικίας τους, γιατί αδυνατούν οι γονείς τους να διατηρούν δύο και τρία σπίτια. Μετά δε και τα ανωτέρω στοιχεία για τον αριθμό των πολυτέκνων φοιτητών, ουδεμία δικαιολογία μπορεί να στηριχθεί για την μη ικανοποίηση του αιτήματος μας.

Η Συνομοσπονδία μας ζητά:

Δικαίωμα μεταφοράς θέσης εισαγωγής σε όλους τους αιτούμενους πολύτεκνους φοιτητές(γονείς και τέκνα αυτών) κατά απόλυτη προτεραιότητα και χωρίς ποσόστωση. Δεν έχει κανένα κόστος, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για να μην θεσπισθεί.

Για το σκοπό αυτό, στο τέλος της παρ.1 του άρθρου 34 του σχεδίου νόμου, πρέπει να προστεθεί 2η παράγραφος ως ακολούθως:

«2. Όλοι οι επιτυχόντες πολύτεκνοι ή τέκνα πολυτέκνων φοιτητές, που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου του σχολικού έτους 2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013 (είτε με το 90% ή το 10% των θέσεων)και κατετάγησαν σε θέση εισαγωγής σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μεταφέρουν τη θέση εισαγωγής τους εφόσον το επιθυμούν σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα κατ’ επιλογή του ενδιαφερομένου, πλησιέστερο στον τόπο της κατοικίας των γονέων ή στην πόλη που φοιτά ήδη ένας τουλάχιστον αδελφός ή αδελφή τους, κατά την έννοια της υπ` αριθ. 67859/Β1/5.7.2006 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αντιστοιχίες Πανεπιστημιακών Τμημάτων» (Β` 874) και της υπ` αριθ. 69066/Ε5/7.7.2006 απόφασης του ίδιου Υπουργού (Β` 998), όπως αυτές τροποποιήθηκαν και ισχύουν. Οι θέσεις αυτές, είναι καθ` υπέρβαση του ποσοστού της παραγράφου 1.»

-Β-

Για το άρθρο 46 του ν/σ  – Μεταβατικές διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄

παρ. 6  -  Οι εξαιρούμενοι της  Διαθεσιμότητας εκπαιδευτικοί του άρθρου 82

του ν.  4172/2013

Η μετακίνηση των εξαιρεθέντων πολυτέκνων στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ως Διοικητικοί υπάλληλοι, με την κατάργηση των οργανικών τους θέσεων, είναι παράνομη και αντιτίθεται στο άρθρο 10 του ν.1910/44 και στο άρθρο 67 του ισχύοντα Κώδικα Δ.Υ, αλλά και στο άρθρο 21 του Συντάγματος που αναφέρεται στην προστασία της πολύτεκνης οικογένειας. Η  πολυτεκνική ιδιότητα άπαξ και αποκτηθεί διατηρείται ισοβίως σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και κακώς απαιτεί ο νόμος να έχουν 4 τέκνα προστατευόμενα σήμερα σύμφωνα με τον ΚΦΕ… και εν πάση περιπτώσει ο ΚΦΕ για τη φορολογία εισοδήματος του οικον. έτους  2013 είναι ο παλαιός, ο νέος ισχύει για τα εισοδήματα που θα δηλωθούν του χρόνου. Επίσης κακώς στην Υπουργική Απόφαση για την  κινητικότητα, μοριοδοτούνται μόνο τα 5 παιδιά(!) και όχι όσα έχει ο υπάλληλος ή  με λιγότερα μόρια όσοι προσλήφθηκαν ως πολύτεκνοι ή ως ειδικές κατηγορίες, αφού όλοι ήσαν υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ...

Με την παράγραφο 6 του άρθρου 46  που προστέθηκε την τελευταία στιγμή στο σ/ν, γίνεται μια προσπάθεια για επανόρθωση προσωρινά της ανωτέρω αδικίας.., αλλά μόνο για τη Β΄ τάξη των ΕΠΑΣ και όχι και για τη Γ΄ τάξη των ημερήσιων ΕΠΑΛ και Γ΄ - Δ΄ τάξεις των Εσπερινών ΕΠΑΛ. Ειλικρινά αδυνατούμε να κατανοήσουμε το λόγο για την παράλειψη αυτή, αφού οι ίδιες ανάγκες υπάρχουν και στους κατηργημένους τομείς των ΕΠΑΛ!. Για αυτό το λόγο η ανωτέρω παράγραφος του άρθρου 46 πρέπει να αναδιατυπωθεί ως ακολούθως:

«Οι εξαιρούμενοι της Διαθεσιμότητας εκπαιδευτικοί του άρθρου 82 του ν. 4172/2013, αποσπώνται και εφόσον το επιθυμούν με Απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή στα σχολεία τους, για την άσκηση διδακτικού έργου, για όσο χρόνο λειτουργεί ο τομέας στο Σχολείο στο οποίο είχαν την οργανική των θέση.»

-Γ-

Για το άρθρο 36 του ν/σ - Ρυθμίσεις περί Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής… και λοιπές διατάξεις

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Όπως είναι γνωστό στις προσλήψεις αναπληρωτών - ωρομισθίων εκπαιδευτικών, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας (και μέχρι τη διενέργεια του 1ου Διαγωνισμού του ΑΣΕΠ), οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί προτάσσονται των οικείων πινάκων… Το πρόβλημα είναι όμως, ότι οι νέοι πολύτεκνοι από το έτος 2009 στερούνται προϋπηρεσίας και έτσι δεν προσλαμβάνονται πολύτεκνοι ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι!.

Γι’ αυτό το λόγο, θα πρέπει να διορθωθεί η αδικία αυτή και να προτάσσονται ανεξαρτήτως υπάρξεως προϋπηρεσίας ή όχι (σε αυτό έχει συνηγορήσει και η ΟΛΜΕ με έγγραφό της προς το Υπουργείο - 30/9/2010). Να σημειωθεί ότι μέχρι το 2009, οι πολύτεκνοι προτάσσονταν και στους οικείους Πίνακες Αναπληρωτών ανεξαρτήτως υπάρξεως προϋπηρεσίας ή όχι, και αμέσως προσλαμβανόντουσαν ως Αναπληρωτές, αν δεν προλάβαιναν τις ημερομηνίες διορισμών.

Ως γνωστόν επίσης στον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα, βάσει των Νόμων 2527/97 και 3260/2004, ένα ποσοστό 20% των προκηρυσσομένων θέσεων καλύπτεται από πολύτεκνους. Στους εκπαιδευτικούς δεν εφαρμόζονταν οι νόμοι αυτοί, καθότι υπήρχαν οι ειδικότεροι νόμοι 3027/2002 και 3255/2004, μετά όμως την κατάργησή τους θα πρέπει και το Υπουργείο Παιδείας ή να εφαρμόσει αυτές τις διατάξεις ή να επαναφέρει τις καταργηθείσες διατάξεις.

Για τους ανωτέρω λόγους για να μπορέσουν οι αδιόριστοι πολύτεκνοι τη νέα χρονιά, να εργασθούν τουλάχιστον ως αναπληρωτές στα Σχολεία, που λόγω της οικονομικής κρίσης, οι οικογένειες τους διαβιώνουν κάτω από το φάσμα της ανεργίας και της εξαθλίωσης και μέχρι της οριστικής επίλυσης του θέματος διορισμού τους από το Υπουργείο σας (όπως είχε υποσχεθεί η προηγούμενη ηγεσία του Υπ. Παιδείας περί απορρόφησης αυτών σε βάθος διετίας),  θα πρέπει να προστεθεί μία παράγραφος στο τέλος του άρθρου 36 του ν/σ:

«20. Στο τέλος του άρθρου 1 του ν.3194/2003 για την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών προστίθεται παράγραφος:

«10. Η πρόταξη των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, της ανωτέρω παρ.8 εφαρμόζεται ανεξάρτητα ύπαρξης προϋπηρεσίας στην πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών » ».

-Δ-

Για το άρθρο 29 - Θέματα Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Π.ΑΙΤ.Ε.)

ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ – ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Παρακαλούμε επίσης, όπως δημιουργηθούν στις μεγάλες πόλεις, Ειδικά Προγράμματα Παιδαγωγικής Κατάρτισης στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ – Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, για τους αδιόριστους Πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, που θα εισάγονται κατά προτεραιότητα σ’ αυτά ή τουλάχιστον ένα ποσοστό τουλάχιστον 20% των εισαγομένων σπουδαστών να δίνεται στους πολύτεκνους και τέκνα αυτών. Για αυτό στο τέλος του άρθρου 29 του ν/σ  θα πρέπει να προστεθεί η παράγραφος:

« 3. Στο τέλος της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 3027/2002, για τα προγράμματα ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ για την απόκτηση Παιδαγωγικής κατάρτισης προστίθεται εδάφιο:

«ε. Στα ανωτέρω ετήσια προγράμματα παιδαγωγικής κατάρτισης εισάγονται κατά προτεραιότητα πολύτεκνοι και ακολουθούν τέκνα αυτών μέχρι ποσοστού 20% των εισαγομένων σπουδαστών» ».

-Ε-

Μετάταξη πολυτέκνων εκπαιδευτικών από την Β΄/ βάθμια  στην Α΄/βάθμια εκπαίδευση

Θα πρέπει να ρυθμισθεί το θέμα των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, οι οποίοι μετατάσσονται από την Β΄/βάθμια  Εκπαίδευση στην Α΄/βάθμια  Εκπαίδευση και οι οποίοι να τοποθετούνται στο πλησιέστερο Σχολείο  του τόπου της κατοικίας τους,  καθώς και των ήδη διορισμένων πολυτέκνων εκπαιδευτικών που  δεν έχουν οργανική θέση  αλλά είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ.  Προς τούτο θα πρέπει να καταργηθεί η παρ.3 του άρθρου 30 του  ν.3848/2010 που κατήργησε τη σχετική διάταξη της περίπτωσης β της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 που επί σειρά ετών ίσχυε.  Για αυτό στο τέλος του άρθρου 36 του ν/σ,  θα πρέπει να προστεθεί η παράγραφος:

«Καταργείται  η παρ. 3 του άρθρου 30 του  ν. 3848/2010».

 

-Στ-

Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων σχετικών με τα κριτήρια και τη διαδικασία για την κατά προτεραιότητα μετάταξη ή μεταφορά των τρίτεκνων υπαλλήλων (άρθρο 91 του Ν. 4172/2013, ΦΕΚ 167/Α΄).

Με δεδομένο ότι η Υ.Α  του Υπ. Διοικ. Μεταρ/σης (Αρ. φύλλου:2208/6-9-2013), αγνοεί σκανδαλωδώς και αντισυνταγματικά τους πολύτεκνους με λιγότερα των 4 προστατευομένων τέκνων και έτσι πολύτεκνοι με 4,5,6,.. 10, 13… παιδιά, εκ των οποίων μόνο τα 3 τους παιδιά είναι πλέον προστατευόμενα…, αυτοί δυστυχώς δεν εξαιρούνται της Διαθεσιμότητας γιατί δεν έχουν πλέον 4 εξαρτώμενα όπως αναφέρει ο ν.4172/2013 και βγαίνουν στην Κινητικότητα.

Δεν θα έπρεπε τουλάχιστον αυτοί οι υπάλληλοι να έχουν την ίδια μοίρα στην Κινητικότητα, με αυτόν που έχει μόλις 3 παιδιά;;;   Ε, αυτό δυστυχώς δεν φαίνεται πουθενά στην ανωτέρω Υ.Α!…

Για να αποφευχθεί το ανωτέρω ανοσιούργημα, θα πρέπει στο άρθρο 3 της τροπολογίας: 802/171 5.9.2013, που εισάγεται στο παρόν  ν/σ να προστεθεί 4η περίπτωση, για εξαίρεση από τη Διαθεσιμότητα μετά την ηη) περίπτωση…. ως ακολούθως:

 «θθ. Τα άρθρα 80,81,82 και 90 του ν.4172/2013 αναδιατυπώνονται ως προς την έννοια του πολυτέκνου ως ακολούθως: υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος βάσει του νόμου 1910/1944, όπως αυτός τροποποιήθηκε, με τις διατάξεις του Ν. 860/1979 και του Ν. 3454/2006 και ισχύει σήμερα, καθώς και οι πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά) που διορίσθηκαν με τις προστατευτικές διατάξεις των Νόμων 1648/1986, 2643/1998»

 

-          Ζ –

Κινητικότητα Δημοσίων Υπαλλήλων

Στην παρ. 2 του άρθρου 91 του Ν.4172/2013, που αναφέρεται στην κινητικότητα των Δημοσίων Υπαλλήλων αναφέρεται μεταξύ των άλλων, πως οι τρίτεκνοι υπάλληλοι μετατάσσονται ή μεταφέρονται κατά προτεραιότητα.

Κυρία/ε Βουλευτά.

Θεωρούμε ανεπίτρεπτο, να λαμβάνεται το ως άνω μέτρο για τις τρίτεκνες οικογένειες (και καλώς λαμβάνεται) και να μην λαμβάνεται καμία απολύτως μέριμνα για τις πολύτεκνες οικογένειες με τέσσερα ή δεκατέσσερα παιδιά.

            Γι΄ αυτό, επιβάλλεται στη συγκεκριμένη διάταξη τις παρ. 2 του άρθρου 91 του Ν. 4172/2013, μετά τη λέξη προτεραιότητα, να τεθεί κόμμα και να προστεθεί η φράση:

            «ενώ εξαιρούνται οι πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά»  

Διατελούμε με εκτίμηση

Για την ΑΣΠΕ

      Ο Πρόεδρος                                                                 Ο Γεν. Γραμματέας

Βασίλειος Θεοτοκάτος                                            Εμμανουήλ Χρυσόγελος

Πρόσφατα άρθρα