Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση στο Υπ. Παιδείας, της Ε.Ε της ΑΣΠΕ με τον Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων  κ. Αρβανιτόπουλο.

Συζητήθηκαν όλα τα θέματα που προκαλούν τελευταία μεγάλη αναστάτωση και αναβρασμό στον πολυτεκνικό κόσμο, ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα τα μελετήσει  και θα μας απαντήσει σύντομα.

Επιδόθηκε και υπόμνημα με τα αιτήματα μας…

ΑΝΩΤΑΤΗ  ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_

 

Αρ. Πρωτ. 264

Αθήνα, 6/9/2013

Αξιότιμο

Κύριο Κων/νο Αρβανιτόπουλο

Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Α. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 Μαρούσι

 

Αξιότιμε Κύριε  Υπουργέ.

 

Στο  σχέδιο νόμου: «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», περιλαμβάνονται διατάξεις για θέματα που επανειλημμένως σάς έχουμε θέσει με επιστολές μας και ενδιαφέρουν άμεσα τα μέλη μας.  Δυστυχώς όμως για μία ακόμη φορά, απουσιάζουν διατάξεις που έπρεπε να υλοποιούν τη Συνταγματική επιταγή περί ειδικής φροντίδας του Κράτους για τις πολύτεκνες οικογένειες, όταν μάλιστα αυτές δεν έχουν κανένα δημοσιονομικό κόστος για την Κυβέρνηση και οι οποίες ίσχυαν επί δεκαετίες μέχρι  και πριν 2  χρόνια, που η διώκτρια των πολυτέκνων κ. Διαμαντοπούλου τις κατάργησε, ενώ να σημειωθεί η Ν.Δ είχε υποσχεθεί ότι θα τις επαναφέρει άμεσα.

Συγκεκριμένα:

-Α-

Για τις Μετεγγραφές του άρθρου 34 του ν/σ.

            Οι πολύτεκνοι φοιτητές και οι οικογένειές τους, ως γνωστό  εδώ και δύο χρόνια, βιώνουν το δικό τους Γολγοθά, μετά την κατάργηση των Μετεγγραφών.  Οι δήθεν διατάξεις περί Μεταφοράς θέσης μόνο ως κοροϊδία μπορεί να χαρακτηρισθούν, αφού δίνουν τις περισσότερες θέσεις στην Επαρχία (ποσοστό 15%)… Δεν αντιλαμβάνεται το Υπουργείο το δράμα των παιδιών μας, που δεν μπορούν πλέον καν να σπουδάζουν, παρά μόνο εφόσον βρεθούν κοντά στις πατρικές οικίες; Δεκάδες θέσεων έμειναν κενές στην Επαρχία, με τη διαδικασία της Μεταφοράς θέσης φοιτητή του 2012 (πριν δύο μήνες) και τώρα πάλι τα ίδια, με απώτερο στόχο φυσικά, την ουσιαστική κατάργηση των Μετεγγραφών!  Όπως δε ανεγράφει και στα ΜΜΕ με τη διαδικασία αυτή, για 1η φορά είχε ως αποτέλεσμα φέτος παιδιά ακόμα και υπερπολυτέκνων οικογενειών (με 7 και 13 αδέλφια!) να μην πάρουν Μετεγγραφή, παρότι το εισόδημα τους ήταν χαμηλό.

Οι Μετεγγραφές των πολυτέκνων με τον προϊσχύσαντα επί 32 χρόνια νόμο (860/1979), εγένοντο απρόσκοπτα και χωρίς να δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία των Σχολών, όπως ομολογούσαν και οι ίδιοι οι Πρυτάνεις. Τα προβλήματα επήλθαν, από τότε που απρογραμμάτιστα και χωρίς την κατάλληλη υποδομή περιελήφθησαν και άλλες κατηγορίες μετεγγραφομένων με παράλληλη κατάργηση των βάσεων επιτυχίας και εισαγωγής με αποτέλεσμα τελευταία οι πολύτεκνοι να ήσαν μόλις το 30% του συνολικού αριθμού των μετεγγραφόμενων φοιτητών(!) και τότε ακριβώς διαπίστωσαν ότι έφταιγαν οι πολύτεκνοι και κατήργησαν τις Μετεγγραφές! Οι πολύτεκνοι ουδέποτε ζήτησαν να εισάγονται στις Σχολές με χαμηλότερη βαθμολογία, αυτό που ανέκαθεν ζητούν είναι, αφού εισάγονται στις Σχολές με τις Πανελλήνιες Εξετάσεις με τα ίδια κριτήρια εισαγωγής με τους λοιπούς φοιτητές, να μπορούν να μετεγγράφονται στις Σχολές που είναι πλησιέστερες στο τόπο μόνιμης κατοικίας τους, γιατί αδυνατούν οι γονείς τους να διατηρούν δύο και τρία σπίτια.

Η Συνομοσπονδία μας ζητά:

Δικαίωμα μεταφοράς θέσης εισαγωγής σε όλους τους αιτούμενους πολύτεκνους φοιτητές(γονείς και τέκνα αυτών) κατά απόλυτη προτεραιότητα και χωρίς ποσόστωση. Δεν έχει κανένα κόστος, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για να μην θεσπισθεί.

Για το σκοπό αυτό, στο τέλος της παρ.1 του άρθρου 34 του σχεδίου νόμου, πρέπει να προστεθεί 2η παράγραφος ως ακολούθως:

«2. Όλοι οι επιτυχόντες πολύτεκνοι ή τέκνα πολυτέκνων φοιτητές, που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου του σχολικού έτους 2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013 (είτε με το 90% ή το 10% των θέσεων)και κατετάγησαν σε θέση εισαγωγής σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μεταφέρουν τη θέση εισαγωγής τους εφόσον το επιθυμούν σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα κατ’ επιλογή του ενδιαφερομένου, πλησιέστερο στον τόπο της κατοικίας των γονέων ή στην πόλη που φοιτά ήδη ένας τουλάχιστον αδελφός ή αδελφή τους, κατά την έννοια της υπ` αριθ. 67859/Β1/5.7.2006 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αντιστοιχίες Πανεπιστημιακών Τμημάτων» (Β` 874) και της υπ` αριθ. 69066/Ε5/7.7.2006 απόφασης του ίδιου Υπουργού (Β` 998), όπως αυτές τροποποιήθηκαν και ισχύουν. Οι θέσεις αυτές, είναι καθ` υπέρβαση του ποσοστού της παραγράφου 1.»

 

-Β-

Για το άρθρο 46 του ν/σ  – Μεταβατικές διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄

παρ. 6  -  Οι εξαιρούμενοι της Διαθεσιμότητας εκπαιδευτικοί του άρθρου 82

του ν.  4172/2013

Η μετακίνηση των εξαιρεθέντων πολυτέκνων στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ως Διοικητικοί υπάλληλοι, με την κατάργηση των οργανικών τους θέσεων, είναι παράνομη και αντιτίθεται στο άρθρο 10 του ν.1910/44 και στο άρθρο 67 του ισχύοντα Κώδικα Δ.Υ, αλλά και στο άρθρο 21 του Συντάγματος που αναφέρεται στην προστασία της πολύτεκνης οικογένειας. Η  πολυτεκνική ιδιότητα άπαξ και αποκτηθεί διατηρείται ισοβίως σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και κακώς απαιτεί ο νόμος να έχουν 4 τέκνα προστατευόμενα σήμερα σύμφωνα με τον ΚΦΕ… και εν πάση περιπτώσει ο ΚΦΕ για τη φορολογία εισοδήματος του οικον. έτους  2013 είναι ο παλαιός, ο νέος ισχύει για τα εισοδήματα που θα δηλωθούν του χρόνου. Επίσης κακώς στην Υπουργική Απόφαση για την  κινητικότητα, μοριοδοτούνται μόνο τα 5 παιδιά(!) και όχι όσα έχει ο υπάλληλος ή  με λιγότερα μόρια όσοι προσλήφθηκαν ως πολύτεκνοι ή ως ειδικές κατηγορίες, αφού όλοι ήσαν υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ...

Με την παράγραφο 6 του άρθρου 46  που προστέθηκε την τελευταία στιγμή στο σ/ν, γίνεται μια προσπάθεια για επανόρθωση προσωρινά της ανωτέρω αδικίας.., αλλά μόνο για τη Β΄ τάξη των ΕΠΑΣ και όχι και για τη Γ΄ τάξη των ημερήσιων ΕΠΑΛ και Γ΄ - Δ΄ τάξεις των Εσπερινών ΕΠΑΛ. Ειλικρινά αδυνατούμε να κατανοήσουμε το λόγο για την παράλειψη αυτή, αφού οι ίδιες ανάγκες υπάρχουν και στους κατηργημένους τομείς των ΕΠΑΛ!. Για αυτό το λόγο η ανωτέρω παράγραφος του άρθρου 46 πρέπει να αναδιατυπωθεί ως ακολούθως:

«Οι εξαιρούμενοι της Διαθεσιμότητας εκπαιδευτικοί του άρθρου 82 του ν. 4172/2013, αποσπώνται και εφόσον το επιθυμούν με Απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή στα σχολεία τους, για την άσκηση διδακτικού έργου, για όσο χρόνο λειτουργεί ο τομέας στο Σχολείο στο οποίο είχαν την οργανική των θέση.»

 

-Γ-

Για το άρθρο 36 του ν/σ - Ρυθμίσεις περί Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής… και λοιπές διατάξεις

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Όπως είναι γνωστό στις προσλήψεις αναπληρωτών - ωρομισθίων εκπαιδευτικών, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας (και μέχρι τη διενέργεια του 1ου Διαγωνισμού του ΑΣΕΠ), οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί προτάσσονται των οικείων πινάκων… Το πρόβλημα είναι όμως, ότι οι νέοι πολύτεκνοι από το έτος 2009 στερούνται προϋπηρεσίας και έτσι δεν προσλαμβάνονται πολύτεκνοι ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι!.

Γι’ αυτό το λόγο, θα πρέπει να διορθωθεί η αδικία αυτή και να προτάσσονται ανεξαρτήτως υπάρξεως προϋπηρεσίας ή όχι (σε αυτό έχει συνηγορήσει και η ΟΛΜΕ με έγγραφό της προς το Υπουργείο - 30/9/2010). Να σημειωθεί ότι μέχρι το 2009, οι πολύτεκνοι προτάσσονταν και στους οικείους Πίνακες Αναπληρωτών ανεξαρτήτως υπάρξεως προϋπηρεσίας ή όχι, και αμέσως προσλαμβανόντουσαν ως Αναπληρωτές, αν δεν προλάβαιναν τις ημερομηνίες διορισμών.

Ως γνωστόν επίσης στον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα, βάσει των Νόμων 2527/97 και 3260/2004, ένα ποσοστό 20% των προκηρυσσομένων θέσεων καλύπτεται από πολύτεκνους. Στους εκπαιδευτικούς δεν εφαρμόζονταν οι νόμοι αυτοί, καθότι υπήρχαν οι ειδικότεροι νόμοι 3027/2002 και 3255/2004, μετά όμως την κατάργησή τους θα πρέπει και το Υπουργείο Παιδείας ή να εφαρμόσει αυτές τις διατάξεις ή να επαναφέρει τις καταργηθείσες διατάξεις.

Για τους ανωτέρω λόγους για να μπορέσουν οι αδιόριστοι πολύτεκνοι τη νέα χρονιά, να εργασθούν τουλάχιστον ως αναπληρωτές στα Σχολεία, που λόγω της οικονομικής κρίσης, οι οικογένειες τους διαβιώνουν κάτω από το φάσμα της ανεργίας και της εξαθλίωσης και μέχρι της οριστικής επίλυσης του θέματος διορισμού τους από το Υπουργείο σας (όπως είχε υποσχεθεί η προηγούμενη ηγεσία του Υπ. Παιδείας περί απορρόφησης αυτών σε βάθος διετίας),  θα πρέπει να προστεθεί μία παράγραφος στο τέλος του άρθρου 36 του ν/σ:

«20. Στο τέλος του άρθρου 1 του ν.3194/2003 για την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών προστίθεται παράγραφος:

«10. Η πρόταξη των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, της ανωτέρω παρ.8 εφαρμόζεται ανεξάρτητα ύπαρξης προϋπηρεσίας στην πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών » ».

 

-Δ-

Για το άρθρο 29 - Θέματα Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Π.ΑΙΤ.Ε.)

ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ – ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

Παρακαλούμε επίσης, όπως δημιουργηθούν στις μεγάλες πόλεις, Ειδικά Προγράμματα Παιδαγωγικής Κατάρτισης στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ – Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, για τους αδιόριστους Πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, που θα εισάγονται κατά προτεραιότητα σ’ αυτά ή τουλάχιστον ένα ποσοστό τουλάχιστον 20% των εισαγομένων σπουδαστών να δίνεται στους πολύτεκνους και τέκνα αυτών. Για αυτό στο τέλος του άρθρου 29 του ν/σ  θα πρέπει να προστεθεί η παράγραφος:

« 3. Στο τέλος της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 3027/2002, για τα προγράμματα ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ για την απόκτηση Παιδαγωγικής κατάρτισης προστίθεται εδάφιο:

«ε. Στα ανωτέρω ετήσια προγράμματα παιδαγωγικής κατάρτισης εισάγονται κατά προτεραιότητα πολύτεκνοι και ακολουθούν τέκνα αυτών μέχρι ποσοστού 20% των εισαγομένων σπουδαστών» ».

 

-Ε-

Μετάταξη πολυτέκνων εκπαιδευτικών

από την Β΄/ βάθμια  στην Α΄/βάθμια εκπαίδευση   

 

                Με εγκύκλιό σας, θα πρέπει να ρυθμισθεί το θέμα των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, οι οποίοι μετατάσσονται από την Β΄/βάθμια  Εκπαίδευση στην Α΄/βάθμια  Εκπαίδευση και οι οποίοι να τοποθετούνται στο πλησιέστερο Σχολείο  του τόπου της κατοικίας τους, καθώς και των ήδη διορισμένων πολυτέκνων εκπαιδευτικών που είναι διορισμένοι και δεν έχουν οργανική θέση  αλλά είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ.

 

 

Διατελούμε με εκτίμηση

Για την ΑΣΠΕ

      Ο Πρόεδρος                                                               Ο Γεν. Γραμματέας

 

 

Βασίλειος Θεοτοκάτος                                            Εμμανουήλ Χρυσόγελος

Πρόσφατα άρθρα