ΑΝΩΤΑΤΗ  ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ

 

Αρ. Πρωτ. 582

Αθήνα, 22/7/2015

 

Προς                                                                                                                                       ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ

όλες  τις  Πολυτεκνικές Οργανώσεις-

Μέλη της ΑΣΠΕ

 

Εγκύκλιος αρ. 3 / 2015

 

ΘΕΜΑ: Μετεγγραφές πολυτέκνων (γονέων και παιδιών)

ΣΧΕΤ. α. Υπ’ αριθμ. 503/19-6-2013 επιστολή μας

β. Τα άρθρα 21, 22 και 23 του Ν. 4332/2015 (ΦΕΚ 76/Α/9-7-2015)

 

            Αγαπητοί Συνάδελφοι. 

Η ΑΣΠΕ, με την ανωτέρω α’ σχετική της, παρότρυνε όλες τις πολυτεκνικές Οργανώσεις – μέλη της να παρέμβουν με σχόλιά τους, στη δημόσια διαβούλευση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για τις ρυθμίσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ειδικότερα στο άρθρο 12 του Νομοσχεδίου, που ανεφέρετο στις μετεγγραφές των πολυτέκνων, πλην όμως η ανταπόκριση υπήρξε μικρή.

            Κατόπιν τούτου για το προκείμενο θέμα σάς γνωρίζουμε τα παρακάτω: 

1 α.     Ο απελθών οριστικώς στις 30/6/2015 Πρόεδρος του ΣτΕ, για πρώτη φορά στην ιστορία του ΣτΕ, με την κατάθεση εκ μέρους των Αρχιτεκτονικών Σχολών Αθηνών και Θεσσαλονίκης της αιτήσεώς τους κατά των Υπουργικών Αποφάσεων για τις μετεγγραφές των πολυτέκνων (γονέων και παιδιών), έσπευσε και χορήγησε προσωρινή διαταγή αναστολής εκτελέσεως αυτών, πράγμα το οποίο δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία του ΣτΕ!!!

            Ως εκ τούτου ήταν βεβαία τόσο η αναστολή εκτελέσεως των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων, όσο και η ακύρωσή τους η οποία πράγματι και επακολούθησε με την υπ’ αριθμ. 1251/2015 απόφαση του ΣτΕ.   

  β.       Η ΑΣΠΕ διαβλέποντας πως η παραπάνω απόφαση του ΣτΕ αποτελούσε πρόκριμα για τη κατάργηση από το Υπουργείο Παιδείας των μετεγγραφών των πολυτέκνων, με την υπ’ αριθμ. 379/30-4-2015 επιστολή της προς τον Υπουργό Παιδείας, το Υπουργικό Συμβούλιο και όλους τους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, αλλά και με Δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 4/5/2015 και το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα για πληρέστερη ενημέρωσή σας, με τεκμηριωμένα επιχειρήματα τους γνωστοποίησε πως η παραπάνω υπ’ αριθμ. 1251/2015 απόφαση του ΣτΕ, που αναφέρεται στις μετεγγραφές των πολυτέκνων, είναι ανεφάρμοστη.

   γ.      Συνάμα πρότεινε στον Υπουργό Παιδείας να αγνοήσει την παραπάνω απόφαση του ΣτΕ και προκειμένου να δοθεί τέλος στον εμπαιγμό των πολυτέκνων και των τέκνων τους, με τη δυνατότητα να σπουδάσουν, χωρίς τις συνεχείς αλλαγές και τις ταλαιπωρίες που υφίστανται μέχρι σήμερα, να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή την παρακάτω διάταξη:

 «Πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων, που επέτυχαν ή φοιτούν σε Σχολές ή Τμήματα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, μεταγράφονται στην αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ που είναι πλησιέστερη στον τόπο της κατοικίας τους ή εκεί όπου φοιτά ο (η) αδελφός (η) τους και στο αντίστοιχο έτος». 

2 α.     Η συγ(Κυβέρνηση) ακολουθώντας την αντιδημογραφική, αντιπολυτεκνική και αντιοικογενειακή τακτική της απελθούσης προκατόχου της, σε άσχετο νομοσχέδιο για την ιθαγένεια (του Υπουργείου Εσωτερικών), έφερε την τελευταία στιγμή στην Ολομέλεια της Βουλής, αντικανονικά σε νομοσχέδιο και χωρίς την παρουσία του αρμοδίου Υπουργού, τροπολογία για τις μετεγγραφές των πολυτέκνων (γονέων και παιδιών).

            Η ψηφισθείσα, από τους Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, τροπολογία που δημοσιεύθηκε την επομένη στο ΦΕΚ 76/Α/9-7-2015 ως άρθρα 21 και 23 του Ν. 4332/2015,  ορίζει τα παρακάτω:

 

Άρθρο 21

1. Έως την 1η Μαρτίου εκάστου έτους τα Α.Ε.Ι. αποστέλλουν στο Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ειδικώς αιτιολογημένη γνώμη με αναφορά στις λειτουργικές δυνατότητες των Σχολών και Τμημάτων του Ιδρύματος ως προς τον αριθμό των φοιτητών που μπορούν να μετεγγράψουν, σύμφωνα με τις επόμενες παραγράφους του παρόντος άρθρου.

2. Οι φοιτητές των A.E.I., των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών και των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού που εγγράφησαν είτε μέσω της επιτυχίας τους στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) είτε μέσω της χρήσης άσκησης του δικαιώματος πρόσβασης, έχουν δικαίωμα μετεγγραφής σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παραγράφους 5 και 6 του παρόντος άρθρου.

3. Δεν έχουν δικαίωμα μετεγγραφής οι φοιτητές, οι οποίοι έχουν υπερβεί τον ανώτατο χρόνο σπουδών που προβλέπεται για την απόκτηση πτυχίου, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του Α.Ε.Ι., στο οποίο φοιτούν.

4. Μετεγγραφή δεν είναι δυνατή: α) από Τμήμα ή Σχολή του ιδίου Α.Ε.Ι. και β) από Τμήμα ή Σχολή Α.Ε.Ι. που εδρεύει στην ίδια περιφέρεια. Αν το Τμήμα ή η Σχολή έχει έδρα σε περισσότερες πόλεις της ίδιας περιφέρειας, ο φοιτητής δικαιούται να μετεγγραφεί στον τόπο της κατοικίας των γονέων του ή του έχοντος την επιμέλειά του.

5. Η κατά τα ανωτέρω μετεγγραφή πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και επιτρέπεται μόνον από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο ή από Τ.Ε.Ι. σε Τ.Ε.Ι.. Ο αριθμός των μετεγγραφομένων είναι ίσος με το 15% του συνολικού αριθμού των εισακτέων, κατά το έτος αναφοράς, ανά Σχολή ή Τμήμα των Α.Ε.Ι., όπως αυτό θα οριστεί από τις οικείες Σχολές ή Τμήματα. Οι Σχολές ή τα Τμήματα εκάστου Α.Ε.Ι. μπορούν να εισηγηθούν αιτιολογημένως μεγαλύτερο ποσοστό. Σε περίπτωση δεκαδικού υπολοίπου, κατά τον αριθμητικό υπολογισμό των θέσεων, γίνεται στρογγυλοποίηση στην αμέσως μεγαλύτερη ακέραιη μονάδα.

6. Οι δικαιούχοι μετεγγραφής δύνανται να υποβάλουν σχετική αίτηση προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις αντίστοιχες Σχολές ή Τμήματα έως δύο (2) διαφορετικών Α.Ε.Ι.

7. Χορήγηση του δικαιώματος μετεγγραφής πραγματοποιείται κατά φθίνουσα σειρά του συνόλου των μορίων που ο δικαιούχος σωρεύει από τα κάτωθι κριτήρια:

α) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του, για το τρέχον οικονομικό έτος, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Το ανωτέρω ποσό αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Μόρια 5).

β) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του, για το τρέχον οικονομικό έτος, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των έξι χιλιάδων (3.001 έως 6.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Το ανωτέρω ποσό αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Μόρια 4).

γ) Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των μελών της οικογένειάς του, για το τρέχον οικονομικό έτος, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των εννέα χιλιάδων (6.001 έως 9.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Το ανωτέρω ποσό αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Μόρια 3). Η μοριοδότηση των περιπτώσεων α΄ έως και γ΄ γίνεται πάντα διαζευκτικώς, λαμβάνεται δε κατ’ αυτήν υπόψη το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα της σχετικής δήλωσης του δικαιούχου.

δ) Ο δικαιούχος να είναι ορφανός και από τους δύο γονείς (Μόρια 3).

ε) Ο δικαιούχος να είναι μέλος πολύτεκνης οικογένειας (Μόρια 2).

στ) Ο δικαιούχος να είναι μέλος τρίτεκνης οικογένειας (Μόριο 1).

ζ) Ο δικαιούχος να έχει αδελφό ή αδελφή, φοιτητή του προπτυχιακού κύκλου σπουδών, εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, που φοιτά σε Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες ή στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), καθώς και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους ή ο δικαιούχος να ανήκει στην κατηγορία των πολύδυμων τέκνων που συμμετείχαν, το ίδιο σχολικό έτος, στις πανελλαδικές εξετάσεις (Μόριο 1).

Στις ως άνω περιπτώσεις, μεταξύ του τόπου κατοικίας των γονέων ή του έχοντος την επιμέλεια και του τόπου σπουδών του αδελφού, προτεραιότητα για τη μετεγγραφή έχει ο τόπος που δεν είναι οι πόλεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

η) Ο δικαιούχος να έχει γονείς, τέκνα, αδέλφια ή σύζυγο που έχουν αναπηρία 67% και άνω, πιστοποιούμενης από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή έχουν παθήσεις που αναφέρονται στο παράρτημα της υπ’ αριθμ. Φ. 151/17897/Β6/2014 (Β΄ 358) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται και αντικαθίσταται (Μόριο 1).

θ) Ο δικαιούχος να είναι ορφανός από τον έναν γονέα ή να είναι τέκνο άγαμης μητέρας (Μόριο 1).

ι) Σε περίπτωση ισοψηφίας κατά την ανωτέρω μοριοδότηση, λαμβάνονται υπόψη τα μόρια εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. των αιτούντων κατά φθίνουσα σειρά κατάταξης.

8. Δεν εμπίπτουν στο ποσοστό της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου οι ακόλουθες κατηγορίες:

α) Τα τέκνα των θυμάτων της τρομοκρατίας, που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 1897/1990 (Α΄ 120), τα οποία έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια δηλώνει ως μόνιμη κατοικία του και

β) φοιτητές που έχουν αναπηρία (σωματική, διανοητική ή ψυχική) 67% και άνω, πιστοποιούμενη από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή φοιτητές που πάσχουν από τις αναφερόμενες στο παράρτημα της υπ’ αριθμ. Φ.151/17897/Β6/2014 (Β΄ 358) κοινής υπουργικής απόφασης παθήσεις, όπως αυτή εκάστοτε τροποποιείται ή αντικαθίσταται, ή έχουν πραγματοποιήσει δωρεά οργάνου ή μυελού των οστών σε συνάνθρωπο. Οι φοιτητές αυτοί έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια δηλώνει ως μόνιμη κατοικία ή στην πόλη που πιθανώς τους παρέχεται ιατρική μέριμνα, σύμφωνα με βεβαίωση της επιτροπής της προαναφερόμενης κοινής υπουργικής απόφασης.

Η διαδικασία για την υποβολή αιτήσεων μετεγγραφής, η εξειδίκευση των κριτηρίων χορήγησής της, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της ανωτέρω παραγράφου 7 ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

9. Η κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή είναι δυνατή μετά από απόφαση πενταμελούς Επιτροπής, η οποία αποτελείται από έναν εκπρόσωπο, ο οποίος υποδεικνύεται από το Σώμα Επιθεωρητών − Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) και εκτελεί χρέη Προέδρου, έναν (1) εκπρόσωπο που υποδεικνύεται από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, έναν (1) εκπρόσωπο από τη Σύνοδο Προέδρων των Τ.Ε.Ι. έναν (1) εκπρόσωπο Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας, με έργο την εξέταση αιτημάτων για κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή σε ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις φοιτητών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής. Η Επιτροπή είναι άμισθη και συγκροτείται κατ’ έτος με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην οποία ορίζεται και κάθε άλλη λεπτομέρεια της λειτουργίας της.

10. Οι μετεγγραφόμενοι φοιτητές δύνανται να κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 35 του Ν. 4115/2013 (Α΄ 24).

11. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από το ακαδημαϊκό έτος 2015−2016. Κατά την πρώτη εφαρμογή του (ακαδημαϊκό έτος 2015−2016), προθεσμία της παραγράφου 1 ορίζεται η 11.9.2015.

12. Καταργείται το άρθρο 53 του Ν. 4264/2014 (Α΄118). 

 

Άρθρο 23

Έναρξη ισχύος

 α. Οι διατάξεις του άρθρου 7 του παρόντος νόμου ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2015.

β. Οι διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 8 ισχύουν από την 1η Σεπτεμβρίου 2015.

γ. Οι λοιπές διατάξεις του παρόντος νόμου ισχύουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του.

 

  β.       Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το άρθρο 22 του ίδιου νόμου 4332/2015 που παρατίθεται, με το οποίο θεωρείται απαράδεκτη η λύση που δόθηκε στους περυσινούς φοιτητές των Αρχιτεκτονικών Σχολών και μεταξύ των άλλων αναφέρονται οι προβλεφθείσες εξαιρέσεις κ.λπ.

 

Άρθρο 22

 

1. Οι επιτυχόντες σε θέση εισαγωγής κατά το ακαδημαϊκό έτος 2014−2015 στις Σχολές Αρχιτεκτονικής δικαιούνται να μετεγγραφούν σε αντίστοιχη Σχολή, σύμφωνα με τα κριτήρια των παραγράφων 5 και 7 του άρθρου 21 του παρόντος νόμου.

2. Η κατά τα ανωτέρω μετεγγραφή πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ο αριθμός των μετεγγραφομένων ισούται τουλάχιστον με το 15% του συνολικού αριθμού εισαχθέντων κατά το έτος 2014−2015 στις ανωτέρω Σχολές. Σε περίπτωση ισοψηφίας κατά τη μοριοδότηση, πραγματοποιείται μετεγγραφή όλων των ισοψηφησάντων.

3. Οι μετεγγραφόμενοι φοιτητές δύνανται να κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 35 του Ν. 4115/2013 (Α΄ 24).

4. Τα τέκνα των θυμάτων της τρομοκρατίας που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 1897/1990 (Α΄ 120), έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια δηλώνει ως μόνιμη κατοικία του. Η κατηγορία αυτών των δικαιούχων δεν εμπίπτει στο ανώτατο όριο της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, εκτείνεται δε και στους επιτυχόντες στις Αρχιτεκτονικές Σχολές κατά τα προηγούμενα του έτους 2014−2015 ακαδημαϊκά έτη.

5. Δεν εμπίπτουν επίσης στο ανωτέρω ποσοστό δικαιούμενοι μετεγγραφής φοιτητές που έχουν αναπηρία (σωματική, διανοητική ή ψυχική) 67% και άνω, πιστοποιουμένη από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή φοιτητές που πάσχουν από τις αναφερόμενες, στο παράρτημα της υπ’ αριθμ. Φ. 151/17897/Β6/2014 (Β΄ 358) κοινής υπουργικής απόφασης παθήσεις ή έχουν πραγματοποιήσει δωρεά οργάνου ή μυελού των οστών σε συνάνθρωπο. Οι φοιτητές αυτοί έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στην πόλη που ο γονέας ή ο έχων την επιμέλεια δηλώνει ως μόνιμη κατοικία ή στην πόλη που πιθανώς τους παρέχεται ιατρική μέριμνα, σύμφωνα με βεβαίωση της επιτροπής της προαναφερόμενης κοινής υπουργικής απόφασης.

6. Με την επιφύλαξη της παραπάνω παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου, δικαιούχοι μετεγγραφής σύμφωνα με τα ανωτέρω, είναι όσοι υπέβαλαν αίτηση εντός (Β΄ 2665) υπουργικές αποφάσεις.

7. Όσοι εκ των δικαιούχων φοιτητών δεν μετεγγραφούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παραγράφους 1 έως 6 του παρόντος άρθρου, θα ληφθεί μέριμνα ώστε:

α) να εξασφαλιστεί κατά προτεραιότητα η στέγαση και η σίτισή τους στα Τμήματα ή Σχολές επιτυχίας τους,

β) να τους δοθεί η δυνατότητα επιλογής άλλης Σχολής στον τόπο που επιθυμούν, στην οποία θα μπορούν να μετεγγραφούν με βάση τα μόρια που συγκέντρωσαν στις πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις.

Λεπτομερειακά θέματα για την παράγραφο 7 του παρόντος άρθρου ορίζονται με υπουργική απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από το ακαδημαϊκό έτος 2014−2015

 

 γ.        Με τις ψηφισθείσες διατάξεις καταργήθηκε ένα δημογραφικό κίνητρο που είχε θεσμοθετηθεί από το έτος 1979, χωρίς να δημιουργήσει κανένα απολύτως πρόβλημα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ και στην ουσία καταδικάζει τους πολυτέκνους στο να μη μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους.

            Και αυτά λαμβάνουν χώρα, τη στιγμή κατά την οποία ο σημερινός Πρωθυπουργός κ. Τσίπρας, σε συνάντηση που είχε μαζί του προεκλογικά    το Προεδρείο της ΑΣΠΕ στις 16/1/2015, δήλωσε:

«Οι πολύτεκνες οικογένειες ήταν από τα μεγαλύτερα θύματα των αντικοινωνικών περικοπών που προωθήθηκαν τα χρόνια του μνημονίου.

Με τις περικοπές σε βάρος των πολυτέκνων οικογενειών, η Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου παραβίασε το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους για ειδική φροντίδα από το κράτος. Παραβίασε όμως και τη δική της συνταγματική υποχρέωση για σχεδιασμό και εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, οξύνοντας ακόμη περισσότερο το κρίσιμο για το μέλλον της χώρας δημογραφικό πρόβλημα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει την πολιτική βούληση, στο πλαίσιο του προγράμματός του για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, να αποκαταστήσει σταδιακά τις αδικίες και τις απώλειες των εισοδημάτων και των δικαιωμάτων των πολυτέκνων οικογενειών, που συντελέστηκαν στα χρόνια του μνημονίου»

 

  δ.       Στις 10/7/2015 η ΑΣΠΕ, για το προκείμενο θέμα, εξέδωσε το παρακάτω δελτίο τύπου:

 

ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ

            Η νέα (συγ)Κυβέρνηση ακολουθεί πιστώς την ίδια αντιπολυτεκνική και αντιδημογραφική πολιτική της απελθούσης και προκατόχου της (συγ)Κυβέρνησης.

Παρά τη δέσμευση του Υπουργείου Παιδείας ότι οι αλλαγές στην Παιδεία δεν θα γίνουν αιφνιδιαστικά αλλά έγκαιρα και μετά από διάλογο και παρά την οδηγία της Προέδρου της Βουλής να μην γίνονται αποδεκτές τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια, εν τούτοις στο άσχετο νομοσχέδιο για την Ιθαγένεια (του υπουργείου Εσωτερικών) και τη στιγμή που τα μάτια όλων μας ήταν στραμμένα στο Στρασβούργο, όπου δινόταν μάχη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από τον Πρωθυπουργό μας, έφεραν την τελευταία στιγμή στην ολομέλεια της Βουλής παρά την κανονική διαδικασία και χωρίς την παρουσία του αρμόδιου υπουργού τροπολογία για τις Μετεγγραφές, η οποία ψηφίσθηκε από ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ.

Η μεθόδευση αυτή όπως φαίνεται ακολουθήθηκε για να μην ακουσθούν αλήθειες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής  από τους φορείς και όταν πάνω από το 90% των σχολίων της Διαβούλευσης(από πολύτεκνους και μη) ζητούσαν να συνεχισθούν οι Ελεύθερες Μετεγγραφές των πολυτέκνων όπως αυτές ίσχυσαν επί 32 συνεχή έτη για δημογραφικούς λόγους, καθώς αυτοί είναι ελάχιστοι και πέρυσι ήταν μόλις 14% του συνολικού αριθμού των μετεγγραφόμενων. Η ΑΣΠΕ επανειλημμένα ζήτησε συνάντηση με τον υπουργό για να τον ενημερώσει και ουδέποτε την δέχθηκε, ελπίζαμε να ενημερώσουμε την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων  και παρακάμφθηκε...

Η ψηφισθείσα τροπολογία, που δημοσιεύθηκε σε χρόνο ρεκόρ στο ΦΕΚ 76/Α/9-7-2015 ως άρθρα 21 και 23 του Ν. 4132/2015 ορίζει ένα ποσοστό 15% για όλους με κυρίως εισοδηματικά κριτήρια(όπου προτεραιότητα δίνεται στα χαμηλά εισοδήματα, με το οποίο δεν θα μπορούσε κανείς να διαφωνήσει, αν αυτό ήταν ένα αντικειμενικό κριτήριο..) και εξαιρεί από το ποσοστό, δίδοντας ελεύθερες μετεγγραφές στα τέκνα των θυμάτων της τρομοκρατίας και τους αναπήρους, αρνηθείσα να προσθέσει στις εξαιρέσεις τους πολυτέκνους και τα τέκνα τους. Έτσι τώρα ο πολύτεκνος των 4 και άνω παιδιών... ας έχει και 16 παιδιά, μοριοδοτείται με μόλις 2 μόρια, και αυτό έγινε όταν πριν 2 μήνες ο κ. Μπαλτάς φρόντισε να επαναφέρει τις Ελεύθερες Μετεγγραφές και αναδρομικά στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων!!! 

Η πραγματικότητα είναι ότι άλλο ένα δημογραφικό κίνητρο αφαιρείται από τους πολύτεκνους, χωρίς να το απαιτήσει καμιά Τρόικα ή θεσμός… Οι εταίροι της (συγ)κυβέρνησης θέτουν κόκκινες γραμμές για τον ΦΠΑ της Μυκόνου, αλλά είναι αδιάφοροι για τους πολυτέκνους και για τον εφιάλτη της υπογεννητικότητος και του δημογραφικού μαρασμού της Ελλάδος.

            Οι μετεγγραφές για τους πολυτέκνους και τα τέκνα τους θεσπίσθηκαν το 1979, ως δημογραφικό κίνητρο λόγω της υπογεννητικότητος και του εφιάλτη του δημογραφικού προβλήματος της χώρας και επί 32 χρόνια δεν δημιούργησαν πρόβλημα στά ΑΕΙ και ΤΕΙ. Το 1979 οι γεννήσεις ήσαν 147.965 και οι θάνατοι 82.338, δηλ. υπήρχε υπεροχή των γεννήσεων κατά 65.627.  Το 2014 οι θάνατοι ήσαν 114.231 και οι γεννήσεις 93.452, δηλ. υπεροχή των θανάτων κατά 20.779. Το δε 2015 η κατάσταση γίνεται ακόμη εφιαλτικώτερη, αφού μέχρι 7-7-2015 οι θάνατοι έχουν φθάσει τους 65.226 και οι γεννήσεις είναι μόλις 45.081, δηλ. υπεροχή θανάτων κατά 20.145, όσοι σχεδόν δηλ. ολόκληρο το 2014.

            Έχει χρέος τώρα η (συγ)Κυβέρνηση άμεσα να συμπεριλάβει στις εξαιρέσεις των μετεγγραφών τους πολυτέκνους και τα τέκνα τους. Δεν μπορεί να καταδικάζει τους πολυτέκνους στο να μη μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους.  Η διάταξη του άρθρου 21 παρ. 2 του Συντάγματος, που επιβάλει ότι «Πολύτεκνες οικογένειες.. έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το κράτος», έπαυσε πλέον να ισχύει;

            Η καθιέρωση από του έτους 1979 του δικαιώματος μετεγγραφής των πολυτέκνων και των τέκνων τους θεσπίσθηκε γιατί εξυπηρετεί υπέρτερο δημόσιο συμφέρον, που είναι η αντιμετώπιση της υπογεννητικότητος, που μαστίζει τη χώρα μας και οδηγεί την Ελλάδα στο τέλος της ιστορίας της.

Ξέχασαν όλοι κυβερνώντες και μη το ομόφωνο πόρισμα της Βουλής των Ελλήνων (Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΔΗΛ. ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΚΚΕ) του Φεβρουαρίου του 1993 ( δηλ. πριν από 22 χρόνια) που μας έλεγαν τα εξής:  «..Στη χώρα μας, στην οποία σήμερα η γεννητικότητα είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη, το δημογραφικό πρόβλημα παίρνει τεράστιες εθνικές διαστάσεις, που μπορεί να απειλήσουν την εθνική μας ανεξαρτησία και εδαφική ακεραιότητα.. εθνικούς κινδύνους.. θα αντιμετωπίσει πολύ έντονα στο αμέσως προσεχές μέλλον η χώρα μας, αν δεν αλλάξουν οι δημογραφικοί δείκτες..».

Αυτά έλεγαν όλοι τους το 1993…,  σήμερα τί πράττουν;

Τέλος το περίεργο της υπόθεσης αυτής είναι πως, ενώ οι συνέταιροι της Κυβέρνησης, Βουλευτές των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, ψήφισαν την επίμαχη διάταξη, η Τομεάρχης Παιδείας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Σταυρούλα Ξουλίδου, με Δελτίο Τύπου της 9/7/2015 καταγγέλλει την ψηφισθείσα διάταξη και ζητάει από το Υπουργείο Παιδείας «να διορθώσει άμεσα το λάθος στο οποίο έχει υποπέσει».

Από το Γραφείο Τύπου της ΑΣΠΕ

3.         Η ΑΣΠΕ, επειδή πιστεύει ακράδαντα πως η αναφερθείσα παραπάνω απόφαση του ΣτΕ είναι παράνομη γιατί αγνόησε όλα όσα η ΑΣΠΕ είχε προβάλλει κατά τη δίκη ενώπιον του ΣτΕ, προσέφυγε ήδη στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο του Στρασβούργου ζητώντας την ακύρωσή της και είναι βεβαία η ευδοκίμηση της προσφυγής της.  

Συνημμένα 1 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

        Ο Πρόεδρος                           Ο Γεν. Γραμματέας                     Ο Διευθυντής  

 Βασίλειος Θεοτοκάτος         Εμμανουήλ Χρυσόγελος          Χαράλαμπος Παύλος

Πρόσφατα άρθρα