Ε

Κρίση και τοποθέτηση Υπεραρίθμων

1. Περιπτώσεις υπεραριθμιών

 

Υπεραριθμίες εκπαιδευτικών είναι δυνατόν να προκύψουν από:

 

α) ίδρυση σχολικής μονάδας, β) κατάργηση σχολικής μονάδας γ) συγχώνευση σχολικών μονάδων δ) μετατροπή λυκείων σε λυκειακές τάξεις ε) μείωση των τμημάτων των μαθητών ή δ) άλλη αιτία.

Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται.

2. Πίνακες κενών οργανικών θέσεων

Τα αρμόδια περιφερειακά συμβούλια, μετά τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή συντάσσουν πίνακες των κενών οργανικών θέσεων, λαμβάνοντας υπόψη και τις κενές θέσεις που προέκυψαν από τη διαδικασία των παραπάνω μεταθέσεων κατά σχολική μονάδα.

3. Χαρακτηρισμός υπεράριθμων

 

Αν κατά τη σύνταξη των παραπάνω πινάκων, διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με την παρακάτω διαδικασία:

 

α) Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι

(για το χαρακτηρισμό εκπ/κού ως υπεράριθμου και την άρση της υπεραριθμίας αυτού, δεν απαιτείται ένας χρόνος υπηρεσίας στην οργανική θέση).

β) Στη συνέχεια ΠΥΣΔΕ, σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

ι) Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.

ιι) Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.

-                     Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα.

-                     Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.

-                     Ειδικά οι εκπαιδευτικοί, που τοποθετήθηκαν στα ιδρυθέντα Τ.Ε.Ε. κατά τις διατάξεις του Ν. 2640/98, και προέρχονται από τα τέως Τ.Ε.Λ. και τα τέως Ε.Π.Λ., θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν σε αυτά από την αρχική τους τοποθέτηση στα τέως Τ.Ε.Λ. και Ε.Π.Λ., που μετατράπηκαν σε Ενιαία Λύκεια.

Από τις παραπάνω διατάξεις εξαιρούνται: α) όσοι έχουν μετατεθεί ως ειδικές κατηγορίες, β) όσοι έχουν διοριστεί σύμφωνα με τη διαδικασία των δυσπρόσιτων και διανύουν την τριετία υποχρεωτικής παραμονής τους στο δυσπρόσιτο σχολείο.

4. Δηλώσεις υπεράριθμων

 

Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι καλούνται από το αρμόδιο ΠΥΣΔΕ να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υφίστανται οργανικά κενά, εντός δέκα ημερών.

 

5. Τοποθέτηση υπεράριθμων

 

α) Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται εφόσον το επιθυμούν, κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης .

β) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων:

 

         της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και

 

         όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

γ) Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν, σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγουμένων περιπτώσεων (α) και (β) τοποθετούνται ύστερα από δήλωσή τους σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.

 

6. Εκπαιδευτικοί που παραμένουν υπεράριθμοι

 

Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους.

Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία.

Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.

 

Τοποθετήσεις – Βελτιώσεις

1. Πίνακες κενών οργανικών θέσεων.

Μετά τις τοποθετήσεις των υπεράριθμων τα ΠΥΣΔΕ, σε συνεδρίασή τους, αναμορφώνουν τους πίνακες των κενών οργανικών θέσεων κατά το μέρος που τροποποιούνται από τις τοποθετήσεις των υπεραρίθμων
Οι πίνακες αυτοί καθώς και οι καταστάσεις με τα ονοματεπώνυμα και τα στοιχεία των εκπαιδευτικών που μετατέθηκαν από άλλες περιοχές, αναρτώνται στην πινακίδα ανακοινώσεων των Συμβουλίων.

2. Υποβολή δηλώσεων

Μετά την ανακοίνωση των κενών οργανικών θέσεων τα ΠΥΣΔΕ με ανακοίνωσή τους, καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι:

 

-         υπέβαλαν αίτηση για βελτίωση θέσης

 

-       υπέβαλαν δήλωση για οριστική τοποθέτηση (στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, νεοδιόριστοι).

 

-         μετατέθηκαν από άλλες περιοχές

 

να υποβάλουν, μέσα σε πέντε (5) ημέρες δήλωση στην οποία να αναγράφουν τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, όπου επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν.

Στις δηλώσεις αυτές μπορούν να αναγραφούν κατά σειρά προτίμησης μέχρι είκοσι (20) σχολικές μονάδες.

3. Διαδικασία

Τα ΠΥΣΔΕ συνεδριάζουν το αργότερο μέχρι τέλος Απριλίου και αποφασίζουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών με την εξής σειρά:

α) Μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών των ειδικών κατηγοριών

β) Μεταθέσεις και τοποθετήσεις όλων των άλλων εκπαιδευτικών.

4. Συνεξέταση αιτήσεων

Οι αιτήσεις για μετάθεση (βελτίωση θέσης) και οι δηλώσεις για τοποθέτηση συνεξετάζονται.        

5. Κριτήρια Κριτήρια για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών αρμοδιότητας ΠΥΣΔΕ είναι:

α) η συνολική υπηρεσία.

β) οι οικογενειακοί λόγοι (γάμος – παιδιά). 

γ) οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

δ) η συνυπηρέτηση, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιφέρεια του Δήμου ή της Κοινότητας όπου ζητείται η μετάθεση ή η τοποθέτηση.

ε) η εντοπιότητα,  εφόσον είναι δημότες του Δήμου ή της Κοινότητας όπου λειτουργούν τα σχολεία, στα οποία επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν.

6. Περιπτώσεις ισοβαθμίας

Σε περίπτωση ισοβαθμίας προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:

α) στη συνυπηρέτηση 

β) στην εντοπιότητα, εφόσον ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση σε σχολική μονάδα Δήμου ή Κοινότητας που είναι δημότες. 

γ) στους οικογενειακούς λόγους

δ) στη συνολική υπηρεσία

ε) στις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στο Φ.Ε.Κ.

--------------------------------------

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΣΗ ΤΗΣ ΔΗΛΣΗΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ

ΕΙΔΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Δηλώνετε «ΝΑΙ» εφόσον ανήκετε σε µία από τις παρακάτω περιπτώσεις:

Άρθρο 13/Π.Δ.50/96 Ειδικές κατηγορίες µετάθεσης

1 . Κατά τις µεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών λειτουργών µετατίθενται ή τοποθετούνται, κατά προτεραιότητα, συγκρινόµενοι µόνο µεταξύ τους.

         α) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν παιδιά τα οποία χρειάζονται ειδική θεραπευτική αγωγή ή εκπαίδευση και είναι τυφλά, κωφά ή βαρήκοα, αυτιστικά, σπαστικά πάσχουν από µεσογειακή αναιµία, που χρήζει µεταγγίσεων αίµατος, λευχαιµία, αιµορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιµοκάθαρσης, ΑΙDS, σύνδροµο DΟWΝ και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής µορφής καρκίνο σε µεταστατικό στάδιο και νόσο του Crohn. Για την απόδειξη των λόγων αυτών απαιτείται βεβαίωση Β/θµιας Υγειονοµικής Επιτροπής στην οποία θα εκτίθεται και το ιστορικό της ασθένειας.         β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν τέσσερα ή περισσότερα άγαµα παιδιά, τα οποία δεν έχουν συµπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Στο σύνολο των παιδιών υπολογίζονται και όσα φοιτούν σε ανώτατες ή ανώτερες δηµόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιµες του εξωτερικού, εφόσον αυτά δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάµηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή µεταπτυχιακού τίτλου. Ως ηµεροµηνία συµπλήρωσης του 18ου ή 25ου έτους της ηλικίας θεωρείται η 31η ∆εκεµβρίου του έτους κατά το οποίο πραγµατοποιούνται οι µεταθέσεις.         γ) Οι εκπαιδευτικοί που οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους πάσχουν από µεσογειακή αναιµία που χρήζει µεταγγίσεων αίµατος, λευχαιµία, αιµορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιµοκάθαρσης, ΑΙDS και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής µορφής καρκίνο σε µεταστατικό στάδιο και νόσο του Crohn. Για την απόδειξη των λόγων αυτών απαιτείται βεβαίωση Β/θµιας Υγειονοµικής Επιτροπής στην οποία θα εκτίθεται και το ιστορικό της ασθένειας.

2. Η προτεραιότητα για τις µεταθέσεις της προηγούµενης παραγράφου ισχύει και για τις µεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή και για τις µεταθέσεις και τοποθετήσεις της ίδιας περιοχής.

ΚΑΤΑΘΕΤΤΗ ΔΗΛΣΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ γιατί


 

Συµπληρώνετε µε

Χ


το κατάλληλο τετράγωνο


 

Σε ΠΕΡΙΠΤΣΗ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ή ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑΣ ΣΥΜΠΛΗΡΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟ

    Για την ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ

Πρέπει να έχετε συµπληρώσει µέχρι την 30/11/2007 τουλάχιστον µια διετία ως δηµότης του αντίστοιχου Δήµου και να προσκοµίσετε πρόσφατο πιστοποιητικό (τελευταίου εξαµήνου).

    Για τη ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

Πρέπει ο/η σύζυγος να έχει συµπληρώσει µέχρι την 30/11/2007 τουλάχιστον µια διετία ως εργαζόµενος στην περιοχή του αντίστοιχουήµου και να προσκοµίσετε πρόσφατο πιστοποιητικό (τελευταίου εξαµήνου).

ΠΥΣ∆Ε ΓΑΘΗΝΑΣ 2008 1 από 4


 

Άρθρο 16/Π.Δ.50/96 Κριτήρια για τις µεταθέσεις και τοποθετήσεις

2. Κριτήρια για τις µεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών αρµοδιότητας ΠΥΣΠΕ - ΠΥΣ∆Ε σύµφωνα µε τις διατάξεις αυτού του Π.∆. είναι:

         α) η συνολική υπηρεσία         β) οι οικογενειακοί λόγοι         γ) οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν         δ) η συνυπηρέτηση         ε) η εντοπιότητα5.      Μονάδες µετάθεσης για ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ λαµβάνουν οι εκπαιδευτικοί που ζητούν µετάθεση από µία περιοχή σε άλλη, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιοχή αυτή. Οι µονάδες συνυπηρέτησης υπολογίζονται και για µεταθέσεις από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής, ή τις τοποθετήσεις σε συγκεκριµένα σχολεία, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιφέρεια του ∆ήµου ή της Κοινότητας όπου ζητείται η µετάθεση ή η τοποθέτηση. Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων λαµβάνουν τέσσερις (4) µονάδες µετάθεσης για συνυπηρέτηση.6.      Για την απόδειξη του τόπου και της φύσης της εργασίας του ή της συζύγου υποβάλλονται κατά περίπτωση τα παρακάτω δικαιολογητικά:         α) προκειµένου περί υπαλλήλων του δηµοσίου ή υπαλλήλων ΝΠ∆∆ ή ΟΤΑ ή υπαλλήλων του υπόλοιπου δηµόσιου τοµέα όπως αυτός καθορίστηκε µε τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του Ν. 1256/82 (ΦΕΚ 65 τ. Α' ) όπως τροποποιήθηκε µεταγενέστερα και ισχύει ή άµισθων δηµοσίων υπαλλήλων ή λειτουργών, βεβαίωση της υπηρεσίας του, από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος υπηρετεί οργανικά και όχι µε απόσπαση στο συγκεκριµένο τόπο.         β) Προκείµενου περί εργαζοµένων στον ιδιωτικό τοµέα ή ελεύθερων επαγγελµατιών, βεβαίωση του ασφαλιστικού τους φορέα (ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΟΓΑ κ.λ.π.) από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος εργάζεται στον τόπο που ζητείται η µετάθεση τουλάχιστον τα δύο τελευταία χρόνια από την ηµεροµηνία υποβολής της αίτησης και είναι ασφαλισµένος στον οικείο ασφαλιστικό φορέα.

7. Οι µονάδες µετάθεσης για οικογενειακούς λόγους υπολογίζονται ως εξής:

         α) Οι έγγαµοι εκπαιδευτικοί λαµβάνουν τέσσερις (4) µονάδες µετάθεσης. Ίδιο αριθµό µονάδων λαµβάνουν και οι σε χηρεία εκπαιδευτικοί που έχουν άγαµα ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά (φυσικά, θετά ή αναγνωρισµένα).         β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν άγαµα ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά (φυσικά, Θετά ή αναγνωρισµένα) λαµβάνουν τέσσερις (4) µονάδες µετάθεσης για το πρώτο παιδί, τέσσερις (4) για το δεύτερο, έξι (6) για το τρίτο και επτά (7) µονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά. Ως ανήλικα θεωρούνται τα παιδιά που δεν έχουν υπερβεί το 18ο έτος της ηλικίας τους και ως σπουδάζοντα όσα φοιτούν σε ανώτερες ή ανώτατες δηµόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιµες του εξωτερικού, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάµηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή µεταπτυχιακού τίτλου. Για την απόδειξη αυτών απαιτείται πιστοποιητικό ∆ήµου ή Κοινότητας ή του οικείου εκπαιδευτικού ιδρύµατος κατά περίπτωση. Ως ηµεροµηνία συµπλήρωσης του 18ου ή του 25ου έτους της ηλικίας θεωρείται η 31 η ∆εκεµβρίου του έτους κατά το οποίο πραγµατοποιούνται οι µεταθέσεις.

ΠΥΣ∆Ε Γ’ ΑΘΗΝΑΣ 2008 2 από 4


 

9.  Μονάδες µετάθεσης για ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ λαµβάνουν οι εκπαιδευτικοί της Α/θµιας και Β/θµιας
εκπαίδευσης, όταν ζητούν µετάθεση από µία περιοχή σε άλλη περιοχή, εφόσον είναι δηµότες ∆ήµου ή
Κοινότητας της περιοχής αυτής από διετίας τουλάχιστον µέχρι την ηµεροµηνία υποβολής της αίτησης
µετάθεσης. Οι µονάδες µετάθεσης για εντοπιότητα υπολογίζονται και όταν οι εκπαιδευτικοί ζητούν
µετάθεσή ή τοποθέτηση µέσα στην ίδια περιοχή, εφόσον είναι δηµότες του ∆ήµου ή της Κοινότητας
όπου λειτουργούν τα σχολεία, στα οποία επιθυµούν να µετατεθούν ή να τοποθετηθούν. Οι εκπαιδευτικοί
των παραπάνω περιπτώσεων λαµβάνουν δύο (2) µονάδες µετάθεσης για εντοπιότητα. Η εντοπιότητα
αποδεικνύεται από βεβαίωση του οικείου προέδρου κοινότητας ή δηµάρχου από την οποία να προκύπτει
ότι ο εκπαιδευτικός είναι δηµότης του ∆ήµου ή της Κοινότητας από διετίας.

10.  Οι εκπαιδευτικοί που ζητούν µετάθεση από περιοχή σε περιοχή λαµβάνουν για την περιοχή της
πρώτης προτίµησής τους δύο (2) µονάδες µετάθεσης.

12. Σε περίπτωση ισοβαθµίας εκπαιδευτικών κατά τις µεταθέσεις στην ίδια περιοχή και τις τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και µε την εξής σειρά:

         α) στη συνυπηρέτηση         β) στην εντοπιότητα (εφόσον ζητούν µετάθεση ή τοποθέτηση σε σχολική µονάδα ∆ήµου ή Κοινότητας που είναι δηµότες)         γ) στους οικογενειακούς λόγους         δ) στη συνολική υπηρεσία         ε) στις δυσµενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

13) Σε περίπτωση ισοβαθµίας και στα επιµέρους κριτήρια λαµβάνεται υπόψη η ηµεροµηνία και η σειρά δηµοσίευσης του διορισµού τους στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : 1) «Διευκρίνιση αναφορικά µε πολύτεκνους µε 3 παιδιά για τις Μεταθέσεις 2006-07» ΥΠ.Ε.Π.Θ. Αρ.Πρωτ. 114210/Δ2/31-10-2006

Με αφορµή ερωτήµατα που δέχεται η Υπηρεσία µας σχετικά µε τους πολύτεκνους µε 3 παιδιά του άρθρου 6, παρ. 2 του Ν. 3454/2006 µετά την 112609/Δ2/26-10-2006 εγκύκλιο των µετεθέσεων εκπαιδευτικών.Ε. σας διευκρινίζουµε ότι σύµφωνα µε το ανωτέρω άρθρο πολύτεκνος µε 3 παιδιά θεωρείται ο γονέας χωρίς σύζυγο, ο οποίος έχει τη γονική µέριµνα και επιµέλεια των τέκνων του και είναι µόνος υπόχρεος σε διατροφή αυτών, εφόσον έχει τρία τέκνα από τον ίδιο ή διαφορετικούς γάµους ή νοµιµοποιηθέντα ή νοµίµως αναγνωρισθέντα ή υιοθετηµένα ή εκτός γάµου γεννηθέντα, τα οποία είναι άγαµα και δεν έχουν συµπληρώσει το εικοστό τρίτο (23ο) έτος της ηλικίας τους ή σπουδάζουν σε αναγνωρισµένες τριτοβάθµιες σχολές πανεπιστηµιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης και αναγνωρισµένα εκπαιδευτικά ιδρύµατα της ηµεδαπής ή της αλλοδαπής ή εκπληρώνουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις και δεν έχουν συµπληρώσει το εικοστό πέµπτο (25ο) έτος της ηλικίας τους. Στα τέκνα αυτά συνυπολογίζονται και όσα έχουν οποιαδήποτε αναπηρία σε ποσοστό εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, ισοβίως, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Παρακαλούνται οιιευθυντές των/νσεων   .Ε. και οι Προϊστάµενοι των Γραφείων.Ε. να ενηµερώσουν τους ενδιαφερόµενους εκπαιδευτικούς

2)  Διευκρίνιση αναφορικά µε τα πιθανά ΚΕΝΑ

Οι πίνακες που αναφέρουν τα ΠΙΘΑΝΑ ΚΕΝΑ έχοντας το γράµµα Β, είτε τις υπεραριθµίες έχοντας το γράµµα Υ στο αντίστοιχο κουτάκι αφορούν εκείνους τους εκπαιδευτικούς που υπέβαλαν αίτηση για Βελτίωση ή που χαρακτηρίστηκαν και παραµένουν Υπεράριθµοι αντίστοιχα και σε περίπτωση που ικανοποιηθεί η Βελτίωση και δεν υπάρχει Υπεραριθµία στο ίδιο Σχολείο στον ίδιο κλάδο θα δηµιουργηθεί Οργανικό κενό στην αντίστοιχη ειδικότητα.

3) Μη ύπαρξη Οργανικού κενού στην ειδικότητα

Σε περίπτωση που διαπιστώσετε ότι ΔΕΝ υπάρχει Οργανικό κενό στην ειδικότητά σας συµπληρώνετε το έντυπο δήλωσης προτίµησης µε τα ατοµικά σας στοιχεία και στις επιλογές των Σχολείων γράφετε «Δεν υπάρχουν κενά στην ειδικότητά µου»

ΠΥΣ∆Ε Γ’ ΑΘΗΝΑΣ 2008 3 από 4


 

4)   Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ04, ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17 και ΠΕ18
παρακαλούνται να γράφουν στην αίτησή τους αναλυτικά τον κλάδο τους και το λεκτικό
της
ειδικότητας.

Π.χ. ΠΕ04.02 Χηµικός , ΠΕ17.03 Ηλεκτρολόγος κλπ.

5)   Οι εκπαιδευτικοί που ήρθαν µε µετάθεση το 2008 και έχουν εντοπιότητα
ή
συνυπηρέτηση σε Δήµο της Γ’ Αθήνας, παρακαλούνται να προσκοµίσουν και
αντίστοιχα
πρόσφατα πιστοποιητικά (τελευταίου εξαµήνου).ΠΡΟΣΟΧΗ

1. Η κατάθεση της αίτησης δήλωσης-προτίµησης µπορεί να γίνει και από νόµιµα εξουσιοδοτηµένο αντιπρόσωπο προσκοµίζοντας την αστυνοµική του ταυτότητα είτε να σταλεί η δήλωση-προτίµησης µαζί µε φωτοτυπία διπλής όψης της αστυνοµικής σας ταυτότητας στο FAX : 210 59 07 849 (μόνο για τους εκπαιδευτικούς που διαμένουν εκτός Αθηνών). Το έντυπο της αίτησης µπορείτε να το εκτυπώσετε από την ηλεκτρονική µας διεύθυνση (www.cdseda.att.sch.gr) στο σύνδεσµο ΠΥΣΔΕ.

2. ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΔΗΛΣΗΣ-ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΕΚΤΗ ΚΑΜΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΝ ΣΧΟΛΕΙΝ.

ΠΥΣ∆Ε Γ’ ΑΘΗΝΑΣ 2008

                                   

7. Συμπληρωματικές αιτήσεις

 

Μετά την εξέταση των αιτήσεων και των δηλώσεων τα ΠΥΣΔΕ ανακοινώνουν τις θέσεις που εξακολουθούν να παραμένουν κενές.

 

Οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν δήλωση για τοποθέτηση εφόσον δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν σε σχολείο της προτίμησής τους, μπορούν, αν το επιθυμούν, να υποβάλουν συμπληρωματική δήλωση για τοποθέτηση στις υπόλοιπες αυτές θέσεις μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την ανακοίνωσή τους.

Η τοποθέτηση αυτών γίνεται ύστερα από σύγκριση μεταξύ τους.

8. Παραμονή στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ

Οι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν σε σχολεία της προτίμησής τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις.

Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί αυτοί είναι περισσότεροι από τις οργανικές θέσεις, παραμένουν ως υπεράριθμοι στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ και τοποθετούνται προσωρινά ή διατίθενται για τη συμπλήρωση ωραρίου σε σχολεία της συγκεκριμένης περιοχής.

9. Ανακοίνωση μεταθέσεων

Οι αποφάσεις των συμβουλίων για μετάθεση ή τοποθέτηση αναρτώνται με τους σχετικούς πίνακες στην πινακίδα ανακοινώσεών τους για να λάβουν γνώση οι ενδιαφερόμενοι.

10. Αιτήσεις για διόρθωση λαθών - παραλείψεων

Τυχόν λάθη ή παραλείψεις στις αποφάσεις των συμβουλίων που αφορούν μεταθέσεις ή τοποθετήσεις εκπαιδευτικών επανεξετάζονται από τα ίδια συμβούλια, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων.

Η αίτηση αυτή που αναφέρεται στη διόρθωση συγκεκριμένων λαθών ή παραλείψεων δεν αποτελεί ένσταση και υποβάλλεται μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την ανακοίνωση της σχετικής απόφασης.

Τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια εξετάζουν τις αιτήσεις αυτές μέσα στις επόμενες πέντε (5) ημέρες και οριστικοποιούν τις αποφάσεις τους.

10. Ανάληψη υπηρεσίας

Η ανάληψη υπηρεσίας στις νέες θέσεις γίνεται με τη λήξη του διδακτικού έτους.

Οι εκπαιδευτικοί που κατά τη λήξη του διδακτικού έτους είναι σε εκπαιδευτική άδεια ή σε άδεια άνευ αποδοχών στο εξωτερικό, ή υπηρετούν με απόσπαση σε Ελληνικά Σχολεία ή λοιπές υπηρεσίες του εξωτερικού μπορεί να αναλαμβάνουν υπηρεσία με την έναρξη του σχολικού έτους εφόσον εξακολουθούν να προσφέρουν υπηρεσίες στα σχολεία και τις λοιπές υπηρεσίες του εξωτερικού και μετά την 30η Ιουνίου.

Οι Διευθυντές, Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και οι Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και Γραφείων αναλαμβάνουν υπηρεσία μετά τη λήξη της θητείας τους.

 

Αμοιβαίες Μεταθέσεις

1. Δικαίωμα υποβολής αίτησης.

 

Δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση για αμοιβαία μετάθεση έχουν οι εκπαιδευτικοί εφόσον συντρέχουν οι παρακάτω προϋποθέσεις:

α) Να ανήκουν στον ίδιο κλάδο, να έχουν την ίδια ειδικότητα και να μην έχουν συμπληρώσει 25ετή πραγματική υπηρεσία μέχρι 31 Αυγούστου 2006.

β) Η διαφορά της συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσία τους να μην υπερβαίνει τα δέκα έτη

γ) Να έχουν συμπληρώσει δύο χρόνια υπηρεσίας μέχρι 31 Αυγούστου 2006 από την ημερομηνία δημοσίευσης του διορισμού τους στο Φ.Ε.Κ., εκ των οποίων τον ένα χρόνο στην οργανική τους θέση.

Οι χαρακτηριζόμενοι ως υπεράριθμοι δε δικαιούνται αμοιβαίας μετάθεσης.

2. Υποχρεώσεις εκπαιδευτικών που μετατίθενται αμοιβαία.

α. Οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται αμοιβαία υπηρετούν υποχρεωτικά για ένα χρόνο στη θέση που τοποθετήθηκαν.

β. Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι μετατίθενται αμοιβαία έχουν το δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για σχολεία των περιοχών μετάθεσης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης από την οποία μετατέθηκαν, εφόσον από την ημερομηνία της μετάθεσης τους αυτής και μέχρι 31 Αυγούστου του έτους που πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις υπηρετήσουν για μία τριετία εκτός της περιοχής από σχολείο της οποίας μετατέθηκαν

3. Χρόνος υποβολής αιτήσεων.

Οι ενδιαφερόμενοι για αμοιβαία μετάθεση υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις στην οικεία διεύθυνση εκπαίδευσης, μέσα σε δέκα πέντε (15) ημέρες από την ανακοίνωση των μεταθέσεων στον ημερήσιο τύπο.

4. Διαδικασία

Οι προϊστάμενοι των διευθύνσεων αφού διαπιστώσουν ότι οι ενδιαφερόμενοι πληρούν τις προϋποθέσεις για αμοιβαία μετάθεση και ελέγξουν την πληρότητα και την ορθότητα των δικαιολογητικών, υποβάλλουν μέσα σε πέντε (5) ημέρες τις αιτήσεις

α) στο οικείο ΠΥΣΔΕ, αν πρόκειται για μετάθεση από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης ή

β) στο ΚΥΣΔΕ, δια της διεύθυνσης Προσωπικού του ΥΠΕΠΘ, αν πρόκειται για μετάθεση από σχολείο μιας περιοχής σε σχολείο άλλης περιοχής.

 

                 

Στ

Αντιστοιχίες τμημάτων ΑΕΙ

πατήστε εδώ

==========================

 

 

 

Τι ισχύει φέτος για τις αντιστοιχίες τμημάτων ΤΕΙ

Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται η απόφαση της Υπουργού για τις αντιστοιχίες μεταξύ τμημάτων ΤΕΙ. Η αντιστοιχία των τμημάτων ισχύει μόνο για μετεγγραφές φοιτητών εσωτερικού, οι οποίοι έχουν εισαχθεί ή εισάγονται κατά περίπτωση σε τμήμα ΤΕΙ ύστερα από επιτυχή συμμετοχή τους σε εξετάσεις μαθημάτων που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, και μόνο για τμήματα που εδρεύουν σε διαφορετικές πόλεις. Τα τμήματα που θεωρούνται αντίστοιχα μεταξύ τους και εδρεύουν στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αττικής και Θεσσαλονίκης δεν υπάγονται στις διατάξεις για μετεγγραφή φοιτητών…

για περισσότερα πατήστε εδώ

Δείτε: και

 

 

 

Ζ

Διάφορα Άρθρα

       

                        Στο edra.gr… περί

«Εκπ/κών και άλλων διαστημανθρώπων»

 

Συνάδελφε, διαβάσαμε τις απόψεις σου στο edra.gr  περί: «Εκπ/κών και άλλων διαστημανθρώπων», σε πολλές από τις οποίες είμεθα απολύτως σύμφωνοι, αλλά νομίζουμε  όμως, ότι μαζί με τα ξερά καίεις και τα χλωρά...

Διαβάζοντας τις απόψεις σου περί πολυτέκνων, μας ήλθαν στο μυαλό :

 α) οι απόψεις κάποιου Καθηγητού της ΑΣΟΕΕ (Λιανού ), που πριν 3 χρόνια, μέσω της εφημερίδας το «Βήμα»  διαμαρτυρόταν για τα δήθεν “Προνόμια” που απολαμβάναμε...

 β) οι απόψεις του Καθηγητού κ. Βερέμη  (Προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας) για την επίλυση του “Δημογραφικού προβλήματος της χώρας μας” που δημοσιεύθηκαν πριν ένα μήνα στην «Καθημερινή» και όπου υποστήριζε ως λύση  αυτού την: “... εισαγωγή και αφομοίωση των ξένων μεταναστών, μια συνταγή παλιά και δοκιμασμένη” όπως έλεγε, ως να επρόκειτο δηλαδή π.χ  για προσωρινή έλλειψη πατάτας που έχει ο τόπος και όχι ως το μέγιστο Εθνικό μας θέμα!.

Αγαπητέ φίλε, ίσως να έχεις παραπληροφορηθεί από τις μεγαλοστομίες και τα ευχολόγια των πολιτικών μας για το συγκεκριμένο θέμα ή από τις συνεχείς αντιπαραθέσεις κάποιων στα τηλεοπτικά παράθυρα που συστήνονται ως “ πολύτεκνοι”, ενώ... δεν είναι!. Νομίζει πράγματι αρκετός κόσμος ότι εμείς οι πολύτεκνοι... «τρώμε με χρυσά κουτάλια»,  αν ζούσαμε βεβαίως σε κάποια άλλη χώρα της  Ε. Ένωσης, ίσως  να ήταν αλήθεια(Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία). Αλλά τέλος πάντων δεν είμεθα  «συντεχνία», αν αυτό τους προκαλεί ας δοκιμάσουν και αυτοί!.

Συνάδελφε, είναι ηρωισμός η πολυτεκνία. Και είναι ηρωισμός γιατί ξεπέρασαν οι Πολύτεκνοι τέτοιου είδους απορίες και ειρωνικά σχόλια της σύγχρονης κοινωνίας, τι τα θέλατε τόσα παιδιά και πώς θα τα βγάλετε πέρα; Στην πορεία της πολύτεκνης οικογένειας μας έχουμε ζήσει και έχουμε δει πολλά. Βλέπουμε και ακούμε να μας επαινούν, αλλά διαπιστώνουμε ότι με τις πράξεις τους  μας πικραίνουν. Αντιμετωπίζουμε συχνά την ουδετερότητα, την αδυναμία θεσμών, φορέων και ατόμων όταν χρειαζόμαστε και ζητούμε την κατανόηση, τη δίκαιη  μεταχείριση!. Αλλά παρά όλα αυτά εμείς δεν λυγίζουμε, γιατί εμείς έχουμε μια μεγαλοσύνη και πολλές μικρές και μεγάλες χαρές που μας κρατούν όρθιους, αισιόδοξους, δυνατούς.

Πρέπει όμως και κάποιοι επιτέλους να καταλάβουν, ότι εμείς οι Πολύτεκνοι δεν κάναμε τα παιδιά μας από απροσεξία, ή απερισκεψία, αλλά ενσυνείδητα και με διάθεση θυσιών επειδή αυτό είναι το πιστεύω μας.

Αγαπητέ συνάδελφε, αλήθεια πιστεύεις ότι μπορούν τα παιδιά να ανατραφούν μόνο με επιδόματα; (και μάλιστα πενιχρά και συμβολικά). Ως παιδαγωγός θα έπρεπε να ξέρεις πόσο μεγάλη σημασία έχει ο γονιός να  νοιώθει χρήσιμος και δημιουργικός.

Δεν ζητάμε ελεημοσύνη, ζητάμε δικαιοσύνη!.

Δεν ξέρεις πόση χαρά νοιώθομε  όταν γονείς των μαθητών μας,  μας παίρνουν τηλέφωνο, να μας συμβουλευθούν τι να κάνουν για τα παιδιά τους. Και όταν τους ρωτάμε γιατί εμάς; μας απαντούν, μα… εσείς μεγαλώνετε  τόσα παιδιά και ξέρετε!.

Τα μέτρα στήριξης των πολυτέκνων δεν αποτελούν χαριστικές πράξεις φιλανθρωπίας ή ελεημοσύνης, αλλά απόδοση δικαιοσύνης, την ασφαλέστερη επένδυση για το μέλλον του τόπου μας, και ασφαλώς κάποιος που προσφέρει έχει περισσότερα δικαιώματα από αυτόν που δεν προσφέρει.  Για να δώσει η  Πολιτεία αυτά τα μέτρα στήριξης στους πολύτεκνους, στηρίχθηκε στη Συνταγματική επιταγή του άρθρου 21: «… οι πολύτεκνοι έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος» και σε αποφάσεις του ΣτΕ που έχει κρίνει, ότι: «… η εξυπηρέτηση του ατομικού συμφέροντος των πολυτέκνων αποτελεί εξυπηρέτηση του γενικότερου δημοσίου συμφέροντος προ του οποίου και αυτή η αρχή της ισότητας των Ελλήνων απέναντι στους νόμους δεν ισχύει, λόγω του δημογραφικού προβλήματος».

Ευχόμαστε τα ευεργετήματα των πολυτέκνων εκπαιδευτικών να είναι αποτέλεσμα αληθινής αναγνώρισης -ειλικρινούς αρωγής της Πολιτείας στο δύσκολο και πολύπλευρο αγώνα μας αλλά και γνήσιο και αληθινά δημοκρατικό (αλήθεια θυμάστε ο Σόλων στην Αρχαία Αθήνα είχε επιβάλει φόρο αγαμίας ).

Συνάδελφε, τα παιδιά μας εμείς δεν τα κάναμε ούτε για τα επιδόματα, ούτε για διορισμό, ούτε γιατί δεν είχαμε τηλεόραση.... αλλά επειδή αγωνιζόμαστε να ζήσουμε την Χριστιανική πίστη, όχι σαν μία Θρησκεία , αλλά σαν την αυθεντική μεταφορά της αποκάλυψης της Αλήθειας.

 Είμαστε από αυτούς που αγωνίσθηκαν, ίδρωσαν για τον διορισμό των Πολύτ. εκπαιδ/κών (χωρίς να κάνουμε χρήση του μέτρου αυτού). Εμείς δεν εκβιάσαμε κανένα, πιστεύουμε όμως  ότι  ήταν χρέος της Πολιτείας ο νόμος αυτός απέναντι στους Πολύτεκνους, και πρέπει να αναφερθεί εδώ, ότι από τους 420 πολύτεκνους εκπαιδευτικούς που διορίσθηκαν την τελευταία χρονιά οι 300 ήταν νέοι πολύτεκνοι δηλ. που είχαν 3 παιδιά και μετά την ισχύ του νόμου  ...απέκτησαν και το 4ο παιδί τους. Συμφωνούμε βεβαίως με την διάταξη του 20% για τον διορισμό και των τρίτεκνων  εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών,  αλλά είναι ατόπημα όμως,  να μην συμπεριλαμβάνονται και οι πολύτεκνοι με 3 ανήλικα τέκνα, η διατύπωση θα έπρεπε να είναι οι έχοντες τουλάχιστον 3 τέκνα (αυτοί δεν διορίσθηκαν γιατί έπρεπε να είχαν τουλάχιστον 4 ανήλικα τέκνα ).

Απαντούμε και στο ερώτημα που πολλοί βάζουν: σημαίνει ότι ένας πολύτεκνος που έχει το σχετικό πτυχίο είναι και απόλυτα κατάλληλος για να διδάξει;

          Αλήθεια ένας γονιός που αγωνίζεται στην σημερινή εποχή να αναθρέψει –με πολύ κόπο και θυσίες – τέσσερα , πέντε ,επτά παιδιά.. πιστεύεις, ότι το  κάνει τυχαία;         Αν αυτός ο άνθρωπος που αποδεικνύει στην πράξη την αγάπη του για τα παιδιά δεν είναι κατάλληλος να διδάξει τότε ποιος είναι; Αν αυτός δεν είναι κατάλληλος, ας μας  επιτραπεί να πούμε ότι κανένας δεν είναι καταλληλότερος αυτού.

 Άλλο πράγμα Συνάδελφε, είναι να έχει κάποιος 2 παιδιά , άλλο να έχει 3,  και άλλο 4,7,10... παιδιά, τα διάφορα προβλήματα αυξάνουν κατά γεωμετρική πρόοδο! Πιστεύουμε ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα για την γέννηση παιδιών, που θα ξεκινούν όμως από το 1ο παιδί και αναλογικά θα επεκτείνονται και στις οικογένειες με περισσότερα παιδιά.

Συνάδελφε, για τη δημογραφική μας ανάκαμψη θα πρέπει η Κοινωνία μας να γίνει πρωτίστως φιλική προς τα παιδιά, παιδοκεντρική. Για αυτό θα πρέπει όλοι, Πολιτεία και Πολίτες να πιστέψουμε ότι: «για να δώσουμε παιδιά στην Ελλάδα, ας δώσουμε την Ελλάδα στα παιδιά»

Συνάδελφε, θα μας επιτρέψεις να κλείσουμε την ηλεκτρονική επικοινωνία μας, με σκέψεις του καθηγητού Φιλοσοφίας (Χρ. Γιανναρά): «Δεν μπορούμε να ξεχνάμε με μικρονοϊκή επιπολαιότητα πώς, αν το γένος των Ελλήνων επιβίωσε μέσα στους αιώνες, …το οφείλει μόνο και αποκλειστικά στην πνευματική του πραμάτεια, πού ήταν πρόταση νοήματος του βίου, πρόταση με καθολική, πανανθρώπινη εμβέλεια και δυναμική.

Να συνεννοηθούμε επιτέλους κάποτε οι Νεοέλληνες για μια παιδεία με δική της ραχοκοκαλιά, με δική της ταυτότητα….»

 

                           

 
 
 
 
 

                      ====================

«Νταήδες και αιώνιοι φοιτητές…;»

 

του  Μανώλη   Χρυσόγελου  - Ηλεκτρολόγου Μηχ. ΕΜΠ

 

Είναι σ` όλους μας γνωστό ότι εδώ και ένα μήνα τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ βρίσκονται σε αναβρασμό, οι Καθηγητές έχουν απεργία διαρκείας, οι φοιτητές κάνουν καταλήψεις των Σχολών τους, μαθήματα δεν γίνονται, τα παιδιά μας χάσανε το εξάμηνο τους… από τις ανοησίες και τα παιδιαρίσματα της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας!.

Πέρασαν δύο ολόκληρα χρόνια αδράνειας, για να αντιμετωπισθούν έστω τα πασιφανή και κραυγαλέα προβλήματα της Εκπαίδευσης. Βεβαίως η έγνοια ήταν να αντικατασταθούν αμέσως οι «ημέτεροι» με «ημετέρους» … που προσπαθούν να αντλήσουν αξία από την προσκόλληση σε Κόμματα.

Οι διοικητικές δε αρχές των Πανεπιστημίων φαίνεται να παρατηρούν το τελευταία φαινόμενα… μη δυνάμενες να παρέμβουν, επειδή η εκλογή τους είναι προϊόν συναλλαγής με τους φοιτητές (τους ισόβιους που πλαισιώνουν τις κομματικές φοιτ. παρατάξεις ) και τα υπόλοιπα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Πολύ φοβούμαι όμως ότι με τη στάση τους συντελούν στην απαξίωση αυτού που απέμεινε από το δημόσιο πανεπιστήμιο.

Σήμερα σε συνθήκες «παγκοσμιοποίησης» και ενός Κράτους που βρίσκεται σε «μεταβατικό στάδιο» ως προς τους ρόλους του, το ερώτημα για το περίφημο Άρθρο 16 του Συντάγματος μας είναι απλοϊκά: αν θα προσαρμοσθεί η εκπαίδευση στις απαιτήσεις της οικονομίας της αγοράς και της κερδοφορίας ή σε άλλους κοινωνικούς και μορφωτικούς σκοπούς πέραν του οικονομικού κέρδους; Περί αυτού πρόκειται και όχι για κάποιες διαφορετικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το δίλημμα Κρατικά ή «μεικτά » Πανεπιστήμια είναι μέρος του ευρύτερου ερωτήματος περί δημόσιας και δωρεάν παιδείας, που έχει υποχρέωση το Κράτος Πρόνοιας να παρέχει ή όχι.

Όλοι εμείς οι γονείς πολλών παιδιών,  που έχουμε φοιτητές στα ΑΕΙ, και προσπαθούμε μέσα από στερήσεις και προσωπικές θυσίες να μορφώσουμε τα παιδιά μας, να τα κάνουμε επιστήμονες και χρήσιμους ανθρώπους στην Κοινωνία και που  αγωνιούμε για τα τεκταινόμενα,   περιμέναμε άλλα λόγια από τον καθηγητή Πανεπιστημίου κ. Βερέμη,  πρόεδρο του Εθνικού  Συμβουλίου Παιδείας και όχι να ρίξει λάδι στη φωτιά περί : «… Νταήδων και αιωνίων φοιτητών» όπως είπε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη. Μετά ένα μήνα καταλήψεων και χαμένου χρόνου από την ζωή των παιδιών μας, ο κατά εξοχήν υπεύθυνος αυτής της ανωμαλίας στα Πανεπιστήμια… δεν βρήκε τίποτα άλλο να πει;

 Βεβαίως ο κ. Βερέμης δεν μας είναι άγνωστος:

Στις 20/11/2005 στην «Καθημερινή» είχε δημοσιεύσει άρθρο με τίτλο: «Η πρόκληση των μεταναστών», όπου σε αυτό έγραφε  «...Καθώς τα κίνητρα για την αντιστροφή του φαινομένου αποφέρουν συνήθως περιορισμένα αποτελέσματα η δραστικότερη αντιμετώπιση του πληθυσμιακού και νεανικού ελλείμματος πραγματοποιείται με την εισαγωγή μεταναστών από χώρες με πληθυσμιακά πλεονάσματα. Η συνταγή είναι παλιά και δοκιμασμένη...»,  του απαντήσαμε τότε ότι  προσεγγίζει  το πρόβλημα όχι ως μέγιστο Εθνικό θέμα αλλά ως να υπάρχει προσωρινή έλλειψη ενός προϊόντος ... π.χ  έλλειψη πατάτας,  και πάμε να καλύψουμε την έλλειψη αυτή, με την εισαγωγή του προϊόντος αυτού από την Αίγυπτο!!! Έχει μαλλιάσει η γλώσσα ειδικών επιστημόνων να επισημαίνουν την επείγουσα ανάγκη ανάσχεσης του δημογραφικού προβλήματος, που είναι το υπ` αριθμό ένα εθνικό και υπαρξιακό πρόβλημα της χώρας μας …και ο κ.  Βερέμης βρήκε αμέσως τη λύση του προβλήματος!

      Aργότερα ο κ. καθηγητής ξανακτύπησε, μέσω των προτάσεων της “επιτροπής των Σοφών” που μεταξύ των άλλων αναφέρονται και στην κατάργηση όλων των Μετεγγραφών των φοιτητών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, ακόμη και των πολυτέκνων γιατί έτσι λέει ερημώνουν τα επαρχιακά Πανεπιστήμια... σαν να φταίνε τα παιδιά των πολυτέκνων για την κατάντια των Πανεπιστημίων μας!. Εμείς οι Πολύτεκνοι, για να μην ερημώνουν τα επαρχιακά  Πανεπιστήμια, από χρόνια φωνάζουμε, ότι οι μετεγγραφές αυτές πρέπει να γίνονται  με τη συμπλήρωση του “μηχανογραφικού δελτίου του υποψηφίου” στο οποίο θα δηλώνει ο υποψήφιος την πολυτεκνική του ιδιότητα, και έτσι θα εισάγεται στο τμήμα αυτό καθ` υπέρβαση του αριθμού των εισαγομένων σ` αυτό από την αρχή. Πολλά οφέλη προκύπτουν από την αλλαγή αυτή για όλους, ακόμη και για τα Πανεπιστήμια που έτσι δεν θα χάνονται πιστώσεις… Μήπως κ. καθηγητά φταίνε οι πολύτεκνοι που ο αριθμός των μετεγγραφόμενων φοιτητών, τελευταία τριπλασιάστηκε, ή μήπως λύθηκε  το δημογραφικό και δεν το καταλάβαμε;

                   Να για ποιο λόγο  σε θέσεις ευαίσθητες: Υπουργείων, Πρυτάνεων, Προέδρων  Εθνικών Συμβουλίων…  θα πρέπει να βρίσκονται επικεφαλής:  άνθρωποι επιστήμονες αλλά και με αξίες, παιδαγωγοί, οικογενειάρχες με παιδιά  που έχουν δηλαδή επαφή με τη νεολαία και το σφυγμό αυτής. Πιστεύουμε ότι είναι καιρός να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα με σοβαρότητα. H παιδεία μας δε θα πρέπει να είναι αρένα κομματικής αντιπαράθεσης. Το θέμα είναι εθνικό. Αφορά το μέλλον και την ευποιία των νεότερων γενεών.

Και κλείνουμε την παρέμβαση μας αυτή με σκέψεις του καθηγητού Φιλοσοφίας (Χρ. Γιανναρά): «Δεν μπορούμε να ξεχνάμε με μικρονοϊκή επιπολαιότητα πώς, αν το γένος των Ελλήνων επιβίωσε μέσα στους αιώνες, …το οφείλει μόνο και αποκλειστικά στην πνευματική του πραμάτεια, πού ήταν πρόταση νοήματος του βίου, πρόταση με καθολική, πανανθρώπινη εμβέλεια και δυναμική. Να συνεννοηθούμε επιτέλους κάποτε οι Νεοέλληνες για μια παιδεία με δική της ραχοκοκαλιά, με δική της ταυτότητα….»

 
 

                                                                                                                                         Αθήνα 23/6/2006 

 

=================

 

Από την Ελευθεροτυπία…

                             Ποιος είναι « ανέντιμος» κυρία Υπουργέ;

 

Αγαπητή «Ελευθεροτυπία»,

είμαστε εκπαιδευτικοί εγώ και η σύζυγος μου με 7 παιδιά που πιστέψαμε στη νέα Κυβέρνηση,  αλλά δυστυχώς αυτή συνεχώς μας πληγώνει.            

 Όλοι εμείς οι γονείς πολλών παιδιών, που προσπαθούμε μέσα από   στερήσεις και προσωπικές θυσίες να μορφώσουμε τα παιδιά μας, να τα κάνουμε επιστήμονες και χρήσιμους ανθρώπους στην Κοινωνία και που  αγωνιούμε για τα τεκταινόμενα,   περιμέναμε άλλα λόγια από τους  αρμοδίους της Κυβερνήσεως και όχι να ρίχνουν λάδι στη φωτιά περί  ανέντιμων  κλπ…

Τον Ιούνιο είχαμε πάλι τα ίδια με την δήλωση του  προέδρου του Εθνικού  Συμβουλίου Παιδείας  περί : «… Νταήδων και αιωνίων φοιτητών»  που φούντωσε τις καταλήψεις τότε.

Είναι έντιμο άραγε μια Κυβέρνηση που έκανε σημαία μεταξύ των άλλων και το Δημογραφικό να μας  ταλαιπωρεί  στα δικαστήρια …όχι μόνο για την διεκδίκηση των 176 ευρώ (που έγιναν 105 σε… 6  εξαμηνιαίες δόσεις)  αλλά και:

α) του οικογεν. επιδόματος του Δημοσίου που από το 1992 έχουμε προσφύγει στα δικαστήρια, τα έχουμε κερδίσει,  και ενώ πήγαμε  πέρυσι  να τα εισπράξουμε,  βλέπουμε… Αναίρεση ενώπιον του Σ. τ. Ε. από τον Υπουργό Οικονομικών,

β) των επιδομάτων ΟΓΑ 1997-2002.

Είναι λοιπόν  έντιμο,   το Υπουργείο Οικονομικών σε μία οικογένεια  που της οφείλει αρκετές χιλιάδες ευρώ,  από την άλλη μέσω του «ανέντιμου»  φορολογικού συστήματος να τις παίρνει 5300 ευρώ; Μήπως για επιβράβευση της ειλικρινείας της; Και βεβαίως ως έντιμος πολίτης από τους πρώτους πληρώνω, η  φορολογική μου δήλωση είναι στη διάθεση οιουδήποτε.

            Είναι άραγε έντιμο να βολεύονται γνωστοί και Κουμπάροι σε δύο και τρεις θέσεις  και σε άλλους που έχουν ανάγκη για να ζήσουν αξιοπρεπώς την οικογένεια τους  να μην επιτρέπουμε την δεύτερη απασχόληση; (αλήθεια γιατί ο  συνάδελφος  Δικηγόρος  Δ.Υ έχει το δικαίωμα να ασκεί ελεύθερα το επάγγελμα του, και να μην το έχει τουλάχιστον και  ο  πολύτεκνος   π.χ  Μηχανικός Δ.Υ;). 

             Εδώ βεβαίως ταιριάζει το τραγούδι του Λ. Κηλαϊδόνη: «… να δεις που κάποτε θα μας πουν και μ…»

 

                                          Χρυσόγελος Μανώλης

                      Ηλεκτρο/γος Μηχα/κός ΕΜΠ – εκπαιδευτικός 

                                     

============================================================

 

Επιστολή στο Βήμα  18-3-2008

ΕΛΛΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ

                         Κύριε Πρωθυπουργέ θα μείνει τίποτα όρθιο σε αυτόν τον τόπο;

 

Είμαστε εκπαιδευτικοί εγώ και η σύζυγος μου με 7 παιδιά που έχουμε προσφύγει από το 1999 κατά του Ελληνικού δημοσίου,  διεκδικώντας τα οικογενειακά επιδόματα του δημοσίου που δεν μας εχορηγούντο και στους δύο συζύγους από το 1987 και μετά… ακούστε λοιπόν και θαυμάστε  για  την ταχεία απονομή της δικαιοσύνης στη χώρα μας!

Το  2001  βγαίνει η 6014 απόφαση του τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών  που  μας επιδικάζει  περίπου 5,5 εκατομμύρια  δραχμές… το  2003 βγαίνει η 4063 τελεσίδικη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και εκεί που ετοιμαζόμασταν το 2004  να τα εισπράξουμε από την υπηρεσία μας,  βλέπουμε…  Αναίρεση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών  εναντίον μας,  ενώπιον του Συμβουλίου Επικρατείας(!)   με αριθμό κατάθεσης δικογράφου 9065/2004…  έκτοτε έχουν περάσει 4 ολόκληρα χρόνια, και ενώ περιμέναμε να συνεδριάσει το αρμόδιο τμήμα να βγάλει επιτέλους την απόφαση… πεθαίνει τελευταία  ο Πρόεδρος αυτού(!!!)… και όπως με πληροφορούν  η διαδικασία ξεκινάει πάλι από την αρχή!

Κύριε Πρωθυπουργέ, τα σχόλια δικά σας… και αυτά βεβαίως  από μία Κυβέρνηση με  ευαισθησία για το δημογραφικό!   Εμείς βεβαίως αν αργήσουμε  και μία μέρα να πληρώσουμε στην  Εφορεία,  ξέρετε τι μας περιμένει...  

Και για να λύσω και την απορία  σας,  μα είναι δυνατόν με  7 (προστατευόμενα) παιδιά να πληρώνεις φόρο; Ακούστε λοιπόν:  Πριν μερικά χρόνια πήγαινα στην Εφορεία,  στο Υπουργείο Οικονομικών  και διαμαρτυρόμουν γιατί είχα μεγάλες επιστροφές φόρου άνω των 500000 δρχ. τότε και αργούσαν να μου τα επιστρέψουν …γιατί έπρεπε να γίνει και 2ος έλεγχος. Μετά από λίγο το ΠΑΣΟΚ άλλαξε το νόμο, έφερε τον  σημερινό άθλιο φορολογικό νόμο που θεωρεί τεκμήριο για περεταίρω φορολόγηση το 4ο παιδί… και έτσι άρχισα σιγά- σιγά να πληρώνω φόρο (αντί επιστροφής) χωρίς να αλλάζουν τα εισοδήματα μου … αντιθέτως ο αριθμός των παιδιών μου αύξαινε!      Αποτέλεσμα το:

2000 πήραμε  πίσω   687.378 δρχ,

2001 πήραμε  πίσω   290.160 δρχ ,

2002 πληρώσαμε συνολικά 1.283.549 δρχ,

2003 πληρώσαμε        »             3.250 Ευρώ,

2004 πληρώσαμε        »             3.600 Ευρώ,

2005 πληρώσαμε        »             4.021 Ευρώ,

2006 πληρώσαμε        »             5.245 Ευρώ

2007 πληρώσαμε          »                6.252 Ευρώ  και ας έχουμε 7 παιδιά!!!

         Να σημειωθεί ότι: αν  είχαμε  10 παιδιά( με τα ίδια εισοδήματα) θα πληρώναμε φόρο 5052 Ευρώ! Αυτό κ. Πρόεδρε, είναι το φορολογικό μας σύστημα…  Αν κάποιος δε  υπολογίσει και τους  έμμεσους φόρους που πληρώνει με το ΦΠΑ(με την αγορά των πολλών προϊόντων, λόγω της μεγάλης του οικογένειας) μπορεί να καταλάβει εύκολα, πόσο  ο πολύτεκνος  γδέρνεται  από την Εφορεία. Ο πολύτεκνος λοιπόν, τα επιδόματα που παίρνει από το Κράτος είναι… δικά του χρήματα (ο ΦΠΑ που του έχει παρακρατηθεί από τις πολλές αγορές της οικογενείας του και μέρος αυτών  του επιστρέφονται  πίσω).

Κύριε Πρόεδρε, αν ζούσαμε  σε μία άλλη χώρα της Κοινότητας δεν θα χρειαζόταν να δουλεύουμε από τα πολλά επιδόματα των παιδιών που ισχύουν εκεί ….εδώ κάνουμε  2η     και 3η δουλειά για να πληρώνουμε την Εφορεία!. Αυτό που μας πειράζει όμως κυρίως, είναι το ειρωνικό ύφος και ο εμπαιγμός που υφιστάμεθα από την εξουσία…

                                                                           Ραφήνα 20/2/2008

Χρυσόγελος Μανώλης

Ηλεκτρολόγος Μηχ. ΕΜΠ

Τέλος

 

Πρόσφατα άρθρα