Γραμματεία Γυναικείων θεμάτων |
Νέας Δημοκρατίας Αθήνα 6 /5 /2010 |
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ |
|
H Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων, Ελίζα Βόζεμπεργκ και η Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων, Κατερίνα Παπακώστα – Σιδηροπούλου, αναφορικά με τις διατάξεις του Σχεδίου Νόμου, με τίτλο: ‘’ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ - ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ’’ έκαναν την ακόλουθη δήλωση: |
Το Υπουργείο Παιδείας με το σχέδιο νόμου που κατέθεσε προς ψήφιση, στη Βουλή με τίτλο: ‘’ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ - ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ’’ επιχειρεί μία άνευ προηγουμένου επιδρομή κατά των πολύτεκνων εκπαιδευτικών. |
Πιο συγκεκριμένα: |
Με το άρθρο 1 του νομοσχεδίου, καταργείται η πρόνοια του ν. 3255/2004 για τον διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, αλλά και του ν. 3027/2002, που προέβλεπε ως μόνη προϋπόθεση να έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση στον οικείο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. |
Με το άρθρο 9 παρ. 10, για τη λεγόμενη μεταβατική περίοδο των 2 ετών, ουδεμία δέσμευση για τον αριθμό των πολυτέκνων διοριζομένων υπάρχει, ο οποίος θα καθορισθεί με υπ. απόφαση και εφόσον έχουν παιδαγωγική επάρκεια. Επομένως, καμία μεταβατική περίοδος δεν υπάρχει για τους πολύτεκνους. |
Επίσης, καταργείται: |
α. Η προτεραιότητα για τις τοποθετήσεις των πολύτεκνων ως ειδική κατηγορία, (άρθρο 30 παρ. 4 και 6). |
β. Η εξαίρεση από τις Υπεραριθμίες του ΠΔ 50/96 (άρθρο 30 παρ. 4). |
γ. Η δυνατότητα τοποθέτησης κατά τον διορισμό των πολυτέκνων, σε περιοχή διορισμού της πρώτης προτίμησής τους, καθώς και η δυνατότητα μετάθεσης, χωρίς υποχρεωτική τριετή παραμονή στον αρχικό τόπο διορισμού τους. Επίσης, η δυνατότητα απόσπασης γίνεται πολύ δύσκολη ακόμη και για κοινωνικούς λόγους. |
Απλώς προβλέπει μία μοριοδότηση 10 μόλις μορίων σε σύνολο 130 μορίων, αφού μάλιστα ο υποψήφιος για διορισμό πολύτεκνος έχει πάρει τη βάση του ΑΣΕΠ και, επιπλέον, διαθέτει την παιδαγωγική επάρκεια! |
Ουσιαστικά μέτρα, όπως η πραγματική και όχι η εικονική δοκιμαστική διετής περίοδος των νεοδιοριζομένων και η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και από την εφαρμογή των οποίων δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν οι πολύτεκνοι. |
- Είναι ακατανόητο το Υπουργείο Παιδείας να επιχειρεί αυτόν τον διωγμό κατά των πολυτέκνων, όταν ο ίδιος ο κ. Πρωθυπουργός, απευθυνόμενος στους πολύτεκνους πριν λίγο καιρό, διακήρυσσε ότι: |
‘’Η νέα Κυβέρνηση δεν θα αρκεστεί σε αποσπασματικά μέτρα, αλλά θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία, στην κοινωνία. Πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, αλλά, παράλληλα, θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν, αλλά όσα παιδιά θέλουν. Σας διαβεβαιώνω ότι οι προσπάθειές σας για συνεχή βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ποιότητας ζωής της πολύτεκνης οικογένειας με βρίσκουν στο πλευρό σας, αρωγό και συμπαραστάτη’’. |
Επίσης, εμφανίζεται το Υπουργείο Παιδείας με τις μεταρρυθμίσεις, που επαγγέλλεται, να έχει βάλει στο στόχαστρο τους Εκπαιδευτικούς Πολυτέκνους, παρά τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 παρ. 2 και 5, που, ρητώς, επιτάσσει ότι οι πολύτεκνες οικογένειες έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος και ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους. |
Έτσι, στα πλαίσια αυτής της συνταγματικής διατάξεως με το Ν. 3027/2002 θεσπίσθηκε, όπως οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί, εφ’ όσον ελάμβαναν τη βάση, σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, να προτάσσονται και διορίζονται άνευ άλλου τινός. Με το Ν. 3255/2004 θεσπίσθηκε να διορίζονται οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί απ’ ευθείας. |
Ήδη, το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, το μόνο το οποίο επιτυγχάνει, με τις λεγόμενες μεταρρυθμίσεις, είναι να εμφανίζει την ελληνική πολιτεία ως εντελώς αναξιόπιστη, αφού όσοι πίστεψαν στον ισχύοντα νόμο και απέκτησαν το τέταρτο τους παιδί, βλέπουν ότι αυτό το δικαίωμά τους καταργείται, όταν μάλιστα το έχουν θεμελιώσει. |
Η τυχόν επίκληση της οικονομικής κρίσης δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τον μη διορισμό των πολυτέκνων εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο Παιδείας, μπορεί να εξοικονομήσει,(χάριν παραδείγματος) αμέσως, τριάντα εκατομμύρια (30.000.000) ευρώ, εκδίδοντας την Υπουργική απόφαση, που προβλέπεται από την παρ. 7 του άρθρου 2 του Ν. 1566/1985 περί επιστροφής των διδακτικών βιβλίων από τους μαθητές στο τέλος της σχολικής χρονιάς και της χρήσης τους από τους μαθητές της επομένης χρονιάς, όπως γίνεται στη Γερμανία για έξι σχολικά χρόνια. |
Με αυτόν τον τρόπο, εξοικονομείται ποσό 30.000.000 ευρώ, οπότε θα μπορεί και η Πολιτεία να διορίζει τους πολυτέκνους και 800 εκπαιδευτικούς επί πλέον. |
Η Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων, Κατερίνα Παπακώστα – Σιδηροπούλου, καθώς και η Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων Ελίζα Βόζεμπεργκ, υποστηρίζουν ότι, πρέπει να διατηρηθεί η πρόνοια της παρ. 3 του άρθρου 6 του ν.3255/2004 για το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση καθώς και οι διατάξεις του Π.Δ. 50/96. --------------- Ερώτηση για τη διαμαρτυρία αδιόριστων πολυτέκνων εκπαιδευτικών του Νομού Φθιώτιδας αναφορικά με την κατάργηση της πρόνοιας του Ν. 3255/2004 για το διορισμό τους στην εκπαίδευσηΣύμφωνα με το Ν. 3848/2010 που ψηφίστηκε στη Βουλή, καταργείται η πρόνοια του Ν. 3255/2004, σχετικά με το διορισμό των πολύτεκνων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, εκτός των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, καθώς επίσης και του Ν. 3027/2002, που προέβλεπε ως μόνη προϋπόθεση να έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση στον οικείο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Αντί αυτών, με το Ν. 3848/2010 θεσπίζεται η επιτυχής συμμετοχή στον ΑΣΕΠ, η απόκτηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας και η μεταβατική περίοδος των 2 ετών, για την οποία ουδεμία δέσμευση για τον αριθμό των πολυτέκνων διοριζομένων υπάρχει. Η κατάργηση της πρόνοιας του Ν. 3255/2004, πλήττει ανεπανόρθωτα τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς και τους προγραμματισμούς αυτών και των οικογενειών τους. Επιπλέον, η κατάργηση της προτεραιότητας για τις τοποθετήσεις των πολυτέκνων ως ειδική κατηγορία (άρθρο 30 παρ. 4 και 6), και η δυσκολία στη δυνατότητα απόσπασης (προβλέπεται πλέον μία μοριοδότηση μόλις 10 μορίων σε σύνολο 130), έρχεται σε πλήρη αντίθεση με δηλώσεις του κ. Πρωθυπουργού που διακήρυττε το ιδιαίτερο προσωπικό του ενδιαφέρον για την τάξη των πολυτέκνων, επισημαίνοντας ότι “η νέα κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα σε ολοκληρωμένες και οριζόντιες πολιτικές, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν τις ανάγκες της πολύτεκνης οικογένειας, ενώ παράλληλα θα δίνουν κίνητρα και θα ενθαρρύνουν τα νέα ζευγάρια να μεγαλώσουν όχι όσα παιδιά μπορούν, αλλά όσα παιδιά θέλουν”. Επιπρόσθετα, να επισημανθεί ότι ο Ν. 3255/2004 λειτούργησε με δημογραφικά κριτήρια και αυτό φανερώνει και το γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά το 1981, η μεταβολή του αριθμού των παιδιών κάτω των 5 ετών είχε θετικό πρόσημο το 2004 (έτος που εφαρμόσθηκε το μέτρο διορισμού του Ν. 3255/2004) και συνέχισε να αυξάνεται με ρυθμό 2% κατά το 2007, 1,64% το 2008 και 2,4% το 2009. Ο Σύλλογος Πολυτέκνων Φθιώτιδας και συγκεκριμένα, οι αδιόριστοι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί του Νομού, ευελπιστούν για τη στήριξη του Υπουργείου στο αίτημά τους για το διορισμό όλων των πολυτέκνων εκπαιδευτικών που θα υποβάλλουν αίτηση διορισμού κατά τη μεταβατική περίοδο των 2 σχολικών ετών (2010-2011 και 2011-2012), καθώς θεωρούν ότι η προστασία και η στήριξη της ελληνικής πολύτεκνης οικογένειας είναι ζήτημα εθνικής σημασίας. Κατόπιν τούτων, ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός: 1. Προτίθεται το Υπουργείο να προβεί στο διορισμό των πολυτέκνων εκπαιδευτικών που υπέβαλαν αίτηση εφέτος; 2. Κατά πόσο συνάδει η κατάργηση της πρόνοιας του Ν. 3255/2004 για το διορισμό των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, με τη συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 παρ. 2 και 5, που ρητώς επιτάσσει ότι οι πολύτεκνες οικογένειες έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος και ότι «ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους»; 3. Τί μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για την εν γένει βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των πολυτέκνων εκπαιδευτικών και δη των αδιόριστων; Χρήστος Σταϊκούρας http://www.cstaikouras.gr/2010/09/erotisi-gia-ti-diamartiria-adioriston-politeknon-ekpedeftikon-tou-nomou-fthiotidas-anaforika-me-tin-katargisi-tis-pronias-tou-n-32552004-gia-to-diorismo-tous-stin-ekpedefsi/ Και άλλες ερωτήσεις: Ερωτήσεις Βουλευτών (και Απαντήσεις) που ζητούν το διορισμό των πολύτεκνων εκπ/κών κλπ θέματα... Ερώτηση του βουλευτή Φ.Κουβέλη προς την κ. Υπουργό Παιδείας για τους διορισμούς των πολ. εκπ/κών | | |
| | ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ | ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΒΕΛΗΣ | ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ ΑΘΗΝΑΣ | ΕΡΩΤΗΣΗ | Προς την κα. Υπουργό | Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων | | Θέμα: Πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί. | | Όπως ανακοινώθηκε, θεσμοθετούνται προσεχώς ριζικές αλλαγές στη διαδικασία πρόσληψης των εκπαιδευτικών, με την καθιέρωση νέου συστήματος προσλήψεων και διορισμών, μέσω ανοιχτών διαγωνισμών του Α.Σ.Ε.Π. | | Ωστόσο, στο πλαίσιο της στήριξης του θεσμού της οικογένειας και δη της πολύτεκνης, η Πολιτεία έχει θεσπίσει σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων για το διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση των πολύτεκνων εκπαιδευτικών οι οποίοι συνεισφέρουν, στο μέτρο του δυνατού, στην αντιμετώπιση του σοβαρού δημογραφικού προβλήματος στη χώρα μας. | | Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός: | | · Εάν προτίθεται να διατηρήσει τις διαδικασίες στήριξης του διορισμού στη δημόσια εκπαίδευση των πολυτέκνων εκπαιδευτικών. | | 19-4-2010 | Ο ερωτών βουλευτής | | | Φώτης Κουβέλης |
| |
|