---------------

Διπλασιάζονται οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών-Μειώνονται στο ήμισυ οι διορισμοί αναπληρωτών....

                                           Εφημερίδες... ΕΔΩ

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΑΣΠΕ:  κ. Υφυπουργέ,  μη μας εμπαίζετε…, αυτά τα λέτε γιατί έρχονται εκλογές!

                               Ξεχάσατε τα Μνημόνια που υπογράψατε για προσλήψεις 1:10;;;;  

Εκλογές έρχονται και οι πολύτεκνοι δεν ξεχνούν τον εμπαιγμό που βίωσαν για τα καλά, τα τελευταία 2,5 έτη...

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ένα ποσοστό από 5% έως 7% αναπληρωτών  επί των εκατόν εβδομήντα χιλιάδων υπηρετούντων μονίμων εκπαιδευτικών καλύπτει τα κενά που προκύπτουν από άδειες παντός είδους -ασθένειες, λοχείες ή οτιδήποτε άλλο- αλλά βεβαίως μπορεί να προκύψει και από προβλήματα άλλου είδους, όπως παραιτήσεις, απολύσεις μέσα στο τρέχον σχολικό έτος,
σύμφωνα με τα όσα είπε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου,απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ  Νικολάου Παπακωνσταντίνου σχετικά με τους διοριστέους μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008 και μέσω προϋπηρεσίας (40%).
«Νομίζω, είπε η υφυπουργός, ότι στην τρέχουσα συγκυρία γίνεται κάθε τι το δυνατόν να έχουμε την πλήρη εξασφάλιση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού, με τον καλύτερο καταμερισμό του και με τη συναίνεση των εκπαιδευτικών -και θα γίνουν τέτοιες προσπάθειες- και παράλληλα, θα αξιοποιηθούν και πάλι κάποιοι αναπληρωτές.
ΔΙΠΛΑΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Σχετικά με τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών η κ. Χριστοφιλοπούλου είπε: «Οι προβλέψεις για φέτος είναι κατά τι καλύτερες των περσινών. Φέτος θα έχουμε ενδεχομένως διπλάσιους περίπου διορισμούς από ό,τι είχαμε πέρυσι. Πέρυσι είχαμε εξαιρετικά λίγους διορισμούς. Φέτος ευελπιστούμε, με βάση τις δεσμεύσεις της χώρας, ότι θα έχουμε σχεδόν διπλάσιους.
Πρόσφατα η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου που αναφέρεται στους διορισμούς στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μιλάει για χίλιους εξήντα πέντε διορισμούς. Αυτό το νούμερο, όπως καταλαβαίνετε, της ισχύουσας Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου είναι λίγο λιγότερο από το διπλάσιο.
Το «ευελπιστώ», λοιπόν, αφορά την εκτίμηση που έχω, ότι σε σχέση και με τον αριθμό των αποχωρούντων -γιατί εκεί είναι η δέσμευση, το ένα προς πέντε- αυτός ο αριθμός με επόμενη Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου μπορεί κατά τι να αυξηθεί».
Σύστημα 60%-40%,
«Στους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας, είναι, ανακοίνωσε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας, ότι θα πάμε με το ίδιο σύστημα 60%-40%, έτσι ακριβώς ώστε να μπορέσουμε να καλύψουμε εκπαιδευτικές ανάγκες με τους ανθρώπους αυτούς οι οποίοι είχαν κατοχυρώσει ένα δικαίωμα διορισμού παλαιότερα, έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης εξομάλυνση και αντιμετώπιση των ανθρώπων με τη μέγιστη δυνατή ευαισθησία έως ότου εφαρμοστεί για πρώτη φορά το σύστημα 38%-48%, που, όπως είπα, εισάγει, κατά τη γνώμη μας, ένα πιο ορθολογικό, πιο σωστό σύστημα».
H ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Ακολουθεί η με αριθμό 4656/19.1.2012 ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Νικολάου Παπακωνσταντίνου προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με τους διοριστέους μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008 και μέσω προϋπηρεσίας (40%).
Στην ερώτηση του κ. Παπακωνσταντίνου θα απαντήσει η Υφυπουργός κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου, αφού πρώτα ο κ. Παπακωνσταντίνου μας την παρουσιάσει.
Ορίστε, κύριε συνάδελφε, έχετε το λόγο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Υπάρχουν χίλιοι οχτακόσιοι διοριστέοι εκπαιδευτικοί μέσω διαγωνισμού του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής προσωπικού, του περιλάλητου ΑΣΕΠ από το 2008 και μέσω προϋπηρεσίας. Πέρασε ενάμισης χρόνος που η Κυβέρνηση όφειλε να έχει προβεί στο διορισμό τους.
Οι άνθρωποι αυτοί έκαναν ότι τους είπε η πολιτεία –να το πω έτσι- και από την άποψη της προετοιμασίας των εξετάσεών τους και να δώσουν και να πετύχουν, όπως επίσης σε αυτό το χρονικό διάστημα πολλοί από αυτούς μεταφέρθηκαν και από πόλη σε πόλη για να συγκεντρώσουν και τα αντίστοιχα μόρια.
Να και η ηθική, κοινωνική και εκπαιδευτική νομιμοποίηση της απαίτησής, που προβάλουμε μέσω της ερώτησής μας, για την πιεστική αναγκαιότητα η Κυβέρνηση να προβεί στον άμεσο διορισμό όλων των διοριστέων εκπαιδευτικών, να προβεί στη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων με την κατάργηση του θεσμού του ωρομισθίου και του αναπληρωτή για σταθερή εργασία.
Αντίθετα βλέπουμε και βλέπουν ότι διευρύνεται και γιγαντώνεται το καθεστώς της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων με όλη την ποικιλία και την πολυμορφία από αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο σε αναπληρωτές με κανονικό ωράριο, ωρομίσθιοι, μισθοδοτούμενοι από το Υπουργείο Παιδείας ή από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ και ήδη φέτος εργάζονται είκοσι δύο χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομίσθιοι.
Θεωρώντας ότι είναι απαράδεκτο να πλημμυρίζουν τα σχολεία ωρομίσθιους και αναπληρωτές, σας ρωτούμε και ζητάμε σαφή απάντηση για το τι μέτρα θα λάβετε τώρα αλλά και μπροστά στη νέα σχολική χρονιά για το ζήτημα αυτό.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Το λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Καταρχήν να δώσω ένα επιπλέον στοιχείο σε αυτά που δώσατε, κύριε συνάδελφε. Φέτος ακριβώς επειδή υπήρξαν οι περιορισμοί στις προσλήψεις μονίμων, υπαλλήλων γενικότερα στο κράτος λόγω των δημοσιονομικών δεσμεύσεων της χώρας που εκπορεύονται από το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο, παρατάθηκε η ισχύς του προηγούμενου θεσμικού καθεστώτος.
Παρατάθηκε δηλαδή η δυνατότητα να διοριστούν και από το ΑΣΕΠ του 2008 όσοι έχουν, όπως είπατε, κατοχυρώσει το δικαίωμα διορισμού και βεβαίως εκείνοι οι οποίοι είχαν μέσω του 40% κατοχυρώσει ένα άλλου είδους δικαίωμα διορισμού που αφορούσε πάλι πίνακες προσλήψεων και εμπειρίες σε εικοσιτετράμηνα με ΑΣΕΠ, τριαντάμηνα με ΑΣΕΠ, όλες αυτές οι κατηγορίες των αναπληρωτών που μοριοδοτούνται, αυτή λοιπόν η περίφημη προϋπάρχουσα κατάσταση του 60% ΑΣΕΠ και 40%.
Όταν θεσμοθετήσαμε το ν. 3848, που φέρνει ένα καθεστώς εξυγίανσης, με την έννοια ότι συνδέει το ΑΣΕΠ με την εμπειρία, την προϋπηρεσία και προσμετρώνται όλα σε έναν ενιαίο πίνακα, είχαμε πει, λόγω των εκτάκτων συνθηκών που έχει η χώρα, ότι δεν μπορεί να απεμπολήσουν το δικαίωμά τους    -και ούτε συνταγματικά δίκαιο και ορθό είναι αυτό- οι άνθρωποι οι οποίοι δικαιούνται να διοριστούν. Έτσι, λοιπόν, ορισμένοι από αυτούς διορίστηκαν το τρέχον σχολικό έτος, αλλά δεν μπορούσαμε να απορροφήσουμε, με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες, όλους τους διορισμούς από αυτό τον πίνακα ή από τους 60% και 40%.
Θέλω, επίσης, να σας πω -επειδή με ρωτήσατε τι μέτρα θα πάρουμε- ότι η ίδια σκέψη και φέτος είναι στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας, ότι θα πάμε με το ίδιο σύστημα 60%-40%, έτσι ακριβώς ώστε να μπορέσουμε να καλύψουμε εκπαιδευτικές ανάγκες με τους ανθρώπους αυτούς οι οποίοι είχαν κατοχυρώσει ένα δικαίωμα διορισμού παλαιότερα, έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης εξομάλυνση και αντιμετώπιση των ανθρώπων με τη μέγιστη δυνατή ευαισθησία έως ότου εφαρμοστεί για πρώτη φορά το σύστημα 38%-48%, που, όπως είπα, εισάγει, κατά τη γνώμη μας, ένα πιο ορθολογικό, πιο σωστό σύστημα.
Βεβαίως, υπάρχουν και οι αναπληρωτές.
Κύριε συνάδελφε, έχουμε περίπου εκατόν εβδομήντα χιλιάδες εκπαιδευτικούς στη χώρα. Στη μεγάλη τους πλειοψηφία, αυτοί οι άνθρωποι έχουν και μεταπτυχιακά, έχουν και εμπειρία, είναι ένα πολύ αξιόμαχο δυναμικό που σε πάρα πολύ δύσκολες συνθήκες δίνει τον καλύτερό του εαυτό. Σε αυτούς τους εκατόν εβδομήντα χιλιάδες ένα ποσοστό αναπληρωτών, περίπου το 7%, μπορεί να προκύψει από άδειες παντός είδους -ασθένειες, λοχείες ή οτιδήποτε άλλο- αλλά βεβαίως μπορεί να προκύψει και από προβλήματα άλλου είδους, όπως παραιτήσεις, απολύσεις μέσα στο τρέχον σχολικό έτος. Ένα ποσοστό από 5% έως 7% επιπλέον αναπληρωτών χρειάζεται να υπάρχει και έχει κάθε εκπαιδευτικό σύστημα.
Αυτό το 22%, όπως καταλαβαίνετε, υπερβαίνει το 10%, είναι επιπλέον αυτού που αναλογεί στους πραγματικούς αναπληρωτές, αυτούς που καλύπτουν θέσεις όσων ασθενούν, όσων έχουν κάποιο πρόβλημα. Για πολλά χρόνια υπερκαλύπτει δε, διότι δεν έγινε ο σωστός για πολλά χρόνια τώρα σχεδιασμός.
Νομίζω, λοιπόν, ότι στην τρέχουσα συγκυρία γίνεται κάθε τι το δυνατόν να έχουμε την πλήρη εξασφάλιση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού, με τον καλύτερο καταμερισμό του και με τη συναίνεση των εκπαιδευτικών -και θα γίνουν τέτοιες προσπάθειες- και παράλληλα, θα αξιοποιηθούν και πάλι κάποιοι αναπληρωτές.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Κυρία Πρόεδρε, θα συνεχίσω στη δευτερολογία μου και σας ευχαριστώ για την ανοχή σας.
Σπεύδω, όμως, να σας πω ότι οι προβλέψεις για φέτος είναι κατά τι καλύτερες των περσινών. Φέτος θα έχουμε ενδεχομένως διπλάσιους περίπου διορισμούς από ό,τι είχαμε πέρυσι. Πέρυσι είχαμε εξαιρετικά λίγους διορισμούς. Φέτος ευελπιστούμε, με βάση τις δεσμεύσεις της χώρας, ότι θα έχουμε σχεδόν διπλάσιους.
Θα συνεχίσω μετά, αφού ακούσω το συνάδελφο.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κι εγώ σας ευχαριστώ.
Το λόγο έχει ο ερωτών Βουλευτής κ. Παπακωνσταντίνου.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Θέλω να υπογραμμίσω ότι οι περιορισμοί της συγκυρίας, όπως τους αποκαλέσατε, οι περιορισμοί στις προσλήψεις, όπως τους αποκαλέσατε, όπως και η βαθμολόγηση και εκτίμηση των εκπαιδευτικών αναγκών, δεν είναι κάτι έξω, πέρα από τις δικές σας πολιτικές αποφάσεις.
Απ’ αυτή την άποψη, τεκμηριώνω γιατί η απάντησή σας είναι αρνητική. Η εκτίμηση των εκπαιδευτικών αναγκών δεν είναι κάτι έξω από τη δική σας πολιτική κατεύθυνση και τα μέτρα που παίρνετε, όταν οι άνθρωποι αυτοί και από άποψης ηθικής και κοινωνικής και εκπαιδευτικής περνούν μια παρατεταμένη εργασιακή περιπλάνηση στα πελάγη και της ανεργίας και της ημιανεργίας και ουσιαστικά δεν αναγνωρίζεται επί του πρακτέου το δικαίωμά τους για σταθερή εργασία.
Νομίζω ότι στην πράξη φαίνεται ότι δεν μπορούν να θεωρούνται εκπαιδευτικές ανάγκες αφηρημένα. Και το θεωρείτε ως θέσφατο, παραδείγματος χάρη, να καλύπτονται εκπαιδευτικές ανάγκες από ωρομίσθιους, με μειωμένο ωράριο ή με κανονικό ωράριο και όταν, μάλιστα, τα νούμερα υπερβαίνουν την όποια συμβατικότητα υπάρχει του 7% που είπατε από υπηρεσιακά κενά.
Νομίζω ακόμη ότι είναι δική σας επιλογή να το εφαρμόσετε, να εφαρμόσετε δηλαδή την κάλυψη. Το «ευελπιστώ» σημαίνει επί της ουσίας αρνητική απάντηση. Σημαίνει μια ακόμα χρονιά, να το πούμε έτσι, που θα κινηθούν οι άνθρωποι αυτοί, όπως από το 2008, στο ίδιο πέλαγος των ορίων επιβίωσης.
Αυτά ήθελα να πω, κυρία Πρόεδρε.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Ευχαριστώ.
Η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κυρία Χριστοφιλοπούλου έχει το λόγο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Δεσμεύτηκα να γίνω πιο συγκεκριμένη στη δευτερολογία μου και θα το κάνω και θα εξηγήσω και το ρήμα «ευελπιστώ» και γιατί το χρησιμοποίησα.
Πρόσφατα η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου που αναφέρεται στους διορισμούς στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μιλάει για χίλιους εξήντα πέντε διορισμούς. Αυτό το νούμερο, όπως καταλαβαίνετε, της ισχύουσας Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου είναι λίγο λιγότερο από το διπλάσιο.
Το «ευελπιστώ», λοιπόν, αφορά την εκτίμηση που έχω, ότι σε σχέση και με τον αριθμό των αποχωρούντων -γιατί εκεί είναι η δέσμευση, το ένα προς πέντε- αυτός ο αριθμός με επόμενη Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου μπορεί κατά τι να αυξηθεί. Αυτό είναι το «ευελπιστώ». Σας δίνω, όμως, το συγκεκριμένο νούμερο που ισχύει σήμερα.
Από εκεί και πέρα, βεβαίως, οποιαδήποτε βελτίωση είναι ευκταία, όπως καταλαβαίνετε. Γι’ αυτό χρησιμοποίησα, ως οφείλω, το ρήμα «ευελπιστώ», προσπάθειες, επιχειρήματα επεξεργασίας από την πλευρά μας, ώστε όσο είναι δυνατό αυτό, στις παρούσες συνθήκες, να υπάρχει βελτίωση.
Σε ό,τι αφορά αυτό που είπατε αν είναι επιλογή μας, προφανώς οι πολιτικές αντιλήψεις, οι πολιτικές απόψεις, οι πολιτικές πράξεις διαφέρουν εντός του Κοινοβουλίου και αυτό, αν μου επιτρέπετε, είναι και ο πλούτος της δημοκρατίας. Εγώ δεν είπα ότι θα συμφωνήσουμε ούτε για την πορεία της χώρας ούτε ενδεχομένως και για την πορεία του εκπαιδευτικού συστήματος, αν και αυτό με λυπεί, γιατί πιστεύω ότι ένα μίνιμουμ συναίνεσης για την εκπαίδευση οφείλουμε να το έχουμε όλες οι πτέρυγες της Βουλής.
Θέλω, λοιπόν, να σας πω ότι στόχος μας είναι -και έχει επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό αυτό- να περιοριστεί η ωρομισθία και να έχουμε περισσότερο αναπληρωτές ή και αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, ένα θεσμό που τον εισαγάγαμε με το ν. 3848 ακριβώς γιατί, εφόσον δεν υπάρχουν περισσότερες ώρες να κάνει κάποιος, είναι πολύ σημαντικό να έχει μια σύμβαση ορισμένου χρόνου εργασίας και είναι τελείως διαφορετικό να προσλαμβάνεται με την ώρα. Διότι αυτός που είναι αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου έχει και όλα τα δικαιώματα, μέρος αυτών, όπως και ο μερικά εργαζόμενος, με μερική εργασία, έχει τα αντίστοιχα δικαιώματα που έχει και ο εργαζόμενος πλήρους ωραρίου.
Άρα, λοιπόν, είμαστε στην κατεύθυνση του σταδιακού, αλλά σταθερού περιορισμού της ωρομισθίας. Βεβαίως, να εκλείψει παντελώς η ωρομισθία είναι δύσκολο, γιατί, αν, παραδείγματος χάρη, σου λείπουν σε ένα μουσικό σχολείο δύο ώρες για το όμποε, δεν μπορείς να προσλάβεις έναν μόνιμο εκπαιδευτικό και να επιβαρύνεις τον Κρατικό Προϋπολογισμό και τον Έλληνα φορολογούμενο για δύο ώρες με καθεστώς πρόσληψης το οποίο θα ήταν στις είκοσι μία ώρες ή στις δεκαεννέα.
Θέλω, λοιπόν, να σας εξηγήσω ότι ναι μεν εγώ πιστεύω ότι αυτό μπορεί να είναι μερικά ικανοποιητικό για εσάς, αλλά είμαστε στην κατεύθυνση σταθερού περιορισμού της ωρομισθίας και καλύτερου σχεδιασμού, με βάση και το νέο θεσμικό πλαίσιο που ελπίζω ότι από του χρόνου μπορούμε πια να το εφαρμόσουμε ως ελληνική πολιτεία, με όποιες βελτιώσεις ενδεχομένως θα γίνουν στην πορεία στην εφαρμογή του. Οι νόμοι είναι για να αξιολογούνται και να αλλάζουν. Νομίζω ότι με αυτό το νόμο ως εργαλείο από του χρόνου θα έχουμε μια καλύτερη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού μας δυναμικού.
Ευχαριστώ πολύ και για την ανοχή σας, κυρία Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Και εγώ σας ευχαριστώ.

-----------

Η αποκάλυψη της ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ από την Βουλευτή ΠΑΣΟΚ κ. Ε. Παναρίτη.

ΒΙΝΤΕΟ…

Πρόσφατα άρθρα