ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

              ΝΟΜΟΥ  ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

        (ΣΩΜΑΤΕΙΟ  ΑΝΕΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ)

ΤΜΗΜΑ ΑΝΩΤ. ΠΑΝ. ΣΥΝ/ΔΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ

Στεργιογιάννη 3  ΤΗΛ. 2810  255446 -  FAX 2810 - 310-593

Email  info@polyteknoiher.gr                                                                                                                                                         Ηράκλειο 23/09/2016                                 

       713 05  ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΚΡΗΤΗΣ

Αρ. Πρωτ. 323

                                                                                                                Προς

κ.κ. Ιωάννη Τσιρώνη

Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

                                                                                               

Θέμα: Προτάσεις για την διαβούλευση του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Κύριε Υπουργέ,

το σχέδιο νόμου που έχει φέρει το Υπουργείο σας  σε δημόσια διαβούλευση  για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων επιβάλλεται να βελτιωθεί δραστικά  ώστε να αρθεί η πολιτική ομηρία των οικιστών εκτός σχεδίου που στην περίπτωση του Νομού μας αφορά την μεγάλη πλειοψηφία των κτιρίων όλων των μεγάλων πόλεων του Νομού (Ηράκλειο, Γάζι, Μοίρες, Τυμπάκι κλπ). Η ευθύνη γι αυτή την κατάσταση βαρύνει κυρίως την Πολιτεία η οποία αμέλησε διαχρονικά τον τελευταίο αιώνα τις στεγαστικές ανάγκες των κατοίκων του Νομού με αποτέλεσμα ελλείψει σχεδίων πόλεως να δημιουργηθούν μεγάλες αυθαιρετουπόλεις. Σήμερα οι πολίτες του Νομού απειλούνται με δυσβάσταχτα πρόστιμα που εάν δεν μειωθούν δραστικά δεν πρόκειται να λυθεί ούτε τώρα το πρόβλημα της τακτοποίησης των αυθαιρέτων.

Με την προσδοκία και την ελπίδα ότι το υπουργείο  και η κυβέρνησή σας θα αντιμετωπίσει με διαφορετική λογική το πρόβλημα της τακτοποίησης των αυθαιρέτων σάς καταθέτουμε τις προτάσεις μας που οδηγούν σε δραστική και λογική μείωση των προστίμων  στην δημόσια διαβούλευση και Προτείνουμε τις εξής αλλαγές:

Αλλαγή πρώτη.

Άρθρο 87 σημείο έξι να αντικατασταθεί ως εξής:

Πολύτεκνοι, για την υπαγωγή στο άρθρο 81 του παρόντος της κύριας κατοικίας τους, με ατομικό εισόδημα έως εξήντα χιλιάδες (60.000) ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως  εκατό  χιλιάδες (100.000) ευρώ, καταβάλουν ποσοστό 20% του ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται σύμφωνα με το Παράρτημα Α του παρόντος και υποβάλλουν επιπλέον τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή των ανωτέρω προϋποθέσεων. Πολύτεκνοι του προηγούμενου εδαφίου, για την υπαγωγή στο άρθρο 81 του παρόντος  για τα επιπλέον 80τ.μ της κύριας κατοικίας ή της  δευτερεύουσας κατοικίας τους καταβάλουν ποσοστό 50% του ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται σύμφωνα με το Παράρτημα Α του παρόντος και υποβάλλουν επιπλέον τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή των ανωτέρω προϋποθέσεων.

Αλλαγή Δεύτερη

Στο άρθρο 84 «Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου» παράγραφος 4. Να διαμορφωθεί ως εξής

Για αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, που αποδεδειγμένα προϋφίστανται της 01.1.1983, καταβάλλεται ποσοστό 15 % του ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Για αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από 01.1.1983 έως 01.1.1993, καταβάλλεται ποσοστό 25% του ενιαίου ειδικού προστίμου, Για αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από 01.1.1993 έως 31.12.2003, καταβάλλεται ποσοστό 35 % του ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, για αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από 01.1.2003 έως 28.07.2011, καταβάλλεται ποσοστό 50 % του ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Για αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από 29.07.2011 έως και την ημέρα ψήφισης του νόμου, καταβάλλεται ποσοστό 60 % του ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.

Αλλαγή Τρίτη

Στο Παράρτημα Α΄ σελ. 3 σημείο 2 «Εντός σχεδίου ή οικισμού : Αφορά στη θέση της αυθαίρετης κατασκευής σε εντός σχεδίου/οικισμού περιοχή ή εκτός σχεδίου.»  

Ο μειωτικός συντελεστής 1,2 να εφαρμοστεί για όλα τα εκτός σχεδίου αυθαίρετα κτίσματα. Εναλλακτικά να αφορά όλα τα εκτός σχεδίου που βρίσκονται είτε εντός ζώνης οικισμού είτε σε απόσταση 500μέτρα από τα σχέδια πόλεως είτε σε υπό ένταξη περιοχές στο σχέδιο πόλεως και 500 μέτρα γύρω από αυτά.

Αλλαγή Τέταρτη

Στο Παράρτημα Α΄ σημείο 3 «Είδος χρήσης : Αφορά στο είδος της υφιστάμενης χρήσης στις αυθαίρετες κατασκευές ή στη χρήση µε βάση την οικοδομική άδεια» παρ. 3α

Να αντικατασταθεί ο όρος κύρια και μοναδική κατοικία με τον όρο κύρια κατοικία  και έτσι όλες οι κύριες κατοικίες να επωφεληθούν από τον συντελεστή 0,4. Επίσης, πρέπει να απαλειφθεί η τιμή ζώνης 1000€ που αυξάνει το μειωτικό συντελεστή στο 0,6 (πιθανόν πρόκειται περί λάθους).

Για την κύρια κατοικία η βάση υπολογισμού των τετραγωνικών μέτρων  των κτισμάτων  να ξεκινά από 100μ2 και να προσαυξάνεται κατά 20μ2 για κάθε παιδί.

Αλλαγή πέμπτη

Στο άρθρο 84, παρ. 6, αναφορικά με υπόγεια, σοφίτες, πατάρια, κτλ. Να μειωθεί ο συντελεστής από το 0,7 στο 0,2 (άλλωστε και ο νόμος 4178/2013 όριζε συντελεστή 0,5) και να αφορά όλα τα υπόγεια όπως ορίζονται από το νέο οικοδομικό κανονισμό ή το ΓΟΠ.

Αλλαγή έκτη

Να προβλεφθούν μεγαλύτερες μειώσεις για αυθαιρεσίες σε κτίσματα που διαθέτουν οικοδομική άδεια.

Αλλαγή έβδομη

Για δικαιοπραξίες να μην απαιτείται βεβαίωση μηχανικού για κληρονομιές .

Αλλαγή όγδοη

Οι ελεγκτές  δόμησης να αμείβονται από την πολιτεία και όχι τον εκάστοτε ιδιοκτήτη.

Αλλαγή ένατη

Να οριστεί στον νόμο εφάπαξ αμοιβή (χαμηλής  χρέωσης γιατί ο κύριος όγκος των κτισμάτων έχει γίνει άτυπα με κανονική μελέτη στατικής επάρκειας) για το κόστος σύνταξης μελέτης στατικής επάρκειας το  οποίο θα αφαιρείται από το ειδικό πρόστιμο και θα συμψηφίζεται κατά την αίτηση υποβολής δήλωσης του αυθαιρέτου.

  Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                                                       Ο Γεν. Γραμματέας

Γ. Παρασύρης                                                                        Χ. Νησωτάκης

 ----------

Περισσότερα:  http://www.polyteknoiher.gr/contents/docs/323-2016.pdf

 

Πρόσφατα άρθρα