Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ 6/8/2009

Αναδρομικά τέλη κυκλοφορίας από 647 ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων, πολύτεκνους, ναυτικούς και επαναπατρισθέντες ή τους νόμιμους κληρονόμους τους, ζητά τώρα το υπουργείο Οικονομικών που διαπίστωσε ότι κακώς τόσα χρόνια τους περιλάμβανε στους απαλλασσόμενους από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οι προϊστάμενοι των εφοριών θα καλέσουν αυτούς τους 647 ιδιοκτήτες Ι.Χ. να προσέλθουν εντός 5 ημερών από την παραλαβή της πρόσκλησης να αποδείξουν ότι απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας ή να πληρώσουν αναδρομικά τα τέλη κυκλοφορίας 1, 2, 3 ή και περισσότερων ετών.

Τονίζεται μάλιστα ότι στην περίπτωση που ο υπόχρεος αδιαφορήσει και δεν προσέλθει μέσα στο 5ήμερο, αυτό συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αναγνώριση από τον υπόχρεο των οφειλομένων τελών κυκλοφορίας και η οφειλή θα βεβαιωθεί και θα επιδιωχθεί η είσπραξή της με τα συνήθη μέσα, κατάσχεση ακινήτου, ή μισθού, σύνταξης κ.λπ.

Στην εγκύκλιο που εστάλη στις Δ.Ο.Υ μαζί με τις λίστες των οφειλετών - «θυμάτων» τονίζεται ότι επειδή η καταβολή μειωμένων τελών κυκλοφορίας (μόνο το κόστος του σήματος, 3 ευρώ) δεν οφειλόταν αποκλειστικά σε υπαιτιότητα του φορολογουμένου δεν θα χρεωθούν προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής παρά μόνο η αξία των τελών κυκλοφορίας για όσα έτη δεν έχει καταβληθεί.

Οπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο, το πρόβλημα προέκυψε επειδή το υπουργείο Μεταφορών στην ενημέρωση που έκανε στο υπουργείο Οικονομικών δεν έκανε διάκριση των απαλλασσόμενων από τα Τ.Κ. κατά κατηγορία με συνέπεια ναυτικοί, πολύτεκνοι, επαναπατριζόμενοι και λοιπά πρόσωπα για τα οποία παρέχονται δασμοφορολογικές απαλλαγές για την εισαγωγή των αυτοκινήτων τους αλλά δεν απαλλάσσονται από τα Τ.Κ να πληρώνουν μόνο το κόστος του σήματος 3 ευρώ.

Διόρθωση
Το λάθος διορθώθηκε κατά τη σύνταξη των καταλόγων με τους υπόχρεους σε καταβολής τελών για το 2009 και ακολούθως η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων εντόπισε ποιοι οφείλουν Τ.Κ. παρελθόντων ετών και τους συμπεριέλαβε στον χρηματικό κατάλογο που στάλθηκε στις Δ.Ο.Υ και περιλαμβάνει τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων, όπως αυτά αναλογούν, κατά περίπτωση, στον κυλινδρισμό του κινητήρα του οχήματος, χωρίς τον προηγούμενο συμψηφισμό του ποσού των τριών (3) ευρώ που έχουν καταβληθεί, καθόσον αυτό αποτελεί κόστος παραγωγής και διάθεσης του ειδικού σήματος

Πρόσφατα άρθρα