Καταπέλτης και πάλι η Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής για τα πολυτεκνικά επιδόματα..  Διαβάστε:Σελ.16 - 17,

-------

ΑΝΩΤΑΤΗ  ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ

 
 
Αρ. Πρωτ. 73                            Αθήνα, 11/3/2013
Αξιότιμο
Κύριο Ιωάννη Βρούτση
Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας
Σταδίου 29, Τ.Κ. 10110 Αθήνα
 
 
Κύριε Υπουργέ.
 

Μετά τη συνάντηση, που είχε μαζί σας η Εκτελεστική Επιτροπή της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ), σας υποβάλλουμε τις παρατηρήσεις μας για τα παρακάτω θέματα που απασχολούν άμεσα τους πολυτέκνους:

Ι.) Επί του σχεδίου νόμου αναφορικά με τη χορήγηση του πολυτεκνικού επιδόματος, σχετικώς με τις τροποποιήσεις και τις προσθήκες, οι οποίες είναι αναγκαίες να επέλθουν ώστε να σταματήσει η αναταραχή, η οποία επικρατεί στις τάξεις πολυτέκνων και να επανέλθουν τα δημογραφικά κίνητρα .

 

ΙΙ.)Επί της ρύθμισης που ετοιμάζετε για την επιτάχυνση απονομής της σύνταξης και του εφάπαξ στους πολύτεκνους Δ.Υ.

             

 

-Ι-

1.  Η παράγραφος 1 του άρθρου 43 πρέπει ν΄ αναδιατυπωθεί ως ακολούθως, δεδομένου ότι οι διατάξεις των νόμων και του Συντάγματος ομιλούν περί πολυτέκνων και όχι περί τετρατέκνων ή πεντατέκνων κ.λπ. και προκειμένου να χορηγείται το επίδομα και στις περιπτώσεις που τα προστατευόμενα τέκνα παραμένουν λιγότερα των τριών.:

«Καταβάλλεται ειδικά στις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες ειδικό επίδομα τριτέκνων και πολυτέκνων, το οποίο ορίζεται σε πεντακόσια (500) ευρώ κατ΄ έτος για κάθε προστατευόμενο τέκνο ».

2.         Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 3 πρέπει ν΄ απαλειφθεί διότι το πρώτο εδάφιο της ίδιας παραγράφου καλύπτει και περιλαμβάνει τον πατέρα που έχει την αποκλειστική ευθύνη διατροφής των τέκνων του.

 

3.         Μετά την παράγραφο  3 προστίθενται παράγραφοι 4 και 5 και οι λοιπές παράγραφοι λαμβάνουν τους αριθμούς 6,7 και αντιστοίχως, που έχει ως ακολούθως:

« 4. Οι παράγραφοι 1 (επίδομα τρίτου τέκνου) και 4 (ισόβια σύνταξη της πολύτεκνης μητέρας) του άρθρου 63 του ν. 1892/1990 και η παράγραφος 1 (επίδομα γέννησης τέκνου) του άρθρου 1 του ν. 3454/2006, όπως είχαν τροποποιηθεί και ίσχυαν μέχρι την κατάργησή τους με το νόμο 4093/9-11-2012 κεφάλαιο ΙΑ2 παράγραφος 12, καθώς και η κατ’ εξουσιοδότηση εκδοθείσα νομοθεσία, επανέρχονται σε ισχύ και τα σχετικά επιδόματα και η ισόβια σύνταξη της πολύτεκνης μητέρας καταβάλλονται εκ νέου από 1-1-2013 καταργούμενης κάθε άλλης αντίθετης διάταξης. 

« 5. Τα ως άνω χορηγούμενα επιδόματα και η ισόβια σύνταξη της πολύτεκνης μητέρας είναι αφορολόγητα καταργούμενης κάθε άλλης αντίθετης διάταξης».

 

-ΙΙ-

Στη ρύθμιση που ετοιμάζετε για την  απονομή του 50% της σύνταξης και του εφάπαξ  στους Δ.Υ,  παρακαλούμε όπως ληφθεί μέριμνα για τους πολύτεκνους Δ.Υ. ως κάτωθι:

 

1.         «Πολύτεκνοι υπάλληλοι  που συνταξιοδοτούνται, λαμβάνουν προσωρινή σύνταξη ίση με το 80% του βασικού μισθού και της οικογενειακής παροχής  που λαμβάνουν κατά την αποχώρησή των από την ενεργό υπηρεσία  και για διάρκεια  μέχρι της τελικής  έκδοσης της σύνταξης του συνταξιοδοτουμένου.»

 

2.                  Στη δε καταβολή του εφάπαξ:

«Οι πολύτεκνοι προτάσσονται των λοιπών υπαλλήλων μέχρι ποσοστού 20%, επί του εκάστοτε κάθε φορά αριθμού των χορηγουμένων εφάπαξ. Ή σειρά μεταξύ  των πολυτέκνων καθορίζεται, ώστε να προηγούνται οι έχοντες τα περισσότερα τέκνα.»

 

Να σημειωθεί, ότι η ιδιαίτερη μεταχείριση για τους πολύτεκνους  είναι συνταγματική και προβλέπεται από το άρθρο 21 παρ. 2 του Συντάγματός μας που ορίζει, ότι:

«Πολύτεκνες οικογένειες… έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος».

 

Με την υιοθέτηση των παραπάνω διατάξεων θα επανέλθουν τα δημογραφικά κίνητρα σε μια περίοδο όπου τα νέα στοιχεία είναι απολύτως εφιαλτικά, αφού πλέον οι θάνατοι υπερτερούν των γεννήσεων και ο δείκτης γεννητικότητας για τις Ελληνίδες είναι πλέον κάτω του 1.

 

Τί άλλο περιμένουμε;

 

Με  εκτίμηση

Για την ΑΣΠΕ

     Ο Πρόεδρος                                                                Ο Γεν. Γραμματέας  

 
 
 
Βασίλειος Θεοτοκάτος                                              Εμμανουήλ Χρυσόγελος
 

========

ΑΝΩΤΑΤΗ  ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ
 
 
Αρ. Πρωτ. 72                         Αθήνα, 8/3/2013
Αξιότιμο
Κύριο Ιωάννη Βρούτση
Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας
Σταδίου 29, Τ.Κ. 10110 Αθήνα
 
 
         Κύριε Υπουργέ.
 

         H Ο.Κ.Ε., όπως αναφέρει και η επίσημη ιστοσελίδα της, αποτελεί από το Μάιο του 2001 και συνταγματικά αναγνωρισμένο θεσμό του Ελληνικού κράτους. Σύμφωνα με το άρθρο 82, παρ. 3, του Συντάγματος: «Νόμος ορίζει τα σχετικά με τη συγκρότηση, τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής, αποστολή της οποίας είναι η διεξαγωγή του κοινωνικού διαλόγου για τη γενική πολιτική της χώρας και ιδίως για τις κατευθύνσεις της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής, καθώς και η διατύπωση γνώμης επί των νομοσχεδίων και προτάσεων νόμων που παραπέμπονται σε αυτή».

        Αν και η κοινωνική πολιτική πρέπει να έχει κύριο μέλημά της τον άνθρωπο και το κύτταρο της κοινωνίας που είναι η οικογένεια, η Ελληνική Ο.Κ.Ε. δεν περιλαμβάνει ανάμεσα στα μέλη της εκπρόσωπο από Συλλογικό φορέα, ο οποίος να εκφράζει τη φωνή της οικογένειας. Και αυτό, παρότι η Ελληνική Ο.Κ.Ε. ιδρύθηκε το 1994, με πρότυπο την Ο.Κ.Ε. της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία ρητά περιλαμβάνονται στην 3η Ομάδα εκπρόσωποι οικογενειακών Οργανώσεων, όπως προβλέπεται από τη συνθήκη της Ευρωπαϊκής  Ένωσης. Στην παρουσίαση της 3ης Ομάδας, η Ευρωπαϊκή Ο.Κ.Ε. αναφέρει ρητά[1] ότι Ενώσεις που εκπροσωπούν το θεσμό της οικογένειας εμπίπτουν στους κοινωνικούς εταίρους που εκπροσωπούνται στην Ομάδα αυτή.

        Με τις ρητές αυτές διατυπώσεις, η ΕΟΚΕ αναγνωρίζει στους οικογενειακούς Συλλόγους τη σημασία της συμβολής στη διαβούλευση και στην έκδοση των γνωμοδοτήσεών της, διασφαλίζοντας με το θεσμικό αυτό τρόπο ότι λαμβάνεται σοβαρά υπόψη στη διαμόρφωση γνώμης και πολιτικής η λειτουργία και η προστασία της οικογένειας, ως ακρογωνιαίου λίθου κάθε κοινωνίας.

 

        Δυστυχώς ο Ν. 2232/1994 δεν προβλέπει στην 3η ομάδα της Ελληνικής ΟΚΕ μέλος προερχόμενο από οικογενειακό Σύλλογο. Για το λόγο αυτό και αφού το άρθρο 44 διευρύνει τη συμμετοχή στην Ο.Κ.Ε. είναι αδιανόητο να μην συμπεριλαμβάνεται στη σύνθεση της τρίτης ομάδας εκπρόσωπος των οικογενειακών Οργανώσεων, στην κατεύθυνση της προστασίας του θεσμού της οικογένειας, της μητρότητας, των συνθηκών διαβίωσης και ανατροφής των παιδιών κ.λπ., αλλά για να είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Ο.Κ.Ε.

       Η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος (Α.Σ.Π.Ε.) είναι ο αρχαιότερος και πολυπληθέστερος θεσμός οικογενειακού Συλλόγου στην Ελλάδα, εκπροσωπώντας άνω των 180.000 οικογενειών, δηλ. περισσότερους από 1.000.000 συμπολίτες μας, καθώς μέλος στα Α/βάθμια Σωματεία είναι κάθε πολύτεκνη οικογένεια.

         Η Α.Σ.Π.Ε. είναι μέλος της Συνομοσπονδίας Οικογενειακών Οργανώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (COFACE) καθώς και της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας των Οργανώσεων των μεγάλων Οικογενειών. Επίσης, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής μας είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Συνομοσπονδίας Οικογενειακών Οργανώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (COFACE).  

         Συνεπώς η διάταξη του άρθρου 44 του Ν. 3943/2011, πρέπει να προβλέπει τη συμμετοχή δύο ακόμη μελών στην 3η Ομάδα της Ο.Κ.Ε. τα οποία να προέρχονται από την Α.Σ.Π.Ε., η οποία τυγχάνει και επίσημος συνομιλητής της εκάστοτε Ελληνικής Κυβερνήσεως για τα θέματα οικογένειας, μητρότητας, παιδιών και δημογραφικής πολιτικής και ως εκ του σκοπού της και της ιστορικής της διαδρομής μπορεί να διαδραματίσει αποτελεσματικά, στα πλαίσια της Ελληνικής Ο.Κ.Ε., το ρόλο που προβλέπεται στην Ευρωπαϊκή Ο.Κ.Ε.

         Εν όψει των ανωτέρω στο άρθρο  44 του Ν. 3943/2011,  που αντικατέστησε τις παραγράφους 1, 3, 4, 5 και 11 του άρθρου 3 του Ν. 2232/1994, πρέπει να επέλθουν οι ακόλουθες τροποποιήσεις – προσθήκες:

          1) Στην παράγραφο 1 η λέξη «εξήντα» αντικαθίσταται με τη λέξη:

«εξήντα δύο».

          2)  Στην παράγραφο 5 και στο τέλος της περιπτώσεως ε΄ προστίθεται η φράση:

«στ’ έως και δύο μέλη από την Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος με τους αναπληρωτές τους».

 

       Η υιοθέτηση των παραπάνω αποτελεί άλλωστε και υλοποίηση των διατάξεων του άρθρου 21 του Συντάγματος, που ορίζει:

«1. Η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους.

 2. Πολύτεκνες οικογένειες …. έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος …

  5. Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους …».

Ποιο νόημα μπορεί να έχουν οι παραπάνω διατάξεις όταν στη σύνθεση της 3ης ομάδας της Ο.Κ.Ε. δεν περιλαμβάνεται καν εκπρόσωπος των οικογενειακών Οργανώσεων;

 

         Κύριε Υπουργέ,

         είναι ευκαιρία να αποδείξετε ότι, σε ένα τέτοιο θέμα που δεν άπτεται της δημοσιονομικής πολιτικής της χώρας, έχετε θετικά αισθήματα απέναντι στις οικογενειακές και πολυτεκνικές Οργανώσεις όλης της Ελλάδος και ότι αναγνωρίζετε έμπρακτα τη σημασία της στήριξης της οικογένειας, συμπεριλαμβάνοντας στη σύνθεση της Ο.Κ.Ε. και την ΑΣΠΕ  ως κοινωνικό εταίρο, όπως συμβαίνει στα περισσότερα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

 

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Για την ΑΣΠΕ

     Ο Πρόεδρος                                                                Ο Γεν. Γραμματέας  

 

Βασίλειος Θεοτοκάτος                                              Εμμανουήλ Χρυσόγελος

 


[1] Various Interests Group (Group III) – Presentation: « associations representing the family». Το πλήρες κείμενο διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://eesc.europa.eu/groups/3/index_en.asp

Πρόσφατα άρθρα