Για να διαβάσετε το άρθρο στο Παρόν του Προέδρου της ΑΣΠΕ, με πληροφορίες για το Μηχανογραφικό... κάντε κλικ... ΕΔΩ 

---------------

 

Ποιος ο στόχος των  δύσκολων  θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων;

του Μ. Χρυσόγελου - Γ. Γραμματέα ΑΣΠΕ

 

            Τα δημόσια σχολεία μας, έχουν πολύ καλούς μαθητές, αλλά οι περισσότεροι δεν έγραψαν φέτος τα αναμενόμενα, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να πετύχουν στη σχολή που θέλουν. Εκτός των άλλων η πρώτη απογοήτευση ήταν με τη Βιολογία και την Έκθεση, το ηθικό πολλών παιδιών έπεσε… και με φόβο και πολύ ανησυχία πήγανε στις λαιμητόμους της Φυσικής και των Μαθηματικών. Με ασάφειες και αδιευκρίνιστα θέματα. Σε σχολεία τα οποία δεν έχουν τις προϋποθέσεις για τέτοιας δυσκολίας εξετάσεις, ούτε διδάσκονται αυτά τα θέματα με τον τρόπο που τα ζητάνε... Μην ξεχνάμε εξάλλου, πότε έστειλε καθηγητές και βιβλία, η κυρία της φωτοτυπίας στα σχολεία. Πιστεύουμε ότι ο στόχος είναι η αποτροπή των μαθητών από τις Πανελλήνιες, η διάκριση των αριστούχων μόνο(και των καθηγητών της ΚΕΕ που βάζουν τα θέματα) και όχι των καλών μαθητών.

            Σκεφτόμαστε και τους γονείς, που οι περισσότεροι με δυσκολία μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στα υπέρογκα έξοδα, που έχει η προετοιμασία ενός μαθητή για τις Πανελλήνιες. Βγαίνει και η επιτροπή των Πανελληνίων να μας πει ότι τα θέματα ήταν για καλά προετοιμασμένους μαθητές δεν μας λέει όμως για ποιους μαθητές, ποιανού σχολείου του Δημόσιου  ή του Αρσακείου, του Φροντιστηρίου και με  τα συνεχή ιδιαίτερα στο σπίτι;. Να μας πουν που απευθύνονται, μήπως πρέπει να καταργήσουμε το σχολείο και να πηγαίνουν τα παιδιά μας  μόνο Φροντιστήριο;. Μας δουλεύουν και με τις αηδίες που κάνουν, βάζουν τους γονείς να διεκδικούν δικαστικά και να έρχονται απέναντι άλλων γονιών και όλα αυτά για να κρύψουν τους βαθύτερους στόχους τους.

            Χθες  η ΚΕΕ στο Υπουργείο ακύρωσε την προηγούμενη δικιά τους απόφαση, της 25 Μαΐου 2012, που έλεγε τα εξής για το επίμαχο θέμα:

·  «Στο Γ4 ερώτημα παρατηρήθηκε ότι είναι ελλιπής η διατύπωση του. Συγκεκριμένα δεν προσδιορίζεται ότι η ζητούμενη γωνία αναφέρεται στο πρώτο μέγιστο της κινητικής ενέργειας»

Με μία  ανακοίνωση στην οποία ανέφερε τα εξής για το επίμαχο θέμα:

·     «Μετά την ολοκλήρωση της πειραματικής βαθμολόγησης και την διαπίστωση ότι η ελλιπής διατύπωση του ερωτήματος Γ4 δεν επηρέασε την απόδοση των υποψηφίων η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έλαβε την εξής απόφαση»

Προσέξτε! Ενώ παραδέχονται ότι στο επίμαχο θέμα Γ4 έκαναν λάθος, αφού αποδέχονται σαν «ελλιπή» την διατύπωση, αποφασίζουν το συγκεκριμένο θέμα να βαθμολογηθεί κανονικά!

            Γιατί όμως γίνονται όλα αυτά; Είναι γνωστή η προσπάθεια της κυρίας της Φωτοτυπίας η οποία ήθελε και διέρρεε να μειωθούν οι εισακτέοι... Ο στόχος φανερός. Να διατεθούν λιγότερα χρήματα στα Πανεπιστήμια αφού θα μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων, άρα και ο αριθμός του συνόλου των φοιτητών. Η πολιτική αυτή δεν πέρασε και προχωρούν στο σχέδιο B. Τι προβλέπει αυτό το σχέδιο; Πάρα πολύ απλό. Θέματα στην... περιοχή τουλάχιστον του «γκρίζου». Άρα ακόμα και οι καλοί μαθητές θα αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Συνεπώς θα κατακρημνιστούν οι βάσεις και μετά θα αναλάβουν δουλειά τα  βραδινά δελτία ειδήσεων!

            Θα βγαίνουν και θα λένε τάχα με αθώο ύφος… «Μα να ξοδεύουμε χρήματα για να φοιτούν στα Πανεπιστήμια φοιτητές που έγραψαν κάτω από την βάση;». Φυσικά κανείς δεν θα αναφέρει ότι στις εξετάσεις δόθηκαν τουλάχιστον περίεργα θέματα.

            Σήμερα σε αγαστή συνεργασία με την Τρόικα, κλείνουν και πάλι δυστυχώς  τις πόρτες των Πανεπιστημίων στα παιδιά των Λαϊκών στρωμάτων. Χρησιμοποιούν δε για να πετύχουν αυτό τον στόχο κάποιους γραφειοκράτες, όπως τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων.

 

ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ-ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ…  ΦΑΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ!.

 

Ας μας απαντήσει επιτέλους στα κάτωθι ερωτήματα, η ΚΕΕ του Υπ. Παιδείας:

 

1.       Είναι ηθικό ιδιωτικός εκπαιδευτικός… όπως λέγεται, να βάζει τα θέματα των πανελληνίων στην ΚΕΕ;;;;
2.       Με τι κριτήρια τέλος πάντων, επιλέγονται οι καθηγητές της  ΚΕΕ στο υπουργείο;
       Μήπως: Κομματικά και μόνο σπουδές…
       Ενώ θα έπρεπε να είναι: Σπουδές, μάχιμοι εκπαιδευτικοί(και όχι αποσπασμένοι σε γραφεία…) και να είναι αυτοί και γονείς;;;
3.       Είναι επίσης παιδαγωγικά ορθό, το παιδί της Α,Β .. τάξεως Γυμνασίου, να ταλαιπωρείται επί ένα μήνα με εξετάσεις;
   Οι εγκέφαλοι του Π.Ι, τι λένε για αυτά τα τραγελαφικά πράγματα ή κανένας τους δεν έχει παιδιά;;  

 

 --

Ποιος μιλάει για ηρεμία; Ο περυσινός Μπουρλοτιέρης!

-----------

Τα πολιτικά παιχνίδια και οι Πανελλαδικές από εφημ το ΒΗΜΑ 

Μάρνυ Παπαματθαίου  
Σε τρεις ημέρες πανελλαδικών εξετάσεων, την πιο κρίσιμη περίοδο για τη χώρα, το υπουργείο Παιδείας χρεώνεται ήδη δυο «γκάφες». Που θα στοιχίσουν πολύτιμα μόρια, σε μαθητές οι οποίοι διάβαζαν για μήνες και το κυριότερο, ήλπιζαν…

Η ελπίδα άλλωστε είναι το «καταφύγιο» των περισσοτέρων, αυτή την περίοδο, στη χώρα μας. Τι γίνεται όμως όταν στο παιχνίδι μπαίνει η (μικρο)πολιτική και τα κομματικά συμφέροντα; Τότε κάποιοι αποφασίζουν προς «ίδιον όφελος» αδιαφορώντας για τις συνέπειες ενώ κάποιοι άλλοι αποφάσισαν εφέτος να κάνουν «αντιπολίτευση» σε βάρος μιας διαδικασίας που πρέπει να περιφρουρείται, κάθε χρόνο, με ηρεμία.
Το να αλλάξεις τον υπουργό Παιδείας λίγες ημέρες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις, σε μια υπηρεσιακή κυβέρνηση του ενός μήνα, αποτελεί μικροκομματισμό. Κανείς από όσους πίεσαν σ' αυτή την κατεύθυνση, προβληματίστηκαν, αποφάσισαν και ανακοίνωσαν την αλλαγή αυτή, δεν ενδιαφέρεται για το καλό της Παιδείας ή των χιλιάδων νέων που δίνουν εξετάσεις και αγωνιούν να δουν το όνομά τους ανάμεσα στους επιτυχόντες στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Αν δεν σου αρέσει ο υπουργός Παιδείας, ναι τον αλλάζεις. Αλλά όχι πάνω στα πανελλαδικές εξετάσεις. Περιμένεις και αφήνεις την επόμενη, εκλεγμένη, κυβέρνηση να αποφασίσει.

Υπο το κράτος του πανικού ότι θα γίνει κάποιο λάθος λόγω της αλλαγής στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας -που μεταξύ μας, όλοι το περιμέναμε- τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων αποφάσισαν να ακυρώσουν ερώτημα στο μάθημα της Φυσικής, το οποίο καταγγέλθηκε ως «επιστημονικά λανθασμένο». Όπως λέει όμως η πάγια πολιτική της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, που ο πρόεδρος της θα έπρεπε να την ξέρει, «κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση, πρέπει να γίνεται δεκτή». Και αυτό το έκαναν πολλά παιδιά εφέτος. Πολλά παιδιά έλυσαν την «λανθασμένη» ερώτηση, που μπορεί να είχε πρόβλημα διατύπωσης, όμως κάποιοι έδωσαν τη σωστή απάντηση.
Η Επιτροπή δια της καταργήσεως έδωσε «λύση» στο πρόβλημα μιας κακοδιατυπωμένης ερώτησης, δημιουργώντας ένα μεγαλύτερο: καταργώντας την και μοιράζοντας τα μόριά της στα υπόλοιπα ερωτήματα. Δωρίζοντας έτσι μόρια σε αυτούς που δεν την έλυσαν και τιμωρώντας εκείνους που την έλυσαν!
Ευθύνες όμως έχει και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών που εξέδωσε πύρινη ανακοίνωση κατά της Επιτροπής Εξετάσεων, ανεβάζοντας επικίνδυνα τους τόνους, σε περίοδο κατά την οποία πρέπει να επικρατεί ηρεμία.
Στο ίδιο κλίμα, δυο ημέρες νωρίτερα, τα μέλη της επιτροπής εξετάσεων διάλεξαν για την εξέταση στην Έκθεση ένα πολυεπίπεδο και εξαιρετικά δύσκολο κείμενο της ακαδημαϊκού Ελένης Αρβελέρ, κάτι που όταν άκουσε η ίδια απάντησε αυθόρμητα: «Μα είναι δυνατόν; Τι δίνετε στα παιδιά; Αυτό το κείμενο εγώ ποτέ δεν θα το έβαζα σε εξετάσεις».

Το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη στην πλάτη του δυο ατοπήματα. Ελπίζω να μην αυξηθούν…
 

                 

                                                                                

 

Επιστολή προς την κεντρική επιτροπή εξετάσεων για τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων

Προς την Κ.Ε.Ε (Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων)

Αξιότιμοι κύριοι,
απευθύνομαι σε εσάς ζητώντας την παρέμβαση σας σχετικά με την επιλογή των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων.
Τα τελευταία χρόνια έχει εγκαθιδρυθεί μια λανθασμένη νοοτροπία βάσει της οποίας επιλέγονται πολύ δύσκολα θέματα που ξεπερνούν, τις περισσότερες φορές, το επίπεδο μόρφωσης και ωριμότητας των μαθητών και, εν πάση περιπτώσει, καταργούν εντελώς τη διαβάθμιση δυσκολίας των θεμάτων που αποτελεί προϋπόθεση παιδαγωγική, αλλά, και αντικειμενικό κριτήριο για την εισαγωγή τους στα Α.Ε.Ι και τα Α.Τ.Ε.Ι της χώρας μας. Δυστυχώς, λησμονείται το γεγονός ότι δεν έχουν όλοι οι μαθητές βλέψεις στα Α.Ε.Ι και ακόμη περισσότερο σε σχολές εξειδικευμένες στα αντικείμενα στα οποία εξετάζονται πανελληνίως, όπως, για παράδειγμα, λίγοι είναι αυτοί που θα γίνουν μαθηματικοί ή φυσικοί ή βιολόγοι κ.λ.π και πρέπει να έχουν τόσο εξειδικευμένες γνώσεις μαθηματικών ή φυσικής ή βιολογίας. Όταν θα μπουν στη σχολή τους θα διδαχθούν εξειδικευμένα μαθηματικά και ό, τι άλλο χρειαστεί. Συν τοις άλλοις, δεν είναι όλοι μαθηματικές διάνοιες, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να γράψουν “πέντε” στα μαθηματικά εάν θέλουν να γίνουν φυσικοθεραπευτές. Η ψυχολογία τους καταρρακώνεται και δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υπόλοιπες εξετάσεις...

Αλλά και σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης η εξέταση αυτού του τύπου δεν αναδεικνύει τους προικισμένους σε ικανότητες και δεξιότητες μαθητές. Δεν προκρίνει καν τους πιο διαβασμένους με τρόπο αντικειμενικό, αφού στις εξετάσεις αυτού του τύπου απαιτούνται χαρίσματα όπως η απόλυτη αποστήθιση, η έως εξουθένωσης εξάσκηση των υποψηφίων σε επαναληπτικές και ανιαρά επαναλαμβανόμενες ασκήσεις και διαγωνίσματα, καθώς και η αντοχή τους στην πλήξη και στην παντελή στέρηση της χαράς της μάθησης. Σημειώστε, παρακαλώ, ότι οι μαθητές περνούν σχεδόν και τα τρία χρόνια του Λυκείου με το άγχος της προετοιμασίας γι’ αυτές τις συγκεκριμένες εξετάσεις. Κάθε άλλη δραστηριότητα, αποτελεί εμπόδιο στο «στόχο» τους: τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Οπωσδήποτε δεν ευθύνεσθε για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης. Ωστόσο τα μέλη μιας Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων θα πρέπει να γνωρίζουν πώς λειτουργούν οι εξετάσεις, να έχουν επαφή με τη σχολική πραγματικότητα και να έχουν βάλει πολλές φορές θέματα ως διδάσκοντες, οπότε θα γνωρίζουν και πού γίνονται τα λάθη από τους μαθητές

Υπάρχει, άραγε, συγκεκριμένος λόγος που προσπαθούμε να κατασκευάσουμε “επιστήμονες” ήδη από το Λύκειο; Σκεφτείτε ότι συνεχώς μικραίνει το ποσοστό των μαθητών που έρχεται στο σχολείο με κέφι και όρεξη να μάθει γράμματα. Και, σίγουρα, ένας από τους λόγους είναι ότι ο όγκος και η δυσκολία της ύλης συνεχώς αυξάνεται.

Αναλογικά αυξάνεται και το ποσοστό των μαθητών που αντιμετωπίζουν διαφόρων ειδών προβλήματα έχοντας εμπλακεί σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα καθόλου υποστηρικτικό.

Τέλος, να μην ξεχνάμε ότι στη δύσκολη οικονομικά περίοδο που διανύουμε πολλοί μαθητές δεν έχουν δυνατότητα να βοηθηθούν με φροντιστηριακά ή ιδιαίτερα μαθήματα, έχουν, ωστόσο, αναφαίρετο δικαίωμα να συνεχίσουν τη μόρφωση τους και να συναγωνιστούν επί ίσοις όροις, όσο αυτό είναι εφικτό, τους άλλους μαθητές.

Αλλά και όσοι είχαν την τύχη να λάβουν βοήθεια στην προετοιμασία τους: Ποιος λαμβάνει υπ'όψιν τις θυσίες και τους κόπους των ιδίων αλλά και των γονέων τους που για δύο και πλέον χρόνια “στράγγιξαν” στην κυριολεξία για να πάρουν τα παιδιά τους ένα “πέντε” και αν;

Εάν εμείς έχουμε δημιουργήσει ένα εκπαιδευτικό σύστημα ανεπαρκές που χρήζει φροντιστηρίων και ιδιαιτέρων μαθημάτων και στη συνέχεια επιλέγουμε θέματα τόσο δύσκολα και χωρίς καμία διαβάθμιση δυσκολίας για να διαιωνίζουμε και να αυγαταίνουμε αυτήν την ανάγκη και κατά συνέπεια να αυτοαναιρούμαστε - αυτοακυρωνόμαστε τότε να μην εναντιωνόμαστε στην ιδιωτικοποίηση της παιδείας, ούτως ή άλλως, αυτή είναι κατ' επίφασιν μόνο “ΔΩΡΕΑΝ” και θα γίνει και τύποις “ΙΔΙΩΤΙΚΗ”.

Κάποιοι μάλιστα ισχυρίζονται ότι προσπαθεί η Επιτροπή των Εξετάσεων να επιλέξει θέματα που θα ξεφεύγουν από τα φροντιστηριακά! Αυτό πια κι αν είναι επιεικώς απαράδεκτο!

Και θα αναφερθώ, εν προκειμένω, στα φετινά θέματα Φυσικής Κατεύθυνσης για να αιτιολογήσω τα ανωτέρω:

Σύμφωνα, λοιπόν, με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών : “ 1) Το Γ4 θέμα όπως διατυπώθηκε είναι επιστημονικά λανθασμένο... 2) Εκτός από το πρώτο θέμα που αποτελούσε το 1/4 των θεμάτων (δηλαδή 25 μονάδες), τα υπόλοιπα απαιτούσαν μεγάλη εμπειρία και ιδιαίτερη διαίσθηση στη φυσική, σαν να επρόκειτο για διαγωνισμό ταλέντων φυσικής. 3) Η χρονική διάρκεια των 3 ωρών δεν επαρκούσε για την αντιμετώπιση θεμάτων τέτοιου επιπέδου. Ως αποτέλεσμα καταργείται η διαβάθμιση στη βαθμολογία και δεν ανταποκρίνεται στο σκοπό της, δηλαδή την εισαγωγή των μαθητών ανάλογα με το επίπεδο τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση...” και κλείνοντας ζητούν συγγνώμη από τις μαθήτριες και τους μαθητές...

Οι “διάνοιες” του τόπου μας μπορούν και επιβάλλεται να συνδράμουν στη βελτίωση της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, γενικότερα. Καλό θα ήταν, όμως να το κάνουν με έναν τρόπο πιο υπεύθυνο και ουσιαστικό.

Επιβάλλεται, λοιπόν, να υπάρξει πνεύμα ευθύνης, ενσυναίσθησης και αλληλεγγύης από εδώ και στο εξής.

Σας ευχαριστώ, εκ των προτέρων, για τον πολύτιμο χρόνο σας.

Με τιμή
Ελευθερία Χάρη
Μητέρα πέντε (5) παιδιών
Εκπαιδευτικός ΠΕ05 Δ.Ε, 6ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου
Μέλος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Λυκείου Πεύκης
Μέλος της Ένωσης Γονέων Πεύκης
Μέλος της Δ.Ε.Π Πεύκης ως εκπρόσωπος της Β΄ΕΛΜΕ Ανατ. Αττικής

Δημοτική Σύμβουλος της Δημοτικής Κοινότητας Πεύκης__

Πρόσφατα άρθρα