Καταπέλτης η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής για άλλη μια φορά..
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ σελ10-12: ΕΔΩ 
Ενημέρωση από Γ. Γραμματέα Πρόνοιας...  ΕΔΩ, Πίνακας
-----

Ψηφίσθηκε και  το νέο μαχαίρι στα πολυτεκνικά επιδόματα, αφού θα δίνονται πλέον όχι του φορολογητέου εισοδήματος αλλά του συνολικού οικογ. εισοδήματος(Μέσα τόκοι, επιδόματα..)!  Πρακτικά Βουλής… ΕΔΩ

-

Εφημερίδα Το Βήμα 
Βουλή: Αντισυνταγματική η ρύθμιση για το επίδομα πολυτέκνων
Ετσι έκρινε το Επιστημονικό Συμβούλιο του Κοινοβουλίου τη σχετική ρύθμιση
Βουλή: Αντισυνταγματική η ρύθμιση για το επίδομα πολυτέκνων

Θέμα αντισυνταγματικότητας θέτει το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλή για το άρθρο 65 του συζητούμενου νομοσχεδίου για την Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχου (ΕΛΤΕ), το οποίο αφορά στο επίδομα τέκνων προς τους πολύτεκνους και τρίτεκνους.

Όπως προβλέπει η επίμαχη ρύθμιση, το επίδομα αυτό θα αποδίδεται με βάση το σύνολο του οικογενειακού εισοδήματος και όχι το φορολογητέο, όπως ήταν μέχρι τώρα. Έτσι, τροποποιείται το οικογενειακό εισόδημα που λαμβάνεται υπόψη για την καταβολή του ειδικού επιδόματος τριτέκνων και πολυτέκνων και γίνεται αυστηρότεροι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την χορήγηση του εν λόγω επιδόματος.

Ωστόσο, η έκθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου επισημαίνει ότι είναι δεσμευτικός για τον κοινό νομοθέτη ο απαγορευτικός κανόνας σύμφωνα με τον οποίο «δεν είναι συνταγματικώς ανεκτός ο περιορισμός ή η υποβάθμιση της παρεχόμενης στους πολυτέκνους ειδικής φροντίδας άνευ αποχρώντος λόγου».

Επίσης, τονίζεται ότι «δεν είναι συνταγματικές ανεκτές ρυθμίσεις με τις οποίες ορισμένες πολύτεκνες οικογένειες εξαιρούνται της ειδικής κρατικής φροντίδος, αφού έτσι αναιρείται η αδιαστίκτως υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών επιβαλλομένη από το Σύνταγμα ειδική φροντίδα του κράτους».

Μάλιστα διευκρινίζεται ότι «η θέσπιση εξαιρέσεων με κριτήρια αναγόμενα στο εισόδημα των πολυτέκνων οικογενειών δεν είναι συνταγματικώς επιτρεπτή». Ωστόσο, το Επιστημονικό Συμβούλιο αποδέχεται να διαφοροποιούνται οι προβλεπόμενες παροχές βάσει εισοδηματικών κριτηρίων για τους τρίτεκνους.

Πάντως, κύκλοι του υπουργού Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρα δεν έκρυβαν την έκπληξη αλλά και την θλίψη τους για την κρίση του Επιστημονικού Συμβουλίου, λέγοντας ότι δεν είναι δυνατόν εισόδημα που υπόκειται σε φορολογία να μην προσμετράται στο συνολικό εισόδημα.

Εν τω μεταξύ αντιδράσεις προκαλεί μεταξύ και βουλευτών της συμπολίτευσης η εν λόγω ρύθμιση. Όπως είπε η βουλευτής της ΝΔ κυρία Φεβρωνία Πατριανάκου «δεν μπορώ να προσεγγίσω την λογική». «Είναι εισπρακτικοί οι λόγοι; Έχει γίνει κοστολόγηση από την προσμέτρηση των προνοιακών επιδομάτων στο φορολογητέο εισόδημα, όταν είναι γνωστό το δημογραφικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως χώρα;». Έντονα αντιδρούν και τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

 

Επιστολή στους Βουλευτάς για την 5η συνεχ διόρθωση στα πολυτ. επιδόματα, βάσει των μικτών αποδοχών!!

-

PROTOTHEMA ΠολιτικήΠαρά τις αντιδράσεις ακόμα και από τη ΝΔΗ Βουλή ψήφισε «μαχαίρι» στο επίδομα χιλιάδων πολύτεκνων οικογενειώνΗ Βουλή ψήφισε «μαχαίρι» στο επίδομα χιλιάδων πολύτεκνων οικογενειώνΌπως αποκάλυψε το protothema.gr, με το άρθρο 65 του νομοσχεδίου τα εισοδηματικά όρια θα υπολογίζονται με βάση «το συνολικό οικογενειακό εισόδημα» αντί του συνολικού οικογενειακού φορολογητέου εισοδήματος. Θέμα αντισυνταγματικότητας έβαλε η επιστημονική επιτροπή της ΒουλήςΌπως αποκάλυψε το protothema.gr, με το άρθρο 65 του νομοσχεδίου τα εισοδηματικά όρια θα υπολογίζονται με βάση «το συνολικό οικογενειακό εισόδημα» αντί του συνολικού οικογενειακού φορολογητέου εισοδήματος. Θέμα αντισυνταγματικότητας έβαλε η επιστημονική επιτροπή της ΒουλήςΨηφίστηκε, παρά τις αντιδράσεις και από την πτέρυγα της ΝΔ, η διάταξη του νομοσχεδίου «ενσωμάτωση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ, ρύθμιση θεμάτων ΕΛΤΕ, αναμόρφωση του οργανισμού ΝΣΚ και άλλες διατάξεις» που εξαιρεί χιλιάδες τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες από την καταβολή του σχετικού επιδόματος.

Όπως αποκάλυψε το protothema.gr, με το άρθρο 65 του νομοσχεδίου τα σχετικά εισοδηματικά όρια θα υπολογίζονται με βάση «το συνολικό οικογενειακό εισόδημα» αντί του συνολικού οικογενειακού φορολογητέου εισοδήματος που ίσχυε έως σήμερα.

Με τον τρόπο αυτό θα συνυπολογίζονται τα προνοιακά επιδόματα (ανεργίας, αναπηρίας κ.α.) ως έσοδα που θα κρίνουν εάν μια πολύτεκνη οικογένεια δικαιούται να λαμβάνει επίδομα τέκνου. Το ίδιο θα ισχύει και για το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων.

Ειδικότερα, το άρθρο 65 αναφέρει «Συμπλήρωση της υποπαραγράφου ΙΑ.2 του ν. 4093/2012 και του άρθρου 40 του ν.4141/2013

1. Στο πρώτο εδάφιο της παρ 1 του άρθρου 40 του ν. 4141/2013 (Α’81) οι λέξεις «το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα» αντικαθίστανται από τότε που ίσχυσε η διάταξη αυτή με τις λέξεις «το συνολικό οικογενειακό εισόδημα»
 
2. Το τέταρτο εδάφιο της υποπαραγράφου ΙΑ.2 του ν. 4093/2012 (Α’222) οι λέξεις «οικογενειακό εισόδημα (φορολογητέο εισόδημα)» αντικαθίστανται από τότε που ίσχυσε η διάταξη αυτή με τις λέξεις «το συνολικό οικογενειακό εισόδημα».

Να σημειωθεί ότι το σχετικό απόσπασμα του 4141/2013 είχε ως εξής :

«§1. Καταβάλλεται ειδικά στις οικογένειες με τρία και άνω εξαρτώμενα τέκνα ειδικό επίδομα τριτέκνων και πολυτέκνων, το οποίο ορίζεται σε πεντακόσια (500) ευρώ κατ’ έτος για κάθε τέκνο, εφόσον το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα είναι μέχρι σαράντα πέντε χιλιάδες (45.000) ευρώ για τις τρίτεκνες οικογένειες. Το ως άνω όριο οικογενειακού εισοδήματος προσαυξάνεται κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για τις τετράτεκνες οικογένειες και κατά τέσσερις χιλιάδες (4.000) ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο για τις οικογένειες με περισσότερα των τεσσάρων τέκνα».
Αντιδράσεις κομμάτωνΝα σημειωθεί ότι η διάταξη έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από τα κόμματα τις αντιπολίτευσης και όχι μόνο...

Σφοδρή ήταν και η αντίδραση από την πτέρυγα της ΝΔ, με την κυρία Φεβρωνία Πατριανάκου να επισημαίνει την αντισυνταγματικότητα της διάταξης, εξηγώντας ότι «δεν είναι συνταγματικώς ανεκτές οι ρυθμίσεις με τις οποίους εξαιρούνται με εισοδηματικά κριτήρια οι πολύτεκνες οικογένειες από την είσπραξη του επιδόματος».  Πρόσθεσε πως «η πολύτεκνη οικογένεια βιώνει δυσανάλογα την οικονομική κρίση. Καλούνται σήμερα να προσμετρηθούν στα εισοδήματά τους τα επιδόματα ανεργίας, τα προνοιακά, της αναπηρίας, αποζημιώσεις λόγω απόλυσης κ.ά. Αν αυτά προσμετρηθούν, θα πάψουν να λαμβάνουν αυτό που συνταγματικά είναι κατοχυρωμένο. Δεν μπορώ να προσεγγίσω αυτή τη λογική. Είναι δημοσιονομικά τα κίνητρα; Έχουν υπολογιστεί οι συνέπειες; Υπάρχουν μελέτες κόστους; Τι σημαίνει σε συνταξιούχο αγρότισσα των 300 να χάνει το πολυτεκνικό επίδομα; Είμαστε χώρα που συνεχώς συρρικνώνεται. Το δημογραφικό είναι το υπ' αριθμόν ένα πρόβλημα»

Ακόμη, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος ανέφερε «στο άρθρο 65 τι κάνετε; Δυσκολεύετε ακόμα περισσότερο τους όρους και τις προϋποθέσεις για να πάρει κάποιος το επίδομα τέκνων, προσθέτοντας στο σύνολο του οικογενειακού εισοδήματος και τα διάφορα επιδόματα τα οποία μπορεί κανείς να παίρνει είτε επειδή είναι άνεργος, είτε επειδή έχει άτομο με ειδικές ανάγκες, είτε για οποιοδήποτε άλλο λόγο. Αρα δυσκολεύετε τα πράγματα περισσότερο για αυτές τις περιορισμένες ελάχιστες κατηγορίες που μπορούν να πάρουν το επίδομα τέκνου». Η κυρία Ασημίνα Ξηροτύρη (ΔΗΜΑΡ) εξέφρασε την πλήρη διαφωνία της με το άρθρο και εξήγησε ότι «δεν είναι δυνατόν για αυτά τα ισχνά επιδόματα να προσθέσουμε στο εισόδημα τα προνοιακά επιδόματα που παίρνουν οι άνεργοι και οι ανάπηροι. Δεν χρειάζεται τόση μιζέρια, είναι απαράδεκτο». Πάντως ο υπουργός Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρας, απαντώντας στις ενστάσεις της αντιπολίτευσης υπεραμύνθηκε της διάταξης και είπε: «Δεν καταλαβαίνω γιατί να μην προστίθενται τα προνοιακά επιδόματα στο εισόδημα. Τα προνοιακά επιδόματα είναι μόνιμο εισόδημα και πρέπει να υπολογίζεται ως τέτοιο».
Θέμα αντισυνταγματικότητας έβαλε η επιστημονική επιτροπή της ΒουλήςΠέραν αυτών, θέμα αντισυνταγματικότητας για τη διάταξη έθεσε και η επιστημονική επιτροπή της Βουλής, την οποία όμως – ως φαίνεται – δεν έλαβε υπόψη της η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.

Στην σχετική έκθεση αναφέρεται: «… η θέσπιση ανώτατου ορίου ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος ως προϋποθέσεως για τη χορήγηση των ως άνω παροχών [οι οποίες αποτελούν «λόγω του καθολικού των χαρακτήρος και της φύσεως των ως άνω χρηματικών παροχών, μέτρα με τα οποία, κατ’ εξοχήν, πραγματώνεται η κατ’ άρθρον 21 παρ. 2 του Συντάγματος ειδική κρατική φροντίδα υπερ των πολύτεκνων οικογενειών»] αντίκειται στην εν λόγω συνταγματική διάταξη (…)» (ΣτΕ 1095/2001)»
 

 

Πρόσφατα άρθρα