Ενημέρωση
- 17 Νοεμβρίου 2015 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 6728
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αρ. Πρωτ.909 | Αθήνα, 16/11/2015 |
Αξιότιμε
Κύριε Τρύφωνα Αλεξιάδη
Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών
Καρ. Σερβίας 10, Τ.Κ. 101 84 Αθήνα
ΘΕΜΑ: Παράνομη και αντισυνταγματική η μεταχείριση των πολυτέκνων και η εξομοίωση τους με τους αγάμους!!!
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
εν όψει του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, που πρόκειται να κατατεθεί, θέτουμε υπ΄ όψει σας τ΄ ακόλουθα:
- Α -
Όπως γνωρίζετε το άρθρο 21 του Συντάγματος διαλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και τ΄ ακόλουθα:
« 1. Η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους.
2. Πολύτεκνες οικογένειες…. έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδος από το κράτος..
5. Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους ».
Είναι δεδομένο ότι το δημογραφικό αποτελεί το υπ΄ αριθμ. ένα εθνικό πρόβλημα της πατρίδος μας, η Ελλάς είναι η 3η πλέον γηρασμένη χώρα του κόσμου, το 20% και πλέον του πληθυσμού της είναι άνω των 65 ετών, την τριετία 2011-2012-2013 οι θάνατοι(339.561) ξεπέρασαν τις γεννήσεις(300.993) κατά 38.628!!!
Για πρώτη φορά από το 1921, που υπάρχουν στοιχεία, το 2013 οι γεννήσεις κατήλθαν κάτω από το όριο των 100.000 και ήσαν μόλις στις 94.134. Οι δε θάνατοι ανήλθαν στους 111.794, δηλ. υπεροχή των θανάτων κατά 17.660!! Το 2014 οι θάνατοι (114.311) υπερέχουν των γεννήσεων (93.452) κατά 20.779 και το πρώτο δεκάμηνο του 2015 (1/1 έως 9/11) οι θάνατοι ανήλθαν στους 103.838 και οι γεννήσεις είναι μόλις 79.123, υπεροχή δηλ. των θανάτων κατά 24.715!!! Τέτοιος δημογραφικός κατήφορος δεν έχει ξαναϋπάρξει.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το ομόφωνο πόρισμα της Βουλής των Ελλήνων (Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΔΗΛ. ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΚΚΕ) τον Φεβρουάριο του 1993 (πρίν από 23 χρόνια) επεσήμαινε τα εξής:
«..Στη χώρα μας, στην οποία σήμερα η γεννητικότητα είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη, το δημογραφικό πρόβλημα παίρνει τεράστιες εθνικές διαστάσεις, που μπορεί να απειλήσουν την εθνική μας ανεξαρτησία και εδαφική ακεραιότητα.. εθνικούς κινδύνους.. θα αντιμετωπίσει πολύ έντονα στο αμέσως προσεχές μέλλον η χώρα μας, αν δεν αλλάξουν οι δημογραφικοί δείκτες..». Πέραν των όσων ανέφερε για την « αθρόα είσοδο λαθρομεταναστών - αλλοδαπών κυρίως μουσουλμάνων από Αφρικανοασιατικές χώρες ..».
Αυτά πριν από 23 χρόνια (που οι γεννήσεις υπερείχαν κατά πολύ των θανάτων)!!!
Να σημειωθεί ότι πέρυσι η ΟΚΕ με τη Γνώμη πρωτοβουλίας της «ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ», τον Μάρτιο του 2014 στη σελ 20-21 επισημαίνει μεταξύ των άλλων:
[…] Η ΟΚΕ θεωρεί ότι βασικό εργαλείο ασκήσεως κοινωνικής δικαιοσύνης και έμπρακτης εφαρμογής της ισονομίας έναντι των πολιτών είναι το εκάστοτε φορολογικό σύστημα. Η πιο θεμελιώδης κοινωνική προστασία είναι αυτή που εκφράζεται στο Σύνταγμα μέσα από το άρθρο παράγραφο 5 ότι «Οι Έλληνες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους». Παράγων της φοροδοτικής ικανότητας είναι και η οικογενειακή κατάσταση του φορολογουμένου, η οποία, όταν λαμβάνεται υπόψη (ιδιαίτερα δε ο αριθμός των παιδιών) δεν καταστρατηγεί την αρχή της ισότητας των πολιτών, όπως είναι απολύτως παραδεκτό στην σύγχρονη νομική επιστολή και νομολογία.
Παρ’ όλ’ αυτά, από φέτος (2014) καταργείται το αφορολόγητο όριο που ίσχυε για κάθε παιδί, διαλύοντας το δίχτυ κοινωνικής προστασίας προς τις οικογένειες με παιδιά και επιβαρύνοντας αναλογικά περισσότερο τις οικογένειες που έχουν περισσότερα παιδιά. Σύμφωνα με μελέτη που είχε ζητήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2008 με θέμα το κόστος της ανατροφής παιδιών και η αποτελεσματικότητα των σχετικών πολιτικών, στη σελίδα 21 αποδεικνύεται ότι το κόστος διαβίωσης ενός παιδιού αντιπροσωπεύει κατά μέσο όρο 20% ως 30% του προϋπολογισμού ενός άτεκνου ζευγαριού. Η κατάργηση του αφορολογήτου ορίου για κάθε παιδί αποτελεί καίριο πλήγμα κατά της κοινωνικής προστασίας, κατά του θεσμού της οικογένειας και ωθεί στον κοινωνικό αποκλεισμό τις πολύτεκνες οικογένειες. Η άμεση επαναφορά του αφορολογήτου ορίου για κάθε παιδί αποτελεί βασικό εργαλείο κοινωνικής προστασίας και μείωσης του κινδύνου κοινωνικού αποκλεισμού. Επ’ ουδενί πρέπει να συγχέεται η φορολογική πολιτική με την κοινωνική πολιτική και με τη δημογραφική πολιτική. Για το λόγο αυτό δεν είναι σωστό να συνδέεται ή και συμψηφίζεται η κατάργηση των φοροελαφρύνσεων για τα προστατευόμενα μέλη με την παροχή προνοιακών επιδομάτων και δημογραφικών κινήτρων. ..»
Εν όψει αυτής της εφιαλτικής καταστάσεως της υπογεννητικότητος στη χώρα μας και των παραπάνω δεδομένων αυτονόητο είναι ότι το Υπουργείο Οικονομικών δεν μπορεί να αγνοήσει το πρόβλημα και έχει χρέος να μην συνεχίζει την πολιτική του πρώην υπουργού Γιάννη Στουρνάρα, ο οποίος σε όλα τα φορολογικά μέτρα που ελάμβανε εξομοίωνε τους πολυτέκνους με τους αγάμους!!!
Επίσης, εν όψει των όσων είχε επισημάνει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας στις 16-1-2015 για τα όσα έχουν υποστεί οι πολύτεκνοι και την ανάγκη να αρθούν οι σε βάρος τους αδικίες, αλλά και των όσων επεσήμανε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας με δηλώσεις του στις 5-11-2015 για την προστασία της πολύτεκνης οικογένειας και εν όψει της δημογραφικής κατάρρευσης, που απειλεί την Ελλάδα, επιβάλλεται:
- Β -
Στην φορολογία εισοδήματος να θεσπισθούν ειδικώς για τους πολυτέκνους αφορολόγητα όρια:
Να ληφθεί μέριμνα ειδικώς για τους πολυτέκνους και να επανέλθουν τουλάχιστον τα αφορολόγητα όρια για τα τέκνα του Ν. 3842/2010 (άρθρο 1), βάσει του οποίου ο πολύτεκνος με 4 προστατευόμενα τέκνα είχε αφορολόγητο 25.500 ευρώ προσαυξανόμενο κατά 2.000 ευρώ για κάθε επί πλέον τέκνο. (Σημειώνεται ότι σε σύνολο 6.000.000 φορολογικών δηλώσεων οι έχοντες 4 προστατευόμενα τέκνα δεν υπερβαίνουν τις 25.000 και οι έχοντες 5 και άνω προστατευόμενα τέκνα δεν υπερβαίνουν τις 5.000).
Σήμερα με το Ν. 4172/2013 οι πολύτεκνοι, όσα προστατευόμενα τέκνα και εάν έχουν, φορολογούνται όπως ακριβώς και οι άγαμοι και για το ίδιο ποσό εισοδήματος πληρώνουν τον ίδιο ακριβώς φόρο με τους αγάμους!!!.
- Γ -
Απαλλαγή των πολυτέκνων από το φόρο πολυτελείας.
Όπως είναι ευνόητο μια πολύτεκνη οικογένεια που έχει τέσσερα και άνω ανήλικα τέκνα είναι αναγκασμένη εκ των πραγμάτων να πάρει εξαθέσιο (εάν έχει 4 τέκνα), επταθέσιο (εάν έχει 5 τέκνα), εννεαθέσιο (εάν έχει 7 τέκνα), δωδεκαθέσιο (εάν έχει 8-10 τέκνα) και άνω αυτοκίνητο, αφού δεν εξυπηρετείται με πενταθέσιο Ι.Χ. αυτοκίνητο. Τα αυτοκίνητα, όμως, αυτά (εξαθέσια, επταθέσια, δωδεκαθέσια κ.λπ.) έχουν κυλινδρισμό κινητήρα συνήθως δύο χιλιάδων (2.000) κυβικών εκατοστών και άνω. Η παραλαβή τέτοιων αυτοκινήτων γίνεται από τους πολυτέκνους εξ ανάγκης και όχι από λόγους πολυτελείας.
Με τις διατάξεις των νόμων 4111/2013 (άρθρο 44) και 4172/2013 (άρθρο 31) θεσπίζεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης για τα παραπάνω αυτοκίνητα, χωρίς να υπάρχει εξαίρεση για τους πολυτέκνους, που εξ ανάγκης για την εξυπηρέτηση των πολλών μελών της οικογένειας τους παρέλαβαν τέτοια αυτοκίνητα και όχι από πολυτέλεια. Με τον τρόπο αυτό τιμωρούνται οι πολύτεκνες οικογένειες που εξ ανάγκης προμηθεύθηκαν τέτοια αυτοκίνητα.
Στοιχειώδεις λόγοι δικαιοσύνης, αλλά και δημογραφικής πολιτικής, επιβάλουν την απαλλαγή των πολυτέκνων από τον παραπάνω φόρο πολυτελείας.
- Δ -
Απαλλαγή των πολυτέκνων από τον ΕΝΦΙΑ για την πρώτη κατοικία.
Είναι αναγκαίο να θεσπισθεί απαλλαγή για την πρώτη κατοικία των πολυτέκνων από τον φόρο του Ν. 4223/2013 (ΕΝ.Φ.Ι.Α.), αφού για να τύχει απαλλαγής ο πολύτεκνος με 4 προστατευόμενα τέκνα πρέπει να έχει μέχρι 17.000 ευρώ εισόδημα (δηλ. κάτω από τα όρια της φτώχειας κατά 20%!!) και επί πλέον το σύνολο των κτισμάτων να μην υπερβαίνει τα 150 τ.μ.. Εάν ακόμη ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας, πρέπει το σύνολο των κτισμάτων να είναι κάτω των 150τ.μ., δηλ. εάν μένει σ΄ ένα διαμέρισμα ακόμη και των 80τ.μ. και έχει κάποιο σπίτι ή αποθήκη στο χωριό των 75 τ.μ. δεν έχει απαλλαγή ή ακόμη και εάν έχει τα παραπάνω η απαλλαγή χορηγείται μόνο: «αν διαπιστώνεται οικονομική αδυναμία πληρωμής της συνολικής οφειλής», ώστε εάν έχει κάποια κατάθεση π.χ. των 2.000 ή 3.000 ευρώ δεν πρόκειται να τύχει απαλλαγής.
- Ε -
Απαλλαγή των πολυτέκνων από την εισφορά αλληλεγγύης και το τέλος επιτηδεύματος (για τους ελεύθερους επαγγελματίες).
Με την εισφορά αλληλεγγύης, που επεβλήθη με το άρθρο 29 του Ν. 3986/2011 ο πολύτεκνος, όσα τέκνα προστατευόμενα και εάν έχει, επιβαρύνεται και σε κάθε περίπτωση πληρώνει την ίδια εισφορά για το ίδιο ποσό, με τον άγαμο!!!
Επιβάλλεται να καθιερωθεί απαλλαγή για τους πολυτέκνους και σε κάθε περίπτωση απαλλαγή τους τουλάχιστον κατά 80%.
Το ίδιο πρέπει να ισχύσει και για τους πολύτεκνους ελεύθερους επαγγελματίες από το τέλος επιτηδεύματος (650 ευρώ), που επεβλήθη με το άρθρο 31 του Ν. 3986/2011 και σε κάθε περίπτωση να καθιερώσετε απαλλαγή γι΄ αυτούς τουλάχιστον 80%, όταν σήμερα καταβάλει το ίδιο τέλος επιτηδεύματος ο πολύτεκνος, με όσα προστατευόμενα τέκνα και εάν έχει, με τον άγαμο.
-ΣΤ-
Να μην εφαρμόζονται τα Capital controls στις πολύτεκνες οικογένειες
Όσο χρονικό διάστημα ισχύουν ακόμη τα Capital controls στις Τράπεζες, αυτά να μην ισχύουν για τις πολύτεκνες οικογένειες ή να αυξηθεί σημαντικά το όριο των εβδομαδιαίων αναλήψεων, λαμβάνοντας υπόψη των αριθμό μελών της πολύτεκνης οικογένειας.. και να μην είναι το όριο το ίδιο που ισχύει στον άγαμο δηλ 420€ την εβδομάδα, καθώς δεν έχουν τα ίδια έξοδα.
Με την ελπίδα ότι θα υπάρξει αλλαγή πολιτικής και ότι θα υιοθετήσετε τα παραπάνω προτεινόμενα μέτρα, που είναι απολύτως σύμφωνα με την Συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 παρ. 2,
διατελούμε με εκτίμηση
Για την ΑΣΠΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμ. Χρυσόγελος
--
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αρ. Πρωτ. 980 | Αθήνα, 14/12/2015 |
Αξιότιμο
Κύριο Τρύφωνα Αλεξιάδη
Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών
Καρ. Σερβίας 10, Τ.Κ. 105 62 Αθήνα
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ.
Το Προεδρείο της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος, σάς παρακαλεί θερμά, να το δεχθείτε σε ακρόαση, σε ημερομηνία και ώρα που θα καθορίσετε, για να σάς ενημερώσει σε επείγοντα θέματα που απασχολούν τον Πολυτεκνικό κόσμο της χώρας.
Διατελούμε μετά τιμής
Για την ΑΣΠΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος