Ήταν αυτό συζήτηση ή μονόλογος;  

Δεν κλήθηκαν φορείς για να μην αναγκαστούν και ακούσουν αλήθειες που καίνε από την ΑΣΠΕ!... 

Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Όχι σε μετεγγραφές περσινών επιτυχόντων-Ναι στις αμοιβαίες σε Περιφερειακά ΑΕΙ- Σύστημα μετεγγραφών γεμάτο διαφθορά

24/07/2014

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Δεν γίνεται να το εφαρμόσουμε  τη ρύθμιση περί μετεγγραφών, και αναδρομικά για τους επιτυχόντες πέρυσι, ξεκαθάρισε σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, ενώ για τις αμοιβαίες  μετεγγραφές αποκλειστικά    από Περιφερειακό σε Περιφερειακό Πανεπιστήμιο χωρίς περιορισμούς είπε πως «θέλουμε  να το  εφαρμόσουμε, πρώτα όμως θα θέλαμε να διαπιστώσουμε την ισχύουσα κατάσταση, όπως και την κατάσταση που πρόκειται να διαμορφωθεί από το Σεπτέμβριο».
Ειδικότερα για τις μετεγγραφές ο υπουργός Παιδείας είπε τα εξής:
Α.Εάν τα αιτήματα και οι μετεγγραφές είναι τόσες χιλιάδες όσες κάποιοι υπολογίζουν, αντιλαμβάνεστε ότι η σκέψη να πάμε και πίσω είναι απαγορευτική.

Β.Τέλος, υπάρχει και μια πρόταση για εγγραφή από Περιφερειακό σε Περιφερειακό Πανεπιστήμιο χωρίς περιορισμούς. Λόγου χάρη, φεύγω από το Ηράκλειο και πηγαίνω στην Αλεξανδρούπολη. Αυτό το πρότεινε υπουργός και επίσης θέλουμε να το εφαρμόσουμε, πρώτα όμως θα θέλαμε να διαπιστώσουμε την ισχύουσα κατάσταση, όπως και την κατάσταση που πρόκειται να διαμορφωθεί από το Σεπτέμβριο και κατόπιν θα το εντάξουμε και αυτό. Είναι καλό αυτό και δεν αφορά το κέντρο. Γιατί δεν πάμε στη λογική της αμοιβαίας μετάθεσης και μεταφοράς θέσης από Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τούμπαλιν;
«ΚΟΜΠΙΝΕΣ» ΜΕ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Γ.Το είχα σκεφθεί κι εγώ προσωπικά και μου είπαν ότι όσες φορές ίσχυσε αυτό – διότι ίσχυσε κατά το παρελθόν – υπήρχαν ορισμένες ιδιοφυΐες που έδιναν εξετάσεις, επετύγχαναν και κατόπιν πουλούσαν τη θέση τους. Δυστυχώς το θέμα των μετεγγραφών ήταν γεμάτο διαφθορά και γεμάτο «κομπίνα». Ακόμα και στις περιπτώσεις των αναπήρων υπήρχε διαφθορά και γι’ αυτό προσθέσαμε στην τελευταία τροπολογία να είναι πιστοποιημένοι από το ΚΕ.Π.Α.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ
Δ.Μια λύση απτή που εκτιμώ ότι θα δεχτείτε, είναι τα ιδρύματα που επιβαρύνονται να τα ενισχύσουμε οικονομικά με μια αλλαγή της ήδη λειψής χρηματοδότησης που αποφασίσαμε για το 2015. Μια χρηματοδότηση υπέρ των όσων επιβαρύνονται και αυτό για εμάς είναι μια διέξοδος. Από εκεί και πέρα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ακούμε τις προτάσεις σας, διότι δεν έχουμε σκεφτεί κάτι άλλο άμεσα εφαρμοστέο προς την κατεύθυνση της άμεσης επιτυχίας.
Ε.Το Μάιο η ηγεσία, στην οποία ανήκε και ο Σίμος Κεδίκογλου, με επικεφαλής τον κ. Αρβανιτόπουλο, και ακόμη Υφυπουργό τον κ. Γκιουλέκα, εισηγήθηκαν στην Ολομέλεια της Βουλής μια τροπολογία 16 άρθρων, ένα εκ των οποίων - το άρθρο 53 του νόμου 4264, είναι ο νόμος για τις λαϊκές αγορές και τα συναφή, το οποίο ετέθη και σε ονομαστική ψηφοφορία και ψήφισαν 149 νομίζω Βουλευτές, ενώ δεν το ψήφισαν 120 περίπου Βουλευτές, σημειωτέον ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισε όλη την τροπολογία - δίνει δικαίωμα μεταγραφής. Το ψήφισα και εγώ. Το ψηφίσαμε οι πιο πολλοί. Η ψηφοφορία έγινε στις 4 Μαΐου. Δίνουμε δικαίωμα μεταγραφής σε μια σειρά κατηγοριών, συνάδελφοι και συγκεκριμένα σε πολύτεκνους, σε τρίτεκνους, σε ορφανούς από τον έναν ή και τους δύο γονείς ή σε τέκνα άγαμης μητέρας, με ένα ή δύο μη αναγνωρισθέντα τέκνα, γονείς, τέκνα, αδέλφια, συζύγους τυφλούς, κωφάλαλους, νεφροπαθείς που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή πάσχουν από μυϊκή δυστροφία, τέκνα θυμάτων τρομοκρατίας, πολύδυμα τέκνα και λοιπά.
Ζ.Η, κατά τα ανωτέρω, μεταφορά της θέσης τους, μεταγραφή δηλαδή, πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Υποδοχής. Αυτό ψηφίσαμε.
Κύριε Κυριαζή, πόσα παιδιά θα μπουν στο Πανεπιστήμιο;
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ (Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων): Περίπου 85.000 με 100.000.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αυτοί θα μπουν. Από αυτούς η Βουλή δεν έχει εκτιμήσει – δεν το βρήκα στα Πρακτικά – πόσοι θα ζητήσουν μεταγραφή. Όμως δεν λέει ότι «δύνανται να ζητήσουν μεταγραφή», αλλά «δικαιούνται μεταγραφής». Αυτό έχει διαφορά. Το «δικαιούνται μεταγραφής» σημαίνει ότι η απόφαση του Τμήματος είναι μια διαπιστωτική. Δηλαδή, «διαπιστώνω ότι νομίμως ζητάς, διότι πράγματι συντρέχουν οι προϋποθέσεις και, άρα, διαπιστώνω τη μεταγραφή σου και σε εγγράφω στο Τμήμα μου». Είναι η οικονομική κρίση που σε πολλές οικογένειες κάνει ανεπίτρεπτη την κάλυψη των δαπανών σπουδών του παιδιού τους ή των παιδιών τους, που έφερε τη Βουλή να θεσπίσει αυτή τη διάταξη. Από όλες τις εκλογικές περιφέρειες το μεγάλο θέμα είναι αυτό. Δεν υπάρχει συνάδελφος εδώ που να μην γνωρίζει 1, 2,10, 100 ανθρώπους οι οποίοι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες που έχει η παραμονή ενός παιδιού σε άλλη πόλη που σπουδάζει στο εκεί Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι.. Υπό αυτήν την έννοια, είναι απολύτως κατανοητή και σωστή η επιλογή της πλειοψηφίας της Βουλής. Απολύτως. Έτσι έπρεπε να κάνουμε. Δεν βάλαμε, όμως, κάποιο όριο. Δηλαδή, εάν έχεις τρία, τέσσερα, πέντε παιδιά και είσαι εκατομμυριούχος, θα βάλεις το παιδί σου να κάνει δήλωση στο Πολυτεχνείο, στην Ιατρική, στην Νομική του Δημοκρίτειου και θα το φέρεις στην Αθήνα και κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και για τη Θεσσαλονίκη.(Παρατήρηση ΑΣΠΕ: Αστεία επιχειρήματα... Ξέρεις πολλούς  τέτοιους υπουργέ, γιατί εμείς δεν γνωρίζουμε; Αυτοί αν υπήρχαν, τα παιδιά τους θα τα έστελναν  κατευθείαν εξωτερικό όπως κάνετε εσείς, δεν θα σας παρακαλούσαν για Μετεγγραφή!. Αλλά το Σύνταγμα μας αυτό λέει κ. Καθηγητά ή το ερμηνεύουμε κατά το δοκούν;)

Η. Η δική μας παρατήρηση, ως νέα πολιτική ηγεσία, ήταν ότι δεν έχει προβλεφθεί κάτι μόνο για τους φτωχούς. Έτσι φέραμε τη διάταξη που ίσχυε το 2012 - 2013 για τα εισοδήματα μιας οικογένειας ανά μέλος της και είπαμε 9000 € κατά άτομο οικογένειας, αλλά τα τμήματα θα παίρνουν από αυτούς το 10% με τη σειρά των επιδόσεών τους (Ακόμη δεν κατάλαβαν τι ψήφισαν;...  Άρες μάρες κουκουνάρες!)

 

Θ.Κάναμε υπολογισμούς και ζητήσαμε από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία και τον κ. Γεωργίου να μας δώσει στοιχεία για το πόσοι τρίτεκνοι έχουν παιδιά στο Πανεπιστήμιο και δεν έχουν μόνο ένα. Ο κ. Γεωργίου μάς ανέφερε ότι δεν έχει τέτοιο στοιχείο. Άρα, δεν γνωρίζουμε η κατηγορία που εμφανίζεται πιο πληθωρική, οι τρίτεκνοι, πόσα μέλη οικογενειών έχουν που είναι στο Πανεπιστήμιο, άρα, και πόσα αιτήματα μεταγραφών θα έχουμε και υπολογίζουμε «με το μάτι», κύριε Πρόεδρε, τι θα συμβεί. Μας επιβεβαίωσε ότι το θέμα αφορά χιλιάδες το γεγονός της διαδικασίας ολοκλήρωσης της κατάθεσης των μηχανογραφικών, που τα παιδιά δηλώνουν – και φέτος έγινε ολοκληρωμένα, σωστά και αψεγάδιαστα λόγω της δικής σας και του κ. Κυριαζή δράσης, γιατί εμείς το παρακολουθήσαμε μόλις διορισθέντες. Ήταν, δηλαδή, ενδιαφέρον ότι η προθεσμία τελείωνε μέχρι Δευτέρα και την Παρασκευή είχε καταθέσει μηχανογραφικό μόλις το 25%. Περιμένανε. Γιατί τότε είχε αρχίσει και ένας διάλογος στα media αν θα έπρεπε, κατά παρεξήγηση ενός άθλιου τύπου που έγραψε κάτι, να βγάλουμε εμείς μια υπουργική απόφαση η οποία να ρυθμίζει πώς θα γίνουν οι μεταγραφές. Αφού η Βουλή έδινε το δικαίωμα μεταγραφής, τι θα πει υπουργική απόφαση; Θα μειώσει το δικαίωμα ή θα το αυξήσει; Όταν ένας Υπουργός εκδίδει μια κανονιστική πράξη, εφαρμόζει τον νόμο, δεν τον διευρύνει ή τον συστέλλει. Αυτά είναι παιδαριώδη και τα γράφει μόνο ή αδαής ή στημένος. Αυτό προκάλεσε μια συζήτηση, γιατί δεν έχει βγει η απόφαση, και περίμεναν. Την Παρασκευή, που βρισκόμουν στο Άγιο Όρος, βγήκα στο ραδιόφωνο του Alpha, στην κυρία Παπαδάκου, και είπα ότι δεν θα εκδοθεί υπουργική απόφαση, θα εκδοθεί μόνο για να καθορίσει τις λεπτομέρειες των διαδικασιών της μεταγραφής στο τέλος Σεπτεμβρίου, όταν θα γίνει η διαδικασία. Το βράδυ εκείνο οι δηλώσεις είχαν ξεπεράσει το 70%. Τη Δευτέρα υπέβαλαν και οι υπόλοιποι. Άρα, τα παιδιά και οι γονείς περίμεναν να δουν εάν θα ισχύσει αυτό.
Ι.Μου είπαν ορισμένοι συνάδελφοι να βάλουμε αυτό το όριο του 10% και στο άρθρο 53, που δίνει το δικαίωμα της μεταγραφής. Εμείς είπαμε ότι δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό, δεν μπορούμε παραμονές των εκλογών η Βουλή να ψηφίζει αυτή τη ρύθμιση με ευρύτατη πλειοψηφία και μετά τις εκλογές να την παίρνει πίσω. Αυτά δεν μπορούν να συμβαίνουν σε μια ευρωπαϊκή χώρα. Η Βουλή ζήτησε, στάθμισε, εκτίμησε και ψήφισε. Δεν είπε «4 Μαΐου έτσι και 30 Ιουνίου αλλιώς». Ακόμη περισσότερο, συνάδελφοι, εγώ, που έχω την ευθύνη της ψήφου μου, λέω ότι έκανα καλά, γιατί είναι μια πολύ κρίσιμη περίοδος. Συμφωνώ με την επιλογή μου. Εγώ σέβομαι τη γνώμη μου. Όμως, εάν οι φόβοι επαληθευτούν και υπάρξει εκείνο το κύμα των μεταγραφών από ορισμένα περιφερειακά πανεπιστήμια - τα οποία φοβούνται ότι θα απερημωθούν - σε ορισμένα πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. των κέντρων και νοώ ως κέντρα την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τον Πειραιά και την Πάτρα - και η Πάτρα αποκτά αυτό το χαρακτήρα λόγω της κοντινής απόστασης από την Αθήνα - εμείς έχουμε προβλέψει πώς θα ρυθμίσουμε το θέμα.
K.Προχθές ήμουν στο Χαροκόπειο. Το Χαροκόπειο έχει δύο Τμήματα που υπάρχουν και στην υπόλοιπη Πανεπιστημιακή Ελλάδα, το Τμήμα Πληροφορικής και το Τμήμα Γεωγραφίας και η εντύπωσή τους είναι ότι θα διπλασιαστεί ο αριθμός των φοιτητών τους, λόγω της εφαρμογής του άρθρου 53 του νόμου 4264/2014. Υπάρχουν Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστήμια θεωρητικής κατεύθυνσης. Εκεί το πρόβλημα είναι χαλαρότερο. Υπάρχουν και άλλα, όμως, με εργαστήρια, όπου εκεί το πρόβλημα είναι οξύ. Τι πρέπει να κάνουμε; Κατ' αρχάς, πρέπει να περιμένουμε να δούμε ποιο είναι το πρόβλημά μας ακριβώς και τον αριθμό αυτού. Δηλαδή, πόσο φοιτητές θα ζητήσουν μεταγραφή. Πρέπει, όμως, να έχουμε αρχίσει να προετοιμαζόμαστε.
Λ.Κοιτάξτε, το καλό ή κακό του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας είναι ότι έχει εισαγωγικές εξετάσεις για την τριτοβάθμια και κριτήριο την επίδοση. Έτσι είναι επί δεκαετίες. Το πλεονέκτημα αυτού του συστήματος είναι η αντικειμενικότητα και η έλλειψη διαβλητότητας και το μειονέκτημά του είναι αυτό που όλοι λέμε με την αποστήθιση και την ένταξη σε ένα Τμήμα με κριτήριο την επίδοση και όχι την επιθυμία.
Η πόλη που θα σπουδάσεις εξαρτάται από την επίδοσή σου, αυτό είναι το σύστημά μας με δύο λέξεις. Έτσι τώρα αλλάζει, δηλαδή εάν μπαίνω στο Αιγαίο, στη Χίο επί παραδείγματι και έρχομαι στην Αθήνα με τη μετεγγραφή, είναι διαφορετικό σύστημα. Ένα παιδί που μάτωσε και μπαίνει στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη με απίστευτη επίδοση, κάθεται δίπλα και λογίζεται το ίδιο με ένα άλλο παιδί που δεν τα πήγε καλά και έρχεται με τη μετεγγραφή. Όλα αυτά συνεκτιμήθηκαν από τη Βουλή και από εμένα ως μέλος αυτής τον περασμένο Μάιο και καταλήξαμε στο ότι προηγείται η αδυναμία να σπουδάσει το παιδί. Αυτό προηγείται και αυτό είναι το μεγαλύτερο θέμα. Επιμένουμε σε αυτό και ας μην το βλέπαμε έτσι αλλαγή δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε διότι θα ήταν σαν να εμπαίζουμε το εκλογικό σώμα ή να κοροϊδεύουμε τις οικογένειες.
Μ.Άρα θα το εφαρμόσουμε και το θέμα είναι να βρούμε λύσεις μαζί με όσους επιθυμούν να βοηθήσουν με μια έξυπνη και καλή ιδέα κ. Πρόεδρε. Μία λύση που θα ήταν πιθανώς εφαρμοστέα από εφέτος σε κάποια ΤΕΙ και ΑΕΙ, είναι για ορισμένα από αυτά τα παιδιά να εφαρμοστεί ο θεσμός της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Μου φέρατε την ιδέα για το ΤΕΙ της Καβάλας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μια ιδέα θεσμική που αφορά γενικότερα τη διδασκαλία εξ αποστάσεως. Όχι βεβαίως τη μετατροπή του ΤΕΙ σε εξ αποστάσεως διδάσκοντος ιδρύματος, αλλά συνοδευτικά και για ένα μέρος των μαθημάτων να παρέχεται η δυνατότητα να παρακολουθούνται εξ αποστάσεως. Είναι μια λύση για όσους μπορούν και μιλούσα με τον Αντιπρόεδρο του ΤΕΙ Αθηνών τον κ. Λύτρα, ο οποίος με διαβεβαίωσε ότι το δικό του τμήμα και κάποια ακόμη τμήματα μπορούν να προχωρήσουν σε αυτή τη λύση. Είναι μια ιδέα.

======== 

Λοβέρδος: Υπό εξέταση η εξ αποστάσεως διδασκαλία από ΑΕΙ Ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε  αποφασισμένος να ανοίξει τη συζήτηση για τα οικονομικά στην Παιδεία

Λοβέρδος: Υπό εξέταση η εξ αποστάσεως διδασκαλία από ΑΕΙ
 
 

Ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε αποφασισμένος να ανοίξει τη συζήτηση για τα οικονομικά στην Παιδεία

Λύσεις προκειμένου να αντιμετωπίσει τα προβλήματα από ένα πιθανό κύμα μετεγγραφών, μελετά το υπουργείο Παιδείας, εν όψει της εφαρμογής της προσφάτως ψηφισθείσας διάταξης για τις μετεγγραφές φοιτητών.

Όπως πάντως ξεκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, ενημερώνοντας σήμερα τα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, δεν θα αλλάξει το άρθρο 53 του Ν. 4264/14 αλλά το υπουργείο θα αναζητήσει λύσεις, καθώς οι εκτιμήσεις είναι πως η συγκεκριμένη διάταξη (σ.σ. ψηφίστηκε επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου) θα δημιουργήσει τεράστιο κύμα χιλιάδων αιτημάτων για μετεγγραφές.

Όπως ενημέρωσε, ειδικότερα, τους βουλευτές ο κ. Λοβέρδος, το υπουργείο μελετά το ενδεχόμενο να δώσει τη δυνατότητα εφαρμογής προγράμματος εξ αποστάσεως διδασκαλίας για κάποια τμήματα περιφερειακών πανεπιστημίων και για συγκεκριμένα μαθήματα.

Επίσης ο υπουργός Παιδείας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για κάποια πανεπιστήμια που θα επιβαρυνθούν περισσότερο από το κύμα μετεγγραφών να ενισχυθούν οικονομικά αλλά με εσωτερική ανακατανομή κονδυλίων.

Ο υπουργός Παιδείας μετέφερε στους βουλευτές την ανησυχία πολλών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ότι θα βρεθούν αντιμέτωπα με φαινόμενα απερήμωσης στην Περιφέρεια και άλλων όπως το Χαροκόπειο που εκτιμά ότι θα έχει διπλάσιο αριθμό μετεγγραφών σε σχέση με πέρυσι.

Ο κ. Λοβέρδος κάλεσε όλους τους βουλευτές να καταθέσουν τις προτάσεις τους καθώς η διάταξη δεν μπορεί να αλλάξει γιατί δεν θα ήταν πολιτικά ορθό να αλλάζει τώρα κάτι που είχε ψηφιστεί πριν από τις εκλογές και δεν έθετε όριο μετεγγραφών για τις κατηγορίες των δικαιούχων.

Επισήμανε ωστόσο ότι η ψηφισθείσα διάταξη (σ.σ. την είχε ψηφίσει και ο ίδιος) δεν έκανε κάποια διάκριση «ανάμεσα σε κάποιον εκατομμυριούχο με τέσσερα παιδιά που το παιδί του δηλώνει Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και έρχεται Αθήνα και σε κάποιον που είναι πολύτεκνος και φτωχός, δηλαδή δεν προέβλεψε κάτι αποκλειστικά για τα φτωχά εισοδήματα».

Η μεγαλύτερη κατηγορία όσων μπορούν να αξιοποιήσουν την εν λόγω διάταξη φαίνεται να είναι οι τρίτεκνοι, ωστόσο το υπουργείο που απευθύνθηκε στην ΕΛΣΤΑΤ δεν μπορεί να αντλήσει αριθμητικά στοιχεία για τον σχεδιασμό του, εξήγησε ο κ. Λοβέρδος.

Ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε επίσης αποφασισμένος να ανοίξει τη συζήτηση στη Βουλή για τα οικονομικά στην Παιδεία, καθώς, όπως τόνισε, χρήματα δεν υπάρχουν. Γι' αυτό, όπως είπε, μέσα στο επόμενο διάστημα θα προκαλέσει συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ώστε τα κόμματα να έχουν πλήρη εικόνα της κατάστασης και των δυσχερειών.

Η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ενημερώθηκε επίσης ότι το υπουργείο θα καταθέσει στη Βουλή τροπολογία με την οποία θα καταργείται διάταξη η οποία επιτρέπει σε πανεπιστήμια να μην δέχονται φοιτητές λόγω αναπηρίας.

=============
 
 Χθες η ΑΣΠΕ, καθώς πληροφορήθηκε την σύγκλιση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής,  χωρίς να έχει  κληθεί να εκφράσει τις απόψεις της,  πάνω σε αυτό το φλέγον θέμα που την ενδιαφέρει και που έχουν κατασυκοφαντηθεί τα παιδιά μας όλα αυτά τα χρόνια, έστειλε την ακόλουθη επιστολή στους Βουλευτές του Β` θερινού τμήματος της Βουλής…

 

 ΑΝΩΤΑΤΗ  ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ

                       Αρ. Πρωτ.  279                                                      Αθήνα, 23/7/2014                

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ 
Προς
τους Αξιοτίμους. κ.κ. Βουλευτές
Ενταύθα       
 
ΘΕΜΑ: Μετεγγραφές  - Μεταφορά θέσης εισαγωγής πολυτέκνων (γονέων και τέκνων) σε Σχολές ή Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

 Αξιότιμε/η Κύριε/α Βουλευτά.

         Ενόψει συνεδριάσεως της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής(αύριο), προκειμένου, μεταξύ των άλλων, να ενημερωθεί από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για θέματα της αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, σάς θέτουμε υπόψη τα παρακάτω για τα οποία επιβάλλεται να ληφθεί άμεσα απόφαση, δεδομένου ότι ο πολυτεκνικός κόσμος της χώρας βρίσκεται σε απόγνωση και αναβρασμό αφού οι μετεγγραφές των πολυτέκνων βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα: 

             1. Να αρθούν οι αδικίες των τριών τελευταίων ακαδημαϊκών  ετών (2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013), που τα παιδιά των πολυτέκνων φοιτούν σε διαφορετικές πόλεις, τη στιγμή κατά την οποία οι γονείς των παιδιών αυτών αδυνατούν παντελώς να ανταπεξέλθουν στην οικονομική αυτή επιβάρυνση, ενώ άλλα παιδιά πολυτέκνων οικογενειών απλώς έχουν εγγραφεί στις Σχολές ή Τμήματα αυτών και δεν μπορούν να φοιτήσουν, λόγω οικονομικής αδυναμίας των γονέων τους.

Και αυτό συνέβη, γιατί δεν δόθηκε το δικαίωμα της αναδρομικότητας στο νόμο, τη στιγμή που σε άλλες κοινωνικές ομάδες (αθλητές, Δημόσιους υπαλλήλους, αιρετούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ.λπ.) δόθηκε τέτοιο δικαίωμα αναδρομικά μέχρι και σε βάθος πενταετίας χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και χωρίς ποσοστά!.
Η ρύθμιση αυτή  που ζητάμε για αναδρομική ισχύ του νόμου, αφορά συνολικά μόλις 723 παιδιά πολυτέκνων οικογενειών και για τα τρία ακαδημαϊκά  έτη που αναφέρονται ανωτέρω και τα στοιχεία τους τα γνωρίζει το υπουργείο Παιδείας.  Έχουμε περιπτώσεις ακόμη και με 7, 9 και  11 αδέλφια και με υψηλές βαθμολογίες  που  δεν πήραν Μετεγγραφή,  γιατί το εισόδημά τους ήταν λίγα ευρώ μόλις περισσότερα από άλλων που μπορεί να είχαν αυτές και ένα μόλις παιδί… και όμως πήραν,  σύμφωνα με τα κριτήρια του κ. Αρβανιτόπουλου!.
Για αυτό Κύριε/α Βουλευτά, θα πρέπει να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου 6 του άρθρο 53 του ν.4264/2014, η φράση:

«πλην της κατηγορίας των πολυτέκνων, που αρχίζει η εφαρμογή από το Σχολικό έτος 2009 - 2010 και εντεύθεν και είχαν ζητήσει τη Μεταφορά της θέσης τους,  βάσει του ισχύοντος τότε  άρθρου 34 του ν. 4186/2013», έτσι ώστε η εν λόγω παράγραφος να τροποποιηθεί, ως κατωτέρω: 

   «6. Η εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου αφορά στους επιτυχόντες που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις Πανελλαδικού επιπέδου του Σχολικού έτους 2013−2014 και εντεύθεν,  πλην της κατηγορίας των πολυτέκνων, που αρχίζει η εφαρμογή από το Σχολικό έτος 2009 - 2010 και εντεύθεν και είχαν ζητήσει την Μεταφορά της θέσης τους, βάσει του ισχύοντος τότε  άρθρου 34 του ν. 4186/2013».

 
      2. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 53 του Ν.4264/2014, που αναφέρεται στη μεταφορά θέσης εισαγωγής πολυτέκνων και λοιπών κατηγοριών στις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ορίζεται: 

«2. Η κατά τα ανωτέρω μεταφορά της θέσης πραγματοποιείται 
με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Υποδοχής» 

 Η παραπάνω διάταξη είναι απολύτως ασαφής αφού δεν ορίζεται μέχρι πότε θα πρέπει να πάρει απόφαση η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Υποδοχής για την ολοκλήρωση των μετεγγραφών.
Επιβάλλεται επί του προκειμένου η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Υποδοχής να έχει πάρει απόφαση για το θέμα αυτό το αργότερο μέχρι 30 Νοεμβρίου τ.έτους και σε περίπτωση που παρέλθει η ημερομηνία αυτή χωρίς να έχει ληφθεί απόφαση από την Γενική Συνέλευση του Τμήματος Υποδοχής να θεωρείται ότι η μετεγγραφή των πολυτέκνων (γονέων και τέκνων) έγινε αυτοδικαίως.
            Ως εκ τούτου στην παράγραφο 2 του άρθρου 53 του Ν.4264/2014 να προστεθεί η φράση:

 «Η απόφαση αυτή δέον να έχει ληφθεί το αργότερο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου τ.έτους άλλως οι μετεγγραφές των πολυτέκνων (γονέων και τέκνων) θεωρούνται ότι έγιναν αυτοδικαίως»

 Σας παρακαλούμε Κύριε/α Βουλευτά να παρέμβετε για την υιοθέτηση του δίκαιου αυτού αιτήματος των πολυτέκνων.
 
Πρόθυμοι εάν μας καλέσετε σε ακρόαση στην επιτροπή σας, να σας αναπτύξουμε τις ανωτέρω προτάσεις μας, καθότι οι Μετεγγραφές των πολυτέκνων φοιτητών, εδόθησαν ως δημογραφικό κίνητρο εδώ και 32 χρόνια και ουδέποτε δημιούργησε πρόβλημα στις Σχολές, όπως ομολογούν και οι ίδιοι Πρυτάνεις. Ο δε αριθμός των κυμαινόταν περίπου στο 30% του συνολικού αριθμού των Μετεγγραφόμενων φοιτητών (σύμφωνα με τα στοιχεία των Σχολών που μας έχουν αποσταλεί). Δεν είναι δυνατό επομένως κάποιοι να επικαλούνται τα περί συνωστισμού πολυτέκνων στις Σχολές…
 
                                            Με ιδιαίτερη εκτίμηση
                                                     Για την ΑΣΠΕ
     Ο Πρόεδρος                                                              Ο Γεν. Γραμματέας 
Βασίλειος Θεοτοκάτος                                            Εμμανουήλ Χρυσόγελος
                                                            ======

 

 

Κατά τα άλλα γιορτάζουμε 40 χρόνια από την αποκατάσταση της  Δημοκρατίας στην Ελλάδα!..

Τι άλλο να προσθέσουμε;... ΝΤΡΟΠΗ  

 -

Συνεχή σχόλια στο Esos.gr... ΕΔΩ  (στο τέλος της ανάρτησης)  και ΕΔΩ1 

Επίκαιρη όσο ποτέ και η Ερώτηση στη Βουλή, που είχε  καταθέσει ο Αργ. Ντινόπουλος το 2011 και που ακόμη δεν έχει απαντηθεί  από το υπουργείο!...  ΕΔΩ

Πρόσφατα άρθρα