Ενημέρωση
- 09 Οκτωβρίου 2013 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 6482
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αρ. Πρωτ. 303 | Αθήνα 7/10/2013 |
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ
Αξιότιμο
Κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη
Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης
και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Βασ. Σοφίας 15, Τ.Κ. 106 74
Κύριε Υπουργέ.
σε συνέχεια προηγούμενων επιστολών μας προς εσάς, και εφόσον δεν κάνατε αποδεκτή την πρόταση της ΑΣΠΕ, που επανειλημμένα σας έχει διατυπωθεί και μάλιστα και πριν την ψήφιση του νόμου 4172/2013, για τροποποίηση των σχετικών διατάξεων περί διαθεσιμότητας στα άρθρα 80,81, 82 και 90 που ήταν η φράση: « ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α229), εφ΄ όσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον ΚΦ.Ε.», να αντικατασταθεί με: «…ή πολύτεκνος βάσει του νόμου 1910/1944, όπως αυτός τροποποιήθηκε, με τις διατάξεις του Ν. 860/1979 και του Ν. 3454/2006 και ισχύει σήμερα, καθώς και οι πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά) που διορίσθηκαν με τις προστατευτικές διατάξεις των Νόμων 1648/1986, 2643/1998» ώστε να εξαιρεθούν της διαθεσιμότητας όλοι οι πολύτεκνοι σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και τις επιταγές του Συντάγματος που αναφέρουν:
1. Το άρθρο 10 του ν. 1910/44 αναφέρει: «…3. Πολύτεκνοι ἢ τέκνα αὐτῶν δημόσιοι ὑπάλληλοι τοποθετοῦνται εἰς τὸν τόπον τῶν συμφερόντων αὐτῶν, ἐφ’ ὅσον ὁ Νόμος ἐπιτρέπει τοῦτο καὶ δὲν μετατίθενται παρὰ μόνον τῇ αἰτήσει των ἢ διὰ πρᾶξιν μὴ ἐπιτρέπουσαν τὴν παραμονήν των εἰς τὸν τόπον τῆς θέσεώς των».
2. Το άρθρο 67 του ν. 3528/2007(Κώδικας Δ.Υ) αναφέρει: «… 2. Μετάθεση πολυτέκνων και τέκνων πολυτέκνων δεν είναι δυνατή χωρίς αίτησή τους».
3. Οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 21 του Συντάγματος, που ορίζουν: (Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες)
«…1. H οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Kράτους.
2. Πολύτεκνες οικογένειες, ανάπηροι πολέμου και ειρηνικής περιόδου, θύματα πολέμου, χήρες και ορφανά εκείνων που έπεσαν στον πόλεμο, καθώς και όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Kράτος».
Αφού αρνηθήκατε την αυτονόητη αυτή προστασία για τους πολυτέκνους γονείς, τουλάχιστον πρέπει να υιοθετήσετε τις ακόλουθες ρυθμίοεις:
-Α-
ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Το άρθρο 10, του προτεινόμενου σ/ν «Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις», με τίτλο: Κατά προτεραιότητα μετάταξη πολυτέκνων υπαλλήλων πρέπει να τροποποιηθεί ως ακολούθως:
«Στο τέλος του όγδοου εδαφίου της περίπτωσης 4 της υποπαραγράφου Ζ.1 της παρ. Ζ` του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 2 του άρθρου 91 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167) προστίθεται η φράση ως αυτοτελές εδάφιο:
«Οι πολύτεκνοι υπάλληλοι, για τους οποίους δεν εφαρμόστηκε η υποπερίπτωση αα) της περίπτωσης Δ. της παραγράφου 2 του άρθρου 90 του ν. 4172/2013, προηγούνται στη μετάταξη ή μεταφέρονται κατά απόλυτη προτεραιότητα. Η ιδιότητα του πολυτέκνου αποδεικνύεται με το πιστοποιητικό οικογενειακής του κατάστασης ή αντίστοιχο πιστοποιητικό αρμόδιας αλλοδαπής αρχής συνοδευόμενο από πιστοποιητικό της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος»».
-Β-
ΓΟΝΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ
Στο άρθρο 6 παρ.1 του σ/ν η φράση που αναφέρεται «διάρκειας 3 (τριών) μηνών» πρέπει να αντικατασταθεί με την φράση «διάρκειας 9 (εννέα) μηνών».
Είναι αδιανόητο να χορηγείται η άδεια ανατροφής των 9 (εννέα) μηνών στις περιπτώσεις που η μητέρα γέννησε ξεχωριστά το 1, 2, 3 κ.λπ. τέκνα της, για κάθε τέκνο χωριστά, ενώ εκείνη που γέννησε δίδυμα ή τρίδυμα κ.λπ. να λαμβάνει την άδεια των 9 (εννέα) μηνών μόνο για το 1 τέκνο και 3 μηνών για το καθένα από τα άλλα, δεδομένου ότι η μητέρα που αποκτά δίδυμα ή τρίδυμα είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση για την ανατροφή των διδύμων ή τριδύμων και λοιπών τέκνων της και υφίσταται των παθών της τον τάραχο για να μπορέσει να τα αναθρέψει πέρα των κινδύνων που διατρέχουν τα δίδυμα και λοιπά τέκνα της, αλλά και η ίδια.
Η απόφαση 845/2013 του ΣτΕ, που αναφέρεται στη χορήγηση της αδείας των 3 μηνών για κάθε τέκνο, πέραν του 1 στην περίπτωση της δίδυμης και λοιπά κύησης, έδωσε αυτή τη λύση λόγω ελλείψεως νομοθετικής ρυθμίσεως.
Δεν μπορεί λοιπόν η πολιτεία σε μια χώρα, που εφιάλτης της υπογεννητικότητας έχει φθάσει σε τέτοια κατάσταση, να μη χορηγεί την άδεια των 9 μηνών χωριστά για κάθε τέκνο στις περιπτώσεις γεννήσεων διδύμων, τριδύμων κ.λπ.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα επιμείνετε στη μικρόψυχη αυτή ρύθμιση που προβλέπει το σ/ν.
-Γ-
ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΜΕΑ
Στο άρθρο 56 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α/17-9-2013): «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», που προβλέπεται η διεύρυνση προστασίας των ΑΜΕΑ μετά τη φράση:
«Τα άτομα με Αναπηρία», να προστεθεί η φράση:
«πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά)», οπότε το όλο άρθρο 56 να διατυπωθεί ως κατωτέρω:
« Τα Άτομα με Αναπηρίες, πολύτεκνοι (γονείς και παιδιά) που έχουν απασχοληθεί μέσα στο τελευταίο έτος πριν τη δημοσίευση του παρόντος σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις ή φορείς της παρ. 8 του άρθρου 2 του ν. 2643/1998 (Α΄ 220) με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή δυνάμει αποφάσεων ασφαλιστικών μέτρων ή με προσωρινές διαταγές, θεωρείται ως προς όλες τις συνέπειες, ότι τοποθετήθηκαν και συνεχίζουν να παρέχουν την εργασία τους δυνάμει του ν 2643/1998, εφόσον ο εργοδότης δηλώνει ότι επιθυμεί να συνεχίσει να του απασχολεί».
Με εκτίμηση
Για την ΑΣΠΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος