Ο νόμος των (μετ)εγγραφών με το άρθρο 44 που αίρει (μερικώς) τις αδικίες κατά πολ. φοιτητών 

                                   ----------                                    

  Εφημερίδες  11/4... http://www.aspe.gr/images/stories/efimerides/50433.pdf

------------

  Καμία διόρθωση δεν έγινε, στις νομοτεχνικές ατέλειες και  λάθη που είχε η τροπολογία… παρότι  έγκαιρα είχαν επισημανθεί  από την ΑΣΠΕ και εγγράφως  αλλά και  από κοντά. 

   Καμία διόρθωση: α. στις  μονογονεϊκές  οικογένειες με 3 τέκνα  καθότι αυτές είναι πολύτεκνες…

                                β.  στην περίπτωση  ββ. ώστε να συμπεριληφθούν  οι έχοντες πάνω από 3 τέκνα αλλά στερούνται  της πολυτεκνικής ιδιότητος…

                                γ.  σε όσους  αποφοίτησαν  το 2010 και συμμετείχαν στις εξετάσεις του 2011... 

                        Γιατί;

   Το θετικό είναι ότι πάρθηκαν  πίσω  όλα τα μέτρα,  που εισήγαγε πέρυσι το δίδυμο Διαμαντοπούλου – Πανάρετου,  κατά των πολυτέκνων…  αλλά όλα στο πόδι!

 

                Άρθρο 44 (όπως είναι στο νόμο που ψηφίσθηκε)

2. Η υποπερίπτωση ii της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997 (Α΄ 188), η οποία  προστέθηκε με την παράγραφο 11β του άρθρου 59 του ν. 3966/ 2011 (Α΄ 118), αντικαθίσταται ως εξής:

«ii. Ο αριθμός των θέσεων εισακτέων των κατόχων απολυτηρίου Γενικού ή Επαγγελματικού Λυκείου, πέραν του καθορισθέντος αριθμού στην περίπτωση i, στα Τμήματα και τις Σχολές της ίδιας περίπτωσης, ως ακολούθως:

αα) Υποψηφίων που είναι πολύτεκνοι, κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 1910/1944 (Α΄ 229), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 6 του ν. 3454/2006 (Α΄ 75), καθώς και υποψηφίων τέκνων των ανωτέρω πολυτέκνων. Η πολυτεκνική ιδιότητα διατηρείται ισοβίως σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 6 του ν. 3454/2006 (Α΄ 75).

ββ) Υποψήφιων γονέων και τέκνων πολυμελών οικογενειών με τρία ζώντα τέκνα από νόμιμο γάμο ή νομιμοποιηθέντα ή νομίμως αναγνωρισθέντα ή υιοθετηθέντα,  συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων άγαμων μητέρων με τρία μη αναγνωρισθέντα ζώντα τέκνα.

γγ) Υποψηφίων: α) με αδελφό ή αδελφή, ενεργό φοιτητή του πρώτου κύκλου σπουδών, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195), εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, που φοιτά σε Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες ή στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), καθώς και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους, β)ορφανών από τον ένα ή και από τους δύο γονείς ή τέκνων άγαμης μητέρας με ένα ή δύο μη αναγνωρισθέντα τέκνα, γ) με γονείς, τέκνα, αδέλφια, συζύγους που είναι τυφλοί ή κωφάλαλοι ή νεφροπαθείς, που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή πάσχουν από μυϊκή δυστροφία Duchenne ή ανήκουν στην κατηγορία ατόμων ειδικών αναγκών επειδή έχουν κινητικά προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία άνω του 67%, δ) τέκνων των θυμάτων της τρομοκρατίας που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 1 του ν. 1897/1990 (Α΄ 120), ε) πολύδυμων τέκνων εφόσον συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ίδιο έτος.

Ο συνολικός αριθμός των θέσεων εισακτέων της περίπτωσης ii δεν μπορεί να υπερβαίνει το είκοσι τοις εκατό(20%) των θέσεων εισακτέων της περίπτωσης i.»

3. Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2012 – 2013, για την εισαγωγή των αποφοίτων Γενικών ή άλλου τύπου Λυκείων, σε κάθε σχολή ή τμήμα που προβλέπονται στην υποπερίπτωση i της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997, πρόσθετο ποσοστό 3 % επί των θέσεων εισακτέων καταλαμβάνεται, αποκλειστικά, από όσους αποφοίτησαν το έτος 2011, συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του ίδιου έτους και για τους οποίους ίσχυαν κατά την αποφοίτησή τους ή ισχύουν κατά τη

δημοσίευση του παρόντος νόμου τα κριτήρια που αναφέρονται στις κατηγορίες της υποπερίπτωσης ii της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997, όπως αντικαθίσταται με την παράγραφο 3. Για τηνεφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται στην υποπερίπτωση i της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του

ν. 2525/1997.

Οι θέσεις που προβλέπονται στο πρώτο εδάφιο του παρόντος καταλαμβάνονται από τους υποψήφιους που αναφέρονται στο ίδιο εδάφιο, εφόσον δεν επιλέγονται στις θέσεις της υποπερίπτωσης i της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997 και στις αντίστοιχες με αυτές θέσεις των ειδικών κατηγοριών της υποπερίπτωσης ii της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στα οκτώ πρώτα εδάφια που ακολουθούν την υποπερίπτωση iii της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997.

4. Προστίθεται τελευταίο εδάφιο στο άρθρο 25 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226), όπως αυτό ισχύει, το οποίο έχει ως εξής:

«Επίσης, οι διατάξεις των δύο πρώτων εδαφίων δεν αφορούν στις αποσπάσεις, που γίνονται δυνάμει της παραγράφου 14 του άρθρου 6 του ν. 1674/1986 (Α΄ 203), της παραγράφου 2 του άρθρου 46 του ν. 2413/1996 (Α΄ 124), της παραγράφου 14 του άρθρου 8 του ν. 3194/2003(Α΄ 267) και του άρθρου 25 του ν. 3577/2007 (Α΄ 130). Η ισχύς του προηγούμενου εδαφίου αρχίζει από 1.1.2012.»

5. α) Το πρώτο εδάφιο της υποπερίπτωσης ββ΄ της περίπτωσης η΄ του άρθρου 3 του ν. 3328/2005 (Α΄ 80) αντικαθίσταται ως εξής:

«ββ) Το ανώτατο ίδρυμα απονέμει ως τίτλους σπουδών πτυχία ή μεταπτυχιακά διπλώματα ή διδακτορικά διπλώματα.»

β) αα) Η περίπτωση δ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του ν. 2527/1997 (Α΄ 206) αντικαθίσταται ως εξής:

«υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του π.δ. 164/2004 (Α΄ 134), προσωπικό αποκλειστικά αμειβόμενο στο πλαίσιο σαφούς και προσδιορισμένης εκ των προτέρων χρονικής διάρκειας ερευνητικών, εκπαιδευτικών ή αναπτυξιακών έργων και προγραμμάτων, συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή χρηματοδοτούμενων από ευρωπαϊκούς ή διεθνείς ή ίδιους πόρους του αρμόδιου φορέα ή επιδοτούμενων έργων και ιδιωτικά κονδύλια. Για την επιλογή του ως άνω προσωπικού, πλην του επιστημονικού, δημοσιεύεται πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος βάσει αντικειμενικών προσόντων που υπαγορεύονται από τη φύση και το σκοπό του προς υλοποίηση έργου ή προγράμματος.»

ββ) Στην παράγραφο 5 του άρθρου 6 του ν. 2527/1997 (Α΄ 206) τα τελευταία εδάφια αντικαθίστανται ως εξής:

«Ειδικά για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα και προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για έργα και προγράμματα χρηματοδοτούμενα από διεθνείς ή ευρωπαϊκούς ή ίδιους πόρους του αρμόδιου φορέα ή επιδοτούμενων έργων και ιδιωτικά κονδύλια, η βεβαίωση του ΑΣΕΠ εκδίδεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) ημερών από την υποβολή της αίτησης του φορέα, η οποία

συνοδεύεται από βεβαιώσεις του φορέα και του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα σχετικά με την πηγή χρηματοδότησης, μετά την πάροδο της οποίας τεκμαίρεται αποδοχή του ΑΣΕΠ στη σχετική αίτηση του φορέα.»

γ) Στην περίπτωση ι της παραγράφου 1 του άρθρου 4 της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου 33/2006 (Α΄ 280) η

φράση «καθώς και το επιστημονικό προσωπικό που απασχολείται σε ερευνητικά έργα ή προγράμματα, τα οποία χρηματοδοτούνται μέσω των Ειδικών Λογαριασμών των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και των ΤΕΙ ή εξ ολοκλήρου από ευρωπαϊκούς ή διεθνείς πόρους ή ιδιωτικά κονδύλια» αντικαθίσταται ως εξής: «καθώς και το προσωπικό που απασχολείται και παρέχει υπηρεσίες σε έργα ή προγράμματα που χρηματοδοτούνται μέσω των Ειδικών Λογαριασμών των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

ή των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου για την αξιοποίηση και διαχείριση της περιουσίας και των κονδυλίων έρευνας των Α.Ε.Ι. ή από ευρωπαϊκούς ή διεθνείς ή ίδιους πόρους ή ιδιωτικά κονδύλια».

 
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bcc26661-143b-4f2d-8916-0e0e66ba4c50/r-topanad-pap.pdf

----

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Ψηφίσθηκε επιτέλους η περίφημη τροπολογία για τους Πολύτεκνους-υποψ. για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

                                                                                             =========

                                 Σχόλιο Γ.Γραμματέα ΑΣΠΕ: Περί τροπολογιών ιστορίες...

 

Ο εμπαιγμός του πολυτέκνου κ. Μάρκου Μπόλαρη, υφυπουργού Υγείας,

 

Εν κρυπτώ είχε ετοιμάσει τροπολογία την οποία επρόκειτο να καταθέσει αιφνιδιαστικά την Τρίτη 10/4 κατά τη συζήτηση σ/ν του υπουργείου Εσωτερικών στο οποίο συμπεριελήφθη και η ταλαιπωρημένη τροπολογία του υπουργείου Παιδείας.

Την ύπαρξη τροπολογίας που αφορούσε τους πολυτέκνους και τους τριτέκνους ο κ Μπόλαρης ηρνείτο κατηγορηματικά. Ο μοναδικός λόγος αυτής της άρνησης ήταν προφανώς να μην υπάρξει καμία αντίδραση από τους πολυτέκνους. . Το σωματείο μάλιστα των τριτέκνων έλαβε γνώση του σχεδίου της τροπολογίας και απέστειλε και τις παρατηρήσεις του στον κ. Μπόλαρη.

Επίσης προφανές είναι το γεγονός ότι ο πολύτεκνος κ. Μπόλαρης λόγω της προεκλογικής περιόδου από τη μια δεν ήθελε να δυσαρεστήσει τους πολυτέκνους ψηφοφόρους και από την άλλη ήθελε να ικανοποιήσει αιτήματα των τριτέκνων ψηφοφόρων σε βάρος όμως των πολυτέκνων.

Το αποτέλεσμα που επέτυχε διπλό, αφενός να δυσαρεστήσει τους τριτέκνους, αφού δεν κατέθεσε την τροπολογία και αφετέρου να δυσαρεστήσει και τους πολυτέκνους  με το καταστήσει γνωστές τις προθέσεις του για αυτούς.

Με τον τρόπο αυτό κατόρθωσε να κοιμάται ήσυχος μέχρι την ημέρα των εκλογών.

 

Ο διακοσμητικός ρόλος του Κοινοβουλίου

 

Η ταλαιπωρημένη τροπολογία των κ. Μπαμπινιώτη - Χριστοφιλοπούλου και Αρβανιτόπουλου υπουργών Παιδείας βρήκε τελικά στέγη σε νομοσχέδιο του υπ. Εσωτερικών τη Δευτέρα 9/4.

Δύο παρατηρήσεις προς το παρόν. Η πρώτη έχει να κάνει με την άγνοια του θέματος, αλλά και με την προχειρότητα που συντάσσονται αρκετές από τις διατάξεις των νόμων. Κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει στο Παιδείας. Η τροπολογία λοιπόν αυτή, όπως και όλες οι άλλες κατατέθηκε χωρίς καμία διαβούλευση και χωρίς να ζητηθούν οι απόψεις των αρμοδίων φορέων. Στη συνέχεια και αφού έγινε γνωστή, εστάλησαν από την ΑΣΠΕ οι ουσιαστικές και φραστικές διορθώσεις που θα έπρεπε να γίνουν. Και παρά και την προσωπική παρουσία μελών του Προεδρείου στο υπ. Παιδείας τίποτα δεν άλλαξε. Θα πει βέβαια κανείς ότι και πέρυσι το ίδιο σκηνικό δεν έλαβε χώρα; και ότι έπρεπε να βουίξει ο κόσμος για τους επιτυχόντες με λευκές κόλλες και να τρέχουν στα δικαστήρια οι πολύτεκνοι για να καταλάβουν τα τραγικά λάθη τους στο υπουργείο; Όλα όσα συνέβησαν και επιχειρούν να τα διορθώσουν με την ψηφισθείσα τροπολογία, είχαν επακριβώς επισημανθεί από την ΑΣΠΕ εγγράφως.

Η δεύτερη παρατήρηση έχει να κάνει με τη διαδικασία ψήφισης της τροπολογίας, όπως εξάλλου συμβαίνει με τα περισσότερα νομοσχέδια. Η τροπολογία άσχετη με το σχέδιο νόμου του υπ. Εσωτερικών κατατέθηκε την τελευταία στιγμή, πράγματα που και τα δύο απαγορεύονται από τον κανονισμό της Βουλής. Υπήρξαν βουλευτές που έκαναν συγκεκριμένες παρατηρήσεις, όπως προκύπτει από τα πρακτικά. Ένας μάλιστα ο κ. Καραγκούνης έκανε συγκεκριμένες προτάσεις φραστικών βελτιώσεων. Αλλά όλοι μιλάγανε σε ώτα μη ακουόντων!.

Η μόνη βελτίωση από τον Υπουργό ήταν η αύξηση ενός ποσοστού από 2.5% σε 3% και η προσπάθεια της Υφυπουργού να δικαιολογήσει την αδικαιολόγητη κ. Διαμαντοπούλου και να πείσει ότι καταργήθηκαν οι μετεγγραφές, γνωρίζοντας βέβαια ότι οι εγγραφές των ειδικών κατηγοριών υποκρύπτουν μετεγγραφές και ότι το σύστημα να εγγράφονται απευθείας στη σχολή του τόπου κατοικίας, ώστε και αυτοί να μη ταλαιπωρούνται, αλλά και να καλύπτονται οι εξ αιτίας των μετεγγραφών κενές θέσεις, ήταν πάγιο αίτημα της ΑΣΠΕ.   

  http://www.esos.gr/dimosia-ekpaidefsi/tritovathmia/item/28197-οι-τροπολογίες-που-αφορούν-πανεπιστήμια-τει,-πολύτεκνους-και-ιδιωτικά-σχολεία.html#itemCommentsAnchor

Πρόσφατα άρθρα