Ενημέρωση
Ετοιμάζεται νομ.ρύθμιση ΥΠΔΒΜΘ που να ρυθμίζει το θέμα της εγγραφής στις Σχολές;;/Αιτ.Ακυρ έως 25/10
- 19 Οκτωβρίου 2011 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 7367
Εφημ.Ελ.Τύπος 21/10: http://www.aspe.gr/images/stories/efimerides/83545.pdf
------------------------
Υπουργείο Παιδείας: Νέα Παράταση εγγραφών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και…
Δελτίο Τύπου
19/10/2011
Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι παρατείνονται οι εγγραφές των εισαχθέντων στα τμήματα και τις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012μέχρι και τις 31 Οκτωβρίου 2011.
Κατά την πρώτη εφαρμογή του ηλεκτρονικού μηχανογραφικού δελτίου ένας μικρός αριθμός υποψηφίων δήλωσε ότι ανήκει σε ειδική περίπτωση πολυτέκνου, τριτέκνου ή κοινωνικών κριτηρίων, επικαλούμενοι δικαιολογητικά μη συμβατά με τα απαιτούμενα στο Νόμο.
Το Υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται αντιμετώπιση του προβλήματος κατ΄ εξαίρεση μόνο για το ακαδημαϊκό έτος 2011-12, σύμφωνα με την οποία οι υποψήφιοι αυτοί θα εισαχθούν στην αντίστοιχη Σχολή της γενικής κατάταξης με βάση την βαθμολογία τους.
-----------
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΑΣΠΕ:
Όσοι συνάδελφοι σκέπτονται για Αίτηση Ακυρώσεως στα Διοικητικά Δικαστήρια, πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτές πρέπει να κατατεθούν μέχρι 25/10 το αργότερο. Οι Αιτήσεις είναι ατομικές.
Δείτε και: Ανακοίνωση ΑΣΠΕ, σχετικά με τις εγγραφές των πολ.φοιτητών/ Επιστολή στους Πρυτάνεις....
-----------------------
Σε απόγνωση δεκάδες παιδιά πολυτέκνων
-----------------
Η αξιοκρατία της κ. Διαμαντοπούλου...: http://www.aspe.gr/images/stories/efimerides/89676.pdf
------------
Ελ.Τύπος 15/10: http://www.aspe.gr/images/stories/efimerides/46486.pdf
------------
Αναλγησίας συνέχεια 13/11…
ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ: Ποιες περιπτώσεις επανεξετάζονται-«Είχαμε «μπουκώσει» από αναπήρους – μαϊμούδες» είπε η υφ. Παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
« Οι πραγματικά ανάπηροι, οι πραγματικά ασθενείς, οι πραγματικές ανάγκες πολλές φορές δεν έβρισκαν διέξοδο διότι είχε «μπουκώσει» κυριολεκτικά το σύστημα από αναπήρους – μαϊμούδες, να το πω πολύ απλά, από αρρώστιες μαϊμού», είπε σήμερα στη Βουλή ηυ υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου απαντώντας σε ερώτηση. του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Αθανασίου Οικονόμου , σχετικά με τις μεταγραφές φοιτητών που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.
Για τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας η κ. Χριστοφιλοπούλου ανακοίνωσε τα εξής: «Συμφωνώ μαζί σας και με τις επισημάνσεις σας ότι η πρώτη εφαρμογή αυτού του νέου συστήματος έδειξε και ορισμένες αδυναμίες. Τις αναφέρατε, αλλά θέλω και εγώ να επισημάνω ότι αυτές που αναφέρατε και κάποιες άλλες ακόμη, τις εξετάζουμε. Ποιες είναι αυτές; Τα αδέλφια που ταυτόχρονα εισάγονται στην ίδια εξεταστική περίοδο και δεν προβλέπεται από το νόμο να έχουν το ευεργέτημα, η πιθανότητα να έχουμε συσσώρευση περισσότερων του ενός κριτηρίων, δηλαδή, να έχουμε και πολυτεκνία, αλλά και αδέλφια σε άλλο ίδρυμα, αλλά να έχουμε και άλλα κριτήρια, δηλαδή σώρευση κριτηρίων.
Το τρίτο αφορά τον τόπο κατοικίας και τις περιφέρειες, ένα άλλο ζήτημα που μας έχει τεθεί από συναδέλφους σας και βεβαίως αυτό που αναφέρατε τα κοινωνικά κριτήρια, που όμως, δεν μπορούμε να τα δούμε αυτοτελώς στην περίπτωση αυτή, παρά μόνο σε συνέργεια με κάποιο άλλο από τα κριτήρια, διότι καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι ένα θέμα, το οποίο η ΚΕΝΕ μας έχει θέσει, πριν από την κατάθεση του νομοσχεδίου. Υπάρχει θέμα συνταγματικότητας για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, αν το κοινωνικό κριτήριο, το εισοδηματικό κριτήριο μπαίνει μόνο του και όχι σε συνέργεια με κάποιο άλλο πρόβλημα.
Αυτό που πρόκειται να κάνουμε τώρα, έχοντας μαζέψει όλες αυτές τις περιπτώσεις, είναι να νομοθετήσουμε ή και να κάνουμε και τις τεχνικές εκείνες επεξεργασίες που χρειάζεται το σύστημα, έτσι ώστε να μπορέσουμε στο μέλλον να είναι πιο σωστό πιο επαρκές. Βεβαίως υπάρχουν και παιδιά που μπήκαν με αυτό το σύστημα και όπως αναφέρατε και εσείς και φοιτητές οι οποίοι είναι παρελθόντων ετών και έχουν τώρα προβλήματα είτε ασθένειας είτε κοινωνικά και δεν μπορούν να μεταγραφούν».
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κυρία Υφυπουργέ, πιστεύω πως η δημοκρατία εμβαθύνεται όταν δίνονται απαντήσεις μέσα σε αυτήν την Αίθουσα και όχι όταν προκαλούνται διαδικαστικά ζητήματα. Γι’ αυτό πιστεύω ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία να απαντήσετε στην ερώτηση που ταλανίζει μία σειρά γονέων με παιδιά που εισήχθησαν στο πανεπιστήμιο και ανήκουν σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες.
Κυρία Πρόεδρε, ενώ με το ν. 3966 τέθηκε για πρώτη φορά ένα αξιοκρατικό και διαφανές σύστημα για την πραγματοποίηση των μεταγραφών, θέτοντας από τη μία πλευρά τα όρια μεταγραφών μέσα στα οποία το κάθε Ίδρυμα επιλέγει να κινηθεί, ταυτόχρονα άλλαξε μία βασική μέχρι πρόσφατα φιλοσοφία, καθώς το κριτήριο του βαθμού εμπεριέχεται και στις ειδικές κατηγορίες για τις οποίες ισχύουν τα κοινωνικά κριτήρια.
Πρέπει να σας πω εδώ ότι στην έννοια των γενικών κριτηρίων ενυπάρχει πρωτίστως η κοινωνική αναγκαιότητα, που σαφώς δεν αντικαθιστά η βαθμολογική αξία, αλλά επιτελεί διαφορετικό ρόλο, καλύπτει διαφορετικές αναγκαιότητες και γι’ αυτό δεν μπορεί να υπάρξει ταύτιση. Υπάρχουν περιπτώσεις, τις οποίες θα σας αναφέρω στη συνέχεια, όπως δίδυμων παιδιών που περνούν σε διαφορετικές πόλεις ή παιδιά πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών ή παιδιά αναπήρων γονέων που αναγκάζονται να σπουδάσουν σε διαφορετικές πόλεις ή φοιτητές που είναι στο δεύτερο ή τρίτο έτος και δεν μπορούν να έχουν το ευεργέτημα της μεταγραφής, αν και προέκυψε σοβαρό πρόβλημα υγείας.
Σας ερωτώ, λοιπόν: Τι προτίθεστε να κάνετε για τις περιπτώσεις των φοιτητών που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και δεν μπορούν να μεταγραφούν στον τόπο κατοικίας τους, είτε λόγω περιορισμένων θέσεων, είτε λόγω έντονου βαθμολογικού ανταγωνισμού; Γενικότερα, τι προτίθεστε να κάνετε για όλες εκείνες τις περιπτώσεις, που πιθανώς δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες που σας προανέφερα, όμως έχουν χαμηλό εισόδημα και τα παιδιά τους, δύο ή περισσότερα, φοιτούν σε περιοχές εκτός τόπου κατοικίας των οικογενειών τους; Το ερώτημα είναι το εξής: Εάν δεν επιστρέψουν στον τόπο κατοικίας τους -γιατί πολλές φορές δεν υπάρχει αντίστοιχο πανεπιστήμιο, αλλά ούτε είναι και αυτός ο στόχος- μπορούν να μαζευτούν τα μέλη των οικογενειών σε μία πόλη τουλάχιστον, εκεί όπου σπουδάζει το ένα μέλος της οικογένειας, ώστε να γίνει ένα συμμάζεμα του οικογενειακού εισοδήματος;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαϊδου): Σας ευχαριστώ.
Το λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Χριστοφιλοπούλου.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε, συμφωνώ απόλυτα με το σκεπτικό σας. Να επισημάνω, όμως, κάτι. Δεν μπορούμε να πάμε πίσω το σύστημα των μεταγραφών. Ο νόμος έθεσε ένα τέρμα στις μεταγραφές, ακριβώς γιατί υπήρχε ένα σύστημα το οποίο ήταν αδιαφανές. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις είχαμε τμήματα που εφάρμοζαν διαφορετικά κριτήρια. Ήταν ένα σύστημα το οποίο δεν εξυπηρετούσε τους φοιτητές, διότι και οι φοιτητές έκαναν πολλούς μήνες μέχρι να δουν, αν θα πάρουν μεταγραφή -και αυτό τους ταλαιπωρούσε και οικονομικά αλλά και σε σχέση με τις σπουδές τους και τις οικογένειες αντίστοιχα- αλλά και τα ίδια τα ιδρύματα που έχουν την ευθύνη για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στέναζαν. Έχουμε περιπτώσεις όπου είχαμε διακόσιους εισακτέους και καταλήγαμε 200% επάνω. Είχαμε τετρακόσια, εξακόσια παιδιά, να παρακολουθούν σε ένα τμήμα που δεν επαρκούσε να έχει αυτό το φοιτητικό δυναμικό. Αντίθετα, κύριε συνάδελφε, γνωρίζετε ότι σε πολλές από τις επαρχιακές πόλεις, όχι σε πόλεις όπως τα Ιωάννινα –από όπου εσείς προέρχεστε- που έχουμε ένα μεγάλο πανεπιστημιακό συγκρότημα, αλλά σε άλλες πόλεις όπου εισάγονταν εκατό, εκατόν είκοσι φοιτητές και κατέληγαν να έχουν αυτά τα ιδρύματα τριάντα ή σαράντα. Υπήρχε, λοιπόν, ένας μεγάλος ανορθολογισμός στην κατανομή του φοιτητικού δυναμικού και άρα και στην εξυπηρέτηση των φοιτητών και στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Συμφωνώ μαζί σας και με τις επισημάνσεις σας ότι η πρώτη εφαρμογή αυτού του νέου συστήματος έδειξε και ορισμένες αδυναμίες. Τις αναφέρατε, αλλά θέλω και εγώ να επισημάνω ότι αυτές που αναφέρατε και κάποιες άλλες ακόμη, τις εξετάζουμε. Ποιες είναι αυτές; Τα αδέλφια που ταυτόχρονα εισάγονται στην ίδια εξεταστική περίοδο και δεν προβλέπεται από το νόμο να έχουν το ευεργέτημα, η πιθανότητα να έχουμε συσσώρευση περισσότερων του ενός κριτηρίων, δηλαδή, να έχουμε και πολυτεκνία, αλλά και αδέλφια σε άλλο ίδρυμα, αλλά να έχουμε και άλλα κριτήρια, δηλαδή σώρευση κριτηρίων.
Το τρίτο αφορά τον τόπο κατοικίας και τις περιφέρειες, ένα άλλο ζήτημα που μας έχει τεθεί από συναδέλφους σας και βεβαίως αυτό που αναφέρατε τα κοινωνικά κριτήρια, που όμως, δεν μπορούμε να τα δούμε αυτοτελώς στην περίπτωση αυτή, παρά μόνο σε συνέργεια με κάποιο άλλο από τα κριτήρια, διότι καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι ένα θέμα, το οποίο η ΚΕΝΕ μας έχει θέσει, πριν από την κατάθεση του νομοσχεδίου. Υπάρχει θέμα συνταγματικότητας για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, αν το κοινωνικό κριτήριο, το εισοδηματικό κριτήριο μπαίνει μόνο του και όχι σε συνέργεια με κάποιο άλλο πρόβλημα.
Αυτό που πρόκειται να κάνουμε τώρα, έχοντας μαζέψει όλες αυτές τις περιπτώσεις, είναι να νομοθετήσουμε ή και να κάνουμε και τις τεχνικές εκείνες επεξεργασίες που χρειάζεται το σύστημα, έτσι ώστε να μπορέσουμε στο μέλλον να είναι πιο σωστό πιο επαρκές. Βεβαίως υπάρχουν και παιδιά που μπήκαν με αυτό το σύστημα και όπως αναφέρατε και εσείς και φοιτητές οι οποίοι είναι παρελθόντων ετών και έχουν τώρα προβλήματα είτε ασθένειας είτε κοινωνικά και δεν μπορούν να μεταγραφούν.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Το στρατηγικό σχέδιο για τις φοιτητικές εστίες και τη φοιτητική μέριμνα και η αλλαγή της δυνατότητας εισαγωγής στο άμεσο μέλλον, αλλά όχι φέτος, μπορούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα. Το πώς μπορούμε να το λύσουμε τώρα, είναι με κάποια επιπλέον ρύθμιση, την οποία θα σας εξηγήσω, αφού θα σας ακούσω, για να μην υπερβώ το χρόνο. Θα έχω μετά χρόνο να πω περισσότερα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαϊδου): Σας ευχαριστώ.
Το λόγο έχει ο ερωτών Βουλευτής κ. Οικονόμου.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κυρία Υπουργέ, χαίρομαι καταρχάς, γιατί βεβαίως είναι ένα μεγάλο βήμα να μπει τάξη, διαφάνεια στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι μεταγραφές, όπως βεβαίως είναι μεγάλο αίτημα να μπει τάξη και διαφάνεια σε ολόκληρη τη δημόσια διοίκηση και στο δημόσιο βίο. Και χαίρομαι επίσης πως αναγνωρίζετε πως είναι ένα πρώτο βήμα, δεν είναι πανάκια αυτή η ρύθμιση. Βεβαίως βάζει τάξη, αλλά διαπιστώσατε και εσείς και συμφωνούμε ότι υπάρχουν ζητήματα, τα οποία προκαλούν την αιτία να υπάρξει μια ρύθμιση άμεσα. Εκτός από το ότι το διαπιστώνετε και εσείς και πρέπει να υπάρξει μια ρύθμιση από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, πιστεύω ότι και φέτος πρέπει να υπάρξει μια ρύθμιση, γιατί υπάρχουν περιπτώσεις, όπου υπάρχει μια κατάφορη κοινωνική και εισοδηματική πίεση οικογενειών.
Εγώ θα σας αναφέρω περιπτώσεις που έπεσαν στην αντίληψή μου. Δεν έχουν να κάνουν με τον τόπο καταγωγής μου, γιατί εμείς, όπως είπατε, στα Γιάννενα έχουμε ένα μεγάλο πανεπιστήμιο, όπου καλύπτονται αυτές οι ανάγκες, αλλά έχουμε πόλεις δίπλα μας, όπως είναι η Πρέβεζα για παράδειγμα, όπου υπάρχει μητέρα διδύμων που δυστυχώς είναι και μόνη της και το ένα παιδί έχει περάσει στα Χανιά και το άλλο στην Κομοτηνή.
Ούτε περί κέντρου πρόκειται, ούτε να πάνε στην Αθήνα ή σε ένα μεγάλο κέντρο. Να πάνε κάπου τα παιδιά. Προφανώς, δεν μπορούν να πάνε στην Πρέβεζα, δεν υπάρχει Πανεπιστήμιο, αλλά σε μία σχολή, η οποία να καλύπτει και τα δύο παιδιά. Να μην είναι σε δύο διαφορετικές πόλεις και σε μία τρίτη πόλη η μάνα. Όπως καταλαβαίνετε, αυτή την εποχή, εισοδηματικά, αυτό είναι αδύνατο. Δεν θα σπουδάσει κανένα από τα παιδιά.
Υπάρχουν πολύτεκνες οικογένειες, οι οποίες έχουν δύο και τρία παιδιά σε διαφορετικές πόλεις. Θα μπορούσαν να σπουδάσουν σε μία και επαναλαμβάνω, όχι κατ’ ανάγκη του κέντρου, αλλά σε μία περιφερειακή πόλη. Οι άνθρωποι θέλουν να δώσουν τη δυνατότητα στα παιδιά τους, αλλά όχι κατ’ ανάγκη και το φοιτητικό βίο της άνεσης. Απεναντίας, σε περιφερειακό πανεπιστήμιο ίσως μπορεί να έχουν περισσότερες δυνατότητες τα παιδιά τους από ό,τι στο κέντρο.
Υπάρχουν προβλήματα που και εσείς επισημάνατε όπως φοιτητές που είναι στο δεύτερο ή τρίτο έτος, έχουν συμβεί οικογενειακοί λόγοι, αρρώστιες ή σοβαρά οικογενειακά θέματα υγείας, τα οποία τους καθηλώνουν πλέον κοντά στην περιοχή τους και υπάρχουν και οικογένειες που έχουν ανάπηρο μέλος, το οποίο τους περιορίζει ακόμη περισσότερο τη δυνατότητα.
Επίσης, υπάρχουν δύο παράδοξα. Φοιτητής με υψηλό εισόδημα και κοινωνικό κριτήριο, λόγω ελάχιστης διαφοράς από τον επόμενο, να περνά σε σχολή που επιθυμεί ενώ ο δεύτερος που έχει το κοινωνικό κριτήριο και είναι σε δυσμενέστερη οικονομική θέση, να πηγαίνει πολύ μακρύτερα.
Πιστεύω πως αναγνωρίζετε την πολιτική διάσταση και κοινωνική αναγκαιότητα. Θα ήθελα να μου πείτε ένα χρονοδιάγραμμα, είναι σημαντικό τι ρύθμιση θα κάνετε ώστε να μπορέσουμε να αμβλύνουμε αυτές τις αντιθέσεις και να γίνει δικαιότερη η μεταγραφή. Κανείς δεν θέλει αυτό που γινόταν πριν, όπου ήταν μαϊμούδες μεταγραφές, πήγαιναν όλοι προς το κέντρο ή σε καλύτερα πανεπιστήμια, όπως πίστευαν, σε βάρος των περιφερειακών πανεπιστημίων. Αυτό, όμως, που νομίζω ότι θα κάνει δικαιότερη τη δυνατότητα μεταγραφής είναι να λαμβάνονται υπόψη οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, να λαμβάνεται υπόψη και η στιγμή που βρισκόμαστε γι’ αυτές τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, ώστε να μπορέσει να γίνει δικαιότερο το σύστημα μεταγραφών.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Το λόγο έχει η κ. Χριστοφιλοπούλου.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε, ήσασταν σαφέστατος. Θα προσπαθήσω να κάνω κι εγώ το ίδιο.
Κατ’ αρχήν, θα ήθελα, εκτός από τα Πρακτικά που θα πάρω, αν έχετε και επιπλέον περιπτώσεις να μου δώσετε, όχι περιπτωσιολογικά ως άτομα, αλλά ως περιπτώσεις δυσκολιών. Τα εξετάζουμε, βεβαίως, χωρίς τα στοιχεία των ανθρώπων για να μπορούμε να έχουμε το μέγιστο δυνατό αριθμό περιπτώσεων στο Υπουργείο, μιας που τώρα επεξεργαζόμαστε τις αλλαγές στο σύστημα για του χρόνου.
Για φέτος, όμως, και για άμεσα, έχει προβλεφθεί κατ’ αρχήν η ρύθμιση για την αναστολή του διετούς αποκλεισμού όσων υποψηφίων φοιτητών έκαναν λάθος στα μηχανογραφικά. Θα ήταν λάθος την πρώτη χρονιά που εφαρμόσαμε το νέο σύστημα να μη δώσουμε αυτή την αναστολή και να ποινικοποιήσουμε το λάθος που έγινε σε εβδομήντα περιπτώσεις.
Το δεύτερο πράγμα που κάνουμε είναι να εξετάσουμε σε σχέση με τη λειτουργία του ηλεκτρονικού προγράμματος «ΕΥΔΟΞΟΣ», τη δυνατότητα με διαφάνεια στα άλλα έτη που φοιτούν οι φοιτητές, στο δεύτερο ή τρίτο έτος, να υπάρξουν πολύ λελογισμένες, εξαιρετικά λίγες αλλαγές τμημάτων, δεν θέλω καν να πω τη λέξη «μεταγραφές», γιατί οι μεταγραφές όπως τις ξέρουμε πρέπει να τελειώσουν, όταν ένας φοιτητής αντιμετωπίζει πάρα πολύ σοβαρούς λόγους.
Όμως, κύριε συνάδελφε, ξέρετε κι εσείς, όπως ξέρω κι εγώ πόσο τα τελευταία χρόνια αυτή η επίκληση παντός είδους αναπηρίας, ασθενειών προβλημάτων ήταν ένα επιχείρημα το οποίο, με διάφορα πιστοποιητικά, πολλές φορές και με ποινικά κολάσιμο τρόπο, ερχόταν και γινόταν διεκδίκηση μεταγραφής. Οι πραγματικά ανάπηροι, οι πραγματικά ασθενείς, οι πραγματικές ανάγκες πολλές φορές δεν έβρισκαν διέξοδο διότι είχε «μπουκώσει» κυριολεκτικά το σύστημα από αναπήρους – μαϊμούδες, να το πω πολύ απλά, από αρρώστιες μαϊμού. Αν δείτε ποσοστά φοιτητών με πάρα πολύ σοβαρές ασθένειες, δεν θα το πιστέψετε. Ιδιαίτερα δε, στις ιατρικές σχολές, εκεί όπου υπάρχει και η δυνατότητα να προσκομιστούν τα πιστοποιητικά. Αυτό, λοιπόν, το τραγικό φαινόμενο δεν θέλουμε να εμφανιστεί ξανά.
Γι’ αυτό, λοιπόν, σας λέω ότι επειδή υπάρχει ο «ΕΥΔΟΞΟΣ», επειδή υπάρχει η διαφάνεια, γι’ αυτό και μόνο το λόγο θα εξετάσουμε μεμονωμένες περιπτώσεις, έτσι ώστε να δούμε αν μπορούμε από το ένα έτος στο άλλο να το κάνουμε. Αυτό που δεν θέλουμε να κάνουμε είναι να ανοίξει πάλι η κερκόπορτα των μεταγραφών και να μπαίνουν από το παράθυρο, προφασιζόμενοι ασθένειες. Γιατί, οι πραγματικά ασθενείς και οι πραγματικά ανάπηροι, πρέπει να βρίσκουν διέξοδο μέσα από το νέο νόμο και τις νέες ρυθμίσεις που φέραμε.
Παρακαλώ, θερμά, κύριε συνάδελφε, να καταθέσετε τις περιπτώσεις που έχετε, να μας τις δώσετε και στο Υπουργείο για να μπορέσουμε να βοηθηθούμε.
Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
===============
Η υφυπουργός Παιδείας κ. Ε. Χριστοφιλοπούλου, απαντώντας σε Επίκαιρες Ερωτήσεις Βουλευτών:
της κ. Αμανατίδου(ΣΥΡΙΖΑ)
και
του κ. Ροντούλη(ΛΑΟΣ)
σήμερα στη Βουλή(23/9), για το θέμα του αποκλεισμού της εγγραφής των παιδιών πολυτέκνων στις Σχολές, λόγω των ηλικιακών ορίων που έθεσε αυθαίρετα η Εγκύκλιος του ΥΠΔΒΜΘ, αλλά και τις αδικίες που παρατηρήθηκαν με τις Διοικ. Περιφέρειες...
δήλωσε: ότι σύντομα θα φέρει νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή…
Η ΑΣΠΕ προφανώς, θα παρακολουθεί το θέμα που ταλαιπωρεί τα παιδιά μας.
===========
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ, κάνοντας κλκ στο:
http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/ToKtirio/Fotografiko-Archeio/#ed7d2a9c-4939-47bc-94a1-5cc8c467cdeb (από το 20` έως το 50ο min)
-----------
Το θέμα δυστυχώς δεν έληξε και πρέπει τα παιδιά να ακολουθούν τις οδηγίες που εκδώσαμε, αν οι Σχολές δεν τους εγγράφουν...
Ανακοίνωση ΑΣΠΕ, σχετικά με τις εγγραφές των πολύτεκνων φοιτητών.../ Επιστολή στους Πρυτάνεις...
Διαβάστε τα ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ(23/9/11)
Σειρά προς συζήτηση έχει η με αριθμό 1312/20-9-2011 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Αστέριου Ροντούλη προς την Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με το νέο σύστημα για την εισαγωγή των μαθητών των πολυτεκνικών οικογενειών στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.
Στην ερώτηση του κ. Ροντούλη θα απαντήσει η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου.
Καλείται ο κ. Αστέριος Ροντούλης, Βουλευτής Λαρίσης του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, να διατυπώσει την ερώτησή του.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, όταν ανακοινώθηκαν τα ονόματα των επιτυχόντων και οι βάσεις για τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, η ελληνική κοινωνία έμεινε εμβρόντητη, γιατί είδε μαθητές να επιτυγχάνουν –θα σας αναφέρω χαρακτηριστικά στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών- με βαθμολογία 2,04. Και μετά το φιάσκο αυτό ορισμένες γραφίδες έσπευσαν να στοχοποιήσουν τους πολύτεκνους και τα τέκνα αυτών, λέγοντας ότι «ορίστε, έχουν ένα ευνοϊκό καθεστώς για τα παιδιά τους που τους επιτρέπει να τα βάζουν μέσα στα πανεπιστήμια με μία τέτοια απαράδεκτη βαθμολογία» ωσάν οι φταίχτες να ήταν οι πολύτεκνοι.
Θέλω, λοιπόν, να σας ρωτήσω το εξής. Για αυτό το φιάσκο των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων ευθύνονται οι πολύτεκνοι, που με το όργανό τους στην Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος καιρό πριν τις εξετάσεις ζητούσαν την επαναφορά της βάσεως του 10 που εσείς καταργήσατε; Ευθύνονται, άραγε, οι πολύτεκνοι που επίσης καιρό πριν σας έλεγαν ότι θα πρέπει να επαναφέρετε το παλιό καθεστώς των μεταγραφών, προκειμένου να μην έχουμε αυτά τα τραγελαφικά γεγονότα ή η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου η οποία εισήγαγε ένα νέο σύστημα δήθεν αξιοκρατικών κριτηρίων, που μας οδήγησε σε μία πραγματικότητα απευκταία;
Θέτω, λοιπόν, δύο ερωτήματα στα οποία περιμένω ξεκάθαρη απάντηση και τελειώνω με αυτό, κύριε Πρόεδρε.
Ερώτημα πρώτο. Προτίθεται η πολιτική ηγεσία να επαναφέρει το παλαιό καθεστώς των μεταγραφών για τους πολυτέκνους και τα τέκνα αυτών;
Ερώτημα δεύτερο. Προτίθεται να εισαγάγει τη βάση του 10, τουλάχιστον για τα παιδιά των πολυτέκνων, όπως η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος ζητά κατ’ επανάληψη;
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Παρακαλείται η κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, να απαντήσει στην ερώτηση του κ. Ροντούλη.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Απαντώντας σε αυτήν την ερώτηση, θα ξεκινήσω από τη δέσμευση και τη δήλωση ότι ασφαλώς και δεν ευθύνονται οι πολύτεκνοι για οτιδήποτε είτε καλό είτε κακό γίνεται. Δεν ευθύνονται οι πολίτες, αν εισάγεται ένα νέο σύστημα. Θα αναπτύξω αμέσως μετά ποια είναι τα μεγάλα υπέρ του.
Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να το κάνουμε από τη μια μεριά πιο καλό, να το εξειδικεύσουμε περισσότερο, έτσι ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας –όλων των παιδιών, όλων των φοιτητών και βεβαίως και των πολυτέκνων- και από την άλλη να το κάνουμε πιο αξιόπιστο και πιο –αν θέλετε- δυνατό να ανταποκρίνεται στις κοινωνικές ανάγκες για τις οποίες θεσπίστηκε.
Κατ’ αρχήν, θα ήθελα να πω, κύριοι συνάδελφοι, ότι το παλαιό σύστημα των μεταγραφών καταργήθηκε και δεν έχουμε καμμία πρόθεση να το επαναφέρουμε, διότι προκαλούσε κοινωνικές και εκπαιδευτικές στρεβλώσεις και μεγάλη ταλαιπωρία και στους ίδιους στους φοιτητές, διότι ξεκινούσε ένας φοιτητής το χρόνο, δεν ήξερε αν θα πάρει μεταγραφή –αρχίζω απ’ αυτό- και μέχρι και το Γενάρη πολλές φορές, ένα ολόκληρο εξάμηνο, έμενε σε άλλη πόλη, για να καταλήξει μετά είτε στην Αθήνα, είτε στη Θεσσαλονίκη. Είχαμε το φαινόμενο –και έχω παραδείγματα να σας καταθέσω και στη Βουλή- σχολές του Πανεπιστημίου Αιγαίου ή στη Μακεδονία ή ορισμένα ΤΕΙ να ξεκινούν με διακόσιους εισακτέους και να καταλήγουν με είκοσι πέντε, είκοσι επτά, δέκα οκτώ φοιτητές!
Αυτό είναι μία στρέβλωση και αν δούμε αντίστοιχα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη που είχαμε σε σχολές και τμήματα έως και 200% αύξηση των παιδιών που παρακολουθούσαν, ήταν δώρον άδωρον. «Δώρον άδωρον» σημαίνει ότι μπαίνεις σε μία σχολή –είτε TEI, είτε Πανεπιστήμιο- η οποία από το μεγάλο όγκο των φοιτητών δεν έχει δυνατότητα να διδάξει σωστά.
Πού είναι το πρόβλημα; Το πρόβλημα είναι πράγματι στο ότι ακριβώς επειδή προσπαθήσαμε –και φέτος είναι η πρώτη χρονιά- να είμαστε ακριβοδίκαιοι, θέλαμε να εισαχθεί περίπου ο αριθμός των πολυτέκνων που εισήχθη και πέρυσι, όταν ίσχυσε το σύστημα των μεταγραφών. Αυτός ήταν ο στόχος, δηλαδή να μην πούμε ότι οιαδήποτε κοινωνική κατηγορία –εν προκειμένω μιλούμε για τους πολύτεκνους- έχει αδικηθεί ως προς τον αριθμό των εισαγομένων σε σχέση με πέρυσι. Έτσι, δεν θέλουμε να φτιάξουμε ένα νέο σύστημα, το οποίο να ρίξει στον Καιάδα τις κοινωνικές ομάδες. Εκεί, λοιπόν, εισήχθησαν και παιδιά πολυτέκνων με πολύ χαμηλή βαθμολογία.
Αυτό μπορούμε να το βελτιώσουμε. Αυτό το σύστημα μπορούμε να το κάνουμε πιο αξιοκρατικό και μπορούμε να έρθουμε σε διάλογο και με την Ομοσπονδία Πολυτέκνων και με όλα τα κόμματα της Βουλής και με το ΛΑΟΣ. Νομίζω ότι έχουμε πολλές και καλές συνεισφορές. Μπορούμε, λοιπόν, να το βελτιώσουμε.Άρα, το να συνυπάρχουν τα κοινωνικά κριτήρια είναι ένα ζητούμενο. Είπατε για τη βάση του 10 και εγώ λέω να το συζητήσουμε. Πρέπει να συζητήσουμε αν χρειαζόμαστε ένα τέτοιο πλαφόν για τα παιδιά των πολυτέκνων ή για άλλες κοινωνικές κατηγορίες. Πρέπει να δούμε, λοιπόν, πώς θα το κάνουμε και κοινωνικά δίκαιο ανταποκρινόμενο στις κοινωνικές ομάδες και περισσότερο αξιοκρατικό, όσον αφορά την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Κύριε Πρόεδρε, θα συνεχίσω στη δευτερολογία μου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Παρακαλείται ο κ. Αστέριος Ροντουλης, Βουλευτής Λαρίσης του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, να αναπτύξει την ερώτησή του.
Ορίστε, κύριε συνάδελφε, έχετε το λόγο.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Κυρία Υπουργέ, θα χρησιμοποιήσω δική σας ορολογία, επειδή είπατε ότι παρατηρήθηκαν στρεβλώσεις, για να δούμε συγκεκριμένα ποιες στρεβλώσεις υπήρξαν και για να καταλάβετε και τη δικαιολογημένη αντίδραση των πολυτεκνικών οικογενειών.
Πρώτη στρέβλωση: Καθιερώσατε εισοδηματικά κριτήρια, εισοδηματικά όρια, για πρώτη φορά από το 1979, ενώ το Συμβούλιο της Επικρατείας το 2001 απεφάνθη ότι είναι αντισυνταγματικό να μπαίνουν στις πολύτεκνες οικογένειες εισοδηματικά όρια. Η ίδια δε η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, όταν ήρθε το νομοσχέδιο του 2011 και το συζητήσαμε, είπε ότι είναι αντισυνταγματικό! Και εσείς το συνεχίσατε! Αυτή είναι η πρώτη στρέβλωση.
Δεύτερη στρέβλωση: Βγάλατε μία υπουργική απόφαση και απαγορεύσατε σε τέκνα πολυτέκνων οικογενειών –την έχω μπροστά μου- να κάνουν χρήση των ειδικών κατηγοριών που εσείς θεσπίσατε, διότι κάποιο –άκουσον-άκουσον- από τα μέλη της οικογένειας έχει υπερβεί το 23ο έτος της ηλικίας του! Πού το λέει ο νόμος αυτό που φέρατε εσείς;
Δεύτερον, κυρία Υπουργέ, δεν ξέρετε ότι όταν απονέμεται η πολυτεκνική ιδιότητα, η πολυτεκνική ταυτότητα είναι ισόβια; Και ξέρετε ότι η ισοβιότητα διατηρείται στους γονείς και στα παιδιά αυτών, ακόμα και όταν έχει πάψει να υπάρχει ο ένας γονέας. Άρα, λοιπόν, γιατί καταργείτε την ισοβιότητα που καλύπτεται και από το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και την ελληνική έννομη τάξη;
Τρίτη στρεβλότητα: Απαγορεύσατε σε παιδιά πολυτέκνων να δηλώσουν θέσεις ειδικής κατηγορίας πολυτέκνων εκτός της περιφερείας τους! Δηλαδή, τους είπατε «κοιτάξτε να δείτε, αν θέλετε τις θέσεις ειδικών κατηγοριών πολυτέκνων, μόνο εντός της επικρατείας της δικής σας περιφέρειας»!
Πού το λέει αυτό ο νόμος; Δηλαδή καταργούμε νόμο ή ερμηνεύουμε κατά το δοκούν νόμο με υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους;
Τέταρτη στρέβλωση. Πείτε μου γιατί ένα παιδί πολύτεκνης οικογένειας δεν μπορεί να κάνει χρήση και της πολυτεκνικής του ιδιότητας και της ιδιότητας του αδελφού ή της αδελφής που σπουδάζει σε ένα άλλο πανεπιστήμιο.
Τι θέλω να πω, κύριε Πρόεδρε; Και τελειώνω με αυτό. Κυρία Υπουργέ, κοιτάξτε να δείτε. Ο ελληνικός λαός βιώνει μια δύσκολη οικονομική πραγματικότητα. Αυτή η δύσκολη οικονομική πραγματικότητα επιτείνεται και γίνεται ακόμη πιο οξεία, όταν έχουμε να κάνουμε με πολυτέκνους που πρέπει να ταΐσουν στόματα. Ο πολύτεκνος ή θα στείλει τα παιδιά του εκεί που πρέπει να τα στείλει, δηλαδή κοντά στο σπίτι του, για να σπουδάσουν, για να μπορέσει να τα στείλει ή δεν θα τα στείλει στο πανεπιστήμιο. Περιττό, λοιπόν, να σας τονίσω –το είπατε και εγώ το δέχομαι- ότι θα αρχίσει ένας διάλογος. Αυτό είπατε. Αυτό κατάλαβα. Θέλετε τη συνεισφορά όλων. Σας λέω, λοιπόν -για να έχουμε μια βάση διαλόγου- το εξής: Ναι, στο διάλογο! Να κληθούν τα Κόμματα. Εμείς είμαστε έτοιμοι. Να κληθεί η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος. Όμως, για να έχουμε μια βάση διαλόγου, θα πρέπει να πείτε: Θα δεχθούμε το καθεστώς που ίσχυε από το 1979 με ευεργετικές για το σύστημα τροποποιήσεις, που μπορούν να υπάρξουν, αλλά όχι με το νυν σύστημα, το οποίο είναι γεμάτο στρεβλώσεις. Να δούμε βελτιώσεις επί του παλαιού συστήματος -ναι, δεκτόν- και είναι όλοι έτοιμοι να συνεισφέρουν στο διάλογο αυτό. Όχι, όμως, να συνεισφέρουμε σε ένα σύστημα που είναι εξοντωτικό.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Τελειώνω. Ξέρετε γιατί το λέω αυτό; Το λέμε αυτό, διότι, κυρία Υπουργέ, πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν το εξής: Δεν κοστίζει τίποτα στον κρατικό Προϋπολογισμό –μηδέν!- το να πάρει μία μεταγραφή το παιδί μιας πολύτεκνης οικογένειας, όπως έπαιρνε μέχρι τώρα.
Όσον αφορά τον όγκο φοιτητών που λέτε, μην σας τρομοκρατούν. Σας δίνουν λάθος στοιχεία οι τεχνοκράτες σας. Είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις των πολυτέκνων. Δεν κάνουν τη διαφορά. Δεν είναι ο όγκος αυτός που καταστρέφει τα πανεπιστήμια. Τα πολύτεκνα παιδιά τα αναβαθμίζουν τα πανεπιστήμια. Γιατί είναι από πολύ καλές οικογένειες με αρχές και είναι παιδιά που έχουν αγωνιστεί και θα αγωνιστούν και στη συνέχεια στη ζωή τους, για να φθάσουν εκεί που θα φθάσουν.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης):
Το λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου για τη δευτερολογία της. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):
Θα ξεκινήσω, συμφωνώντας ότι τα παιδιά των πολυτέκνων αναβαθμίζουν τα πανεπιστήμια. Σίγουρα φέρουν εκεί την εμπειρία του να έχεις μεγαλώσει σε ένα σπίτι με πολλά παιδιά. Όμως, θα πω επιπλέον ότι δεν είναι μόνο η κατηγορία των πολυτέκνων η οποία επιβάρυνε πολύ. Είναι συνολικά όλο το σύστημα των μετεγγραφών. Ούτε οι πολύτεκνοι ούτε τα παιδιά με κάποιες αναπηρίες ούτε οι άλλες κατηγορίες, που χρήζουν ιδιαίτερης μέριμνας από την πολιτεία! Καμία χωριστά.
Απλώς τι έγινε; Ένα σύστημα μετεγγραφών μέσα στα χρόνια χαλάρωσε τόσο πολύ και έγινε και αδιαφανές. Τελικά, πράγματι, δεν εξυπηρετούσε κανέναν. Δεν είναι οι τεχνοκράτες που μου το λένε, αλλά είναι και η δική μου θητεία στα πανεπιστήμια. Μάλιστα ήμουν πέντε χρόνια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Η δική μου θητεία στους πανεπιστημιακούς χώρους μού έδειξε ότι, παραδείγματος χάρη σε χώρους στη Θεσσαλία ή αλλού στην Ελλάδα, υπήρχε η δυνατότητα να διδάξεις και να έχεις τη στήριξη των φοιτητών σου πολύ περισσότερο. Αντίθετα, στις αχανείς αίθουσες, όπου κυριολεκτικά στοιβάζονται –και λυπάμαι για τη λέξη- πάρα πολλά παιδιά και παθητικοποιούνται οι φοιτητές, δεν υπάρχει η δυνατότητα να γίνει ουσιαστικό μάθημα, πόσω μάλλον εργαστήρια, πόσω μάλλον επιστημονική και τεκμηριωμένη δουλειά, όπως χρειάζεται στις θετικές επιστήμες και σε πολλές από τις Σχολές, που χρειάζονται και εργαστηριακή μάθηση.
Να σας πω ότι αυτό το σύστημα, που εξέτισε το βίο, κατά τη γνώμη μας, είναι ένα σύστημα στο οποίο δεν μπορούμε να γυρίσουμε. Όμως, επειδή κάθε αρχή και δύσκολη και επειδή, όπως ανέπτυξα πριν, αυτό το σύστημα έχει δυνατότητες, θα συμφωνήσω ότι θα πρέπει κανείς, όταν είναι και πολύτεκνος και παιδί πολύτεκνης οικογένειας, αλλά και έχει, παραδείγματος χάρη, κάποια αναπηρία ή άλλο κοινωνικό κριτήριο, να μπορεί να συνυπάρχουν αυτά τα κριτήρια.
Είμαστε εδώ. Θα φέρουμε προτάσεις, ώστε να τις δούμε σε διάλογο και εδώ στη Βουλή μαζί και εκτός Βουλής με τις Ενώσεις των Πολυτέκνων και των άλλων ειδικών κατηγοριών.
Άρα, καταλήγω ότι πολλά από τα οποία είπατε τα έχουμε λάβει υπ’ όψιν μας, τα έχουμε δει ως αδυναμίες ενός συστήματος το οποίο θέλουμε, όμως, να υπερασπιστούμε, γιατί θεωρούμε ότι είναι πιο διαφανές, πιο αξιοκρατικό και ταλαιπωρεί λιγότερο τους φοιτητές.
Θέλω, όμως, να σας καταθέσω και την πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας –θα την καταθέσω στα Πρακτικά της Βουλής- η οποία δείχνει ότι δεν είναι αντισυνταγματική η θέσπιση ενός εισοδηματικού κριτηρίου, γιατί είναι άλλη κατηγορία.
(Στο σημείο αυτό η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου καταθέτει για τα Πρακτικά την προαναφερθείσα απόφαση, η οποία βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Θα το πω πολιτικά. Το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν θα το σχολιάσω, είναι το Ανώτατο δικαστικό όργανο της πολιτείας μας, έχει κρίνει τα δικά του. Εγώ θα πω μόνο ότι ένα πολυτεκνικό επίδομα δεν είναι το ίδιο πράγμα με τη δυνατότητα κάποιου να μπει στο πανεπιστήμιο. Θέλει συζήτηση. Ξέρετε ότι έχουμε συζητήσει και μαζί σας, και με το ΛΑΟΣ, και με τα άλλα κόμματα το θέμα του δημογραφικού. Είναι ευαίσθητες κατηγορίες επιδομάτων.
Δεν είναι της ώρας, αλλά υπάρχουν διαφορές προσεγγίσεων. Σε κάθε περίπτωση όμως, δηλώνω ότι είμαστε ανοικτοί στο να συντρέχουν πολλαπλά κοινωνικά κριτήρια.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ευχαριστούμε πολύ, κυρία Υφυπουργέ.
Σειρά έχει η με αριθμό 1305/20-9-2011 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Ευαγγελίας Αμανατίδου-Πασχαλίδου προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με τους επιτυχόντες μαθητές των πολυτεκνικών οικογενειών και την εφαρμογή του Ν. 3699/2011.
Στην ερώτηση της κυρίας Αμανατίδου-Πασχαλίδου θα απαντήσει η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Χριστοφιλοπούλου.
Καλείται η κ. Αμανατίδου-Πασχαλίδου να διατυπώσει την ερώτησή της.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία Υφυπουργέ, ακριβώς μία εβδομάδα πριν είχα καταθέσει και συζητήθηκε εδώ στην Ολομέλεια της Βουλής η πρώτη επίκαιρη ερώτηση, σχετικά με τα παιδιά πολυτεκνικών οικογενειών που αποκλείονται από σχολές που έχουν περάσει –πανεπιστημίων, ΤΕΙ και άλλων σχολών- ενώ έχουν αναρτηθεί από το Υπουργείο Παιδείας τα ονόματά τους κανονικότητα και είχαν ενταχθεί στις ειδικές κατηγορίες, όπως τους έδινε τη δυνατότητα ο νόμος.
Επειδή στην απάντησή της η Υπουργός κ. Διαμαντοπούλου την άλλη φορά μου είπε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να επανέλθουμε στο προηγούμενο σύστημα, ή ότι παρά το γεγονός ότι αυτός ο νόμος όπως έγινε, ο Ν. 3966/2011 –ο οποίος πήρε ΦΕΚ στις 24 Μαΐου του 2011, ενώ είχαν ξεκινήσει οι πανελλαδικές εξετάσεις στις 12 Μαΐου- θα ισχύσει όπως ακριβώς είναι, εγώ θέλω να ρωτήσω πως το Υπουργείο έχει φτάσει σ’ αυτό το σημείο, να φέρει δηλαδή, σε μία τεράστια αναστάτωση τις πολύτεκνες οικογένειες και τα παιδιά των πολυτέκνων.
Το ρωτώ διότι δεν υπήρχε πουθενά μα πουθενά στο μηχανογραφικό αυτό που θέτει ο Ν. 3966/2011, δηλαδή το όριο ενός παιδιού που είναι πάνω από είκοσι τριών ετών μίας πολυτεκνικής οικογένειας ή 25 ανάλογα αν αυτό φοιτά σε μία σχολή ή είναι στρατιώτης, ενώ εγώ έχω στα χέρια μου ένα μηχανογραφικό, το οποίο λέει ότι στην ειδική περίπτωση πολυτέκνων και τέκνων αυτών δεν πρέπει να υπερβαίνει το εισοδηματικό όριο που ισχύει για σχολές και τμήματα Αττικής και Θεσσαλονίκης και αναφέρει την περιφέρεια μόνιμης κατοικίας της οικογένειας ή φοίτησης αδελφού, κατά περίπτωση. Ως δικαιολογητικά θέλει πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος, έγγραφο πιστοποίησης του τόπου κατοικίας της οικογένειας και εκκαθαριστικό φόρου εισοδήματος του οικονομικού έτους 2010.
Με αυτά μόνο τα πιστοποιητικά –τα οποία είναι όλα νόμιμα και μέσα απ’ αυτό που δίνει η ΑΣΠΕ φαίνεται η πολυτεκνική ιδιότητα του γονιού- κατέθεσαν τα παιδιά τα χαρτιά τους: Είτε ήταν παιδιά που για πρώτη φορά μπήκαν στις σχολές, είτε ήταν παιδιά περσινής κατηγορίας που μπήκαν στην ειδική κατηγορία με το 10% και κατέθεσαν το μηχανογραφικό τους. Αυτά τα παιδιά αν το γνώριζαν από πριν, θα είχαν κάτσει και θα είχαν δώσει εξετάσεις.
Δεν μπορεί να υπάρχει, δηλαδή, μία αναδρομικότητα σ’ αυτόν το νόμο και να έχει να κάνει με παιδιά τα οποία βεβαίως, αν εγγραφούν, θα διαγραφούν από τις σχολές τους και θα έχουν για δύο χρόνια έναν αποκλεισμό από τις πανελλαδικές εξετάσεις.Εμείς ζητούμε να εφαρμοστεί όπως έχει το προηγούμενο καθεστώς ή στο κάτω-κάτω να περάσετε αυτά τα παιδιά στη γενική κατάταξη. Εκεί θα δούμε αν αυτά τα παιδιά ήταν των 2.000 μορίων ή ήταν επιτυχόντες με υψηλές βαθμολογίες, με 19.500 μόρια. Τιμωρούνται από μία προχειρότητα, για να μην πω ότι υπάρχει μια εσκεμμένη επίθεση απέναντί τους.Ευχαριστώ.ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου έχει το λόγο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κυρία Αμμανατίδου, δεν μπορώ να θεωρήσω ότι γίνεται εσκεμμένη επίθεση στη νέα γενιά από κανέναν συνάδελφο εδώ στο Κοινοβούλιο, από οποιαδήποτε ιδεολογική και πολιτική παράταξη κι αν υπηρετεί.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Η αγωνία που…
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Σας παρακαλώ, κυρία συνάδελφε, μη με διακόπτετε.
Θεωρώ αυτονόητο να μη μιλάμε για εσκεμμένες επιθέσεις. Καλύτερα να μιλάμε για μια προσπάθεια –γιατί αυτό ήταν ο νόμος- με όλα τα μικρά προβλήματα στην εφαρμογή του ή και με κάποιες βελτιώσεις που μπορούμε μαζί να τις σχεδιάσουμε. Αυτός ο νόμος ήταν μια προσπάθεια να μην αδικούνται παιδιά, να μην αδικείται το επίπεδο της παρεχόμενης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Όπως σας είπε και η κυρία Υπουργός, δεν υπάρχει περίπτωση να πάμε στο παλιό καθεστώς των μεταγραφών. Το ανέφερα και στον κ. Ροντούλη πριν.
Τι μπορούμε να κάνουμε; Δεν θέλω να επαναλάβω αυτά που είπα στην προηγούμενη απάντησή μου ή αυτά που σας είπε η κ. Διαμαντοπούλου, τα οποία και ισχύουν. Υπήρξε και εγκύκλιος και προειδοποίηση στα σχολεία ούτως ώστε οι υποψήφιοι μαθητές να μην κάνουν λάθος. Υπήρξε και ένα είδος τοπικής βοήθειας. Υπήρξε τηλεφωνικό κέντρο στο Υπουργείο Παιδείας, όπου μπορούσαν όσοι συνέτασσαν το μηχανογραφικό τους, να απευθύνονται και να ρωτούν. Παρ’ όλα αυτά, στους 33.000 υποψηφίους από ειδικές κατηγορίες, είχαμε εβδομήντα περιπτώσεις όπου υπήρξαν προβλήματα, λάθη ή δεν υπάρχουν στοιχεία.
Θα σας παρακαλούσα, κυρία Αμμανατίδου, να καταθέσετε στη Βουλή –εφόσον το θέλετε- το συγκεκριμένο μηχανογραφικό, όχι για να δούμε τη συγκεκριμένη περίπτωση ως μία, αλλά για να αποτελέσει έναυσμα στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε ένα σύστημα που θεωρούμε ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα μας απαλλάσσει από την αδιάβλητη, χρονοβόρα και πελατειακή γάγγραινα των μεταγραφών. Πάμε σε ένα σύστημα πιο αξιοκρατικό. Το θέμα είναι να το κάνουμε και πιο δίκαιο.
Υπάρχει ένα θέμα με αυτά τα παιδιά που έδωσαν πέρυσι εξετάσεις για το πώς εντάσσονται στο νέο σύστημα. Θα το κοιτάξουμε.
Όσον αφορά τη διετή αναστολή της ποινής -ένα παιδί να μη μπορεί να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις για δύο χρόνια- δεν θα αλλάξουμε το νόμο γιατί θεωρούμε ότι ο νόμος πρέπει να είναι σ’ αυτό το σημείο αυστηρός. Πάρα πολλές φορές στη χώρα μας χρησιμοποιούμε κοινωνικές κατηγορίες με προβλήματα, με πολλές και μεγάλες ανάγκες, για να αποκτήσουμε προνόμια. Σωστά έχουν αυτές οι κατηγορίες τα συγκεκριμένα προνόμια, για να μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες τους. Ορθώς λοιπόν υπάρχει στο νόμο ο διετής αποκλεισμός για να λέει στα παιδιά: «Κοιτάξτε, εδώ πρέπει να είσαι αυστηρός με ό,τι δηλώνεις…» -δηλαδή, αν είσαι ανάπηρος, αν είσαι πολύτεκνος- «.. γιατί από εδώ και πέρα δεν μπορείς να κοροϊδεύεις την πολιτεία».
Μπορούμε να δώσουμε διετή αναστολή σ’ αυτό ακριβώς επειδή στην αρχή του νόμου υπάρχουν και παρεξηγήσεις και προβλήματα. Δεν θέλουμε να αδικήσουμε ανθρώπους, προσπαθώντας να κάνουμε ένα πιο δίκαιο σύστημα
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Το λόγο έχει η κ. Λίτσα Αμμανατίδου Πασχαλίδου.
ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία Χριστοφιλοπούλου, το θετικό είναι ότι καταλαβαίνετε το πανδαιμόνιο που δημιούργησε ο ν.3966.Θα επιμείνω, όμως, στο κομμάτι ότι δεν υπήρχε επαρκής ενημέρωση. Υπήρχε ένα τηλέφωνο για τα παιδιά που ήταν να ενταχθούν στην ειδική κατηγορία, το οποίο δεν απαντούσε.Υπήρχε η αστοχία των μεταγραφών για τα παιδιά όπου βάζατε αυτό το όριο της διοικητικής περιφέρειας. Αναφερθήκατε σ’ αυτό και πιο μπροστά
. Θα καταθέσω στα Πρακτικά το μηχανογραφικό σβήνοντας το όνομα του φοιτητή γιατί εγώ τον θεωρώ φοιτητή όταν έχει 19.000 ή 15.000 ή 13.000 μόρια μετά από μία τεράστια προσπάθεια. Δυστυχώς δεν υπήρχε επαρκής ενημέρωση και από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας προς τα σχολεία και δεν ήξεραν τι να απαντήσουν οι καθηγητές. Εκεί ήταν το θέμα, γι’ αυτό δημιουργήθηκε το πανδαιμόνιο.
Μίλησα για μία αναδρομικότητα, κυρία Υπουργέ, διότι αν αυτό το κάνατε το Σεπτέμβριο του 2010, θα θεωρούνταν δεδομένο ότι αυτός ο νόμος είναι σε εφαρμογή ένα χρόνο πριν και δεν υπάρχει καμία περίπτωση να γίνουν αλλαγές. Δεν μπορεί όμως στις 24 Μαΐου. Εκεί είναι το θέμα.
Κάτι ακόμα: Υπάρχουν παιδιά τα οποία είχαν περάσει πέρσι σε σχολές κανονικά και πήγαν και διαγράφηκαν από τη σχολή τους γιατί θεώρησαν ότι είναι επιτυχόντες για να περάσουν με το 10%. Τι θα γίνουν αυτά τα παιδιά; Θέλω να μου το εξηγήσετε. Όσο για τα υπόλοιπα παιδιά που έδωσαν για φέτος, όταν μιλάτε για διετή αναστολή, τι ακριβώς εννοείτε; Θα τα κρατήσετε όπως έχουν, θα τα βάλετε στην ειδική κατηγορία και θα πάνε όπως αναρτήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας ή θα πείτε σ’ αυτά τα παιδιά «πηγαίνετε του χρόνου να ξαναδώσετε» ενώ έχουν κάνει μία τεράστια προσπάθεια και τα όνειρά τους «γκρεμίζονται» όταν αυτά τα παιδιά αύριο δεν θα είναι στη σχολή τους;
Στις 30/9, κυρία Χριστοφιλοπούλου, λήγουν οι εγγραφές. Αν θα πάνε στο πανεπιστήμιο, θα έχουν πρόβλημα. Οι γραμματείες τούς λένε ότι τα στοιχεία τους δεν είναι σωστά. Θα λυθεί αυτό το πρόβλημα άμεσα με μία εγκύκλιο; Η εγκύκλιος που στείλατε στις 7/9, η Φ251101273Β6, έφερε αυτά τα προβλήματα.
Γι’ αυτό σας λέω ότι θέλω μία ξεκάθαρη απάντηση για να ξέρουν οι γονείς και τα παιδιά τι θα γίνει από δω και πέρα. Δώστε αυτή τη δυνατότητα για φέτος γιατί υπάρχουν όλες αυτές οι παλινωδίες του συγκεκριμένου νόμου.
Σας ευχαριστώ.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Κυρία Υφυπουργέ, έχετε το λόγο για να δευτερολογήσετε
. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):
Κυρία συνάδελφε, εγώ έχω στα χέρια μου και μπορώ να ξανακαταθέσω τους οδηγούς, τις εγκυκλίους -νομίζω ότι τα έχετε-, όλα αυτά που εξεδόθησαν τότε από το Υπουργείο Παιδείας. Θα σας πω και κάτι άλλο, ότι δόθηκαν και απανωτές παρατάσεις γι’ αυτό το λόγο, γιατί ακριβώς ξέραμε ότι ήταν καινούργιο σύστημα και ότι κάθε αρχή και δύσκολη.
Θα σας πω επίσης –το έθιξε και ο κ. Ροντούλης πριν από λίγο- ότι σ’ ό,τι αφορά τις περιπτώσεις με τις περιφέρειες και σε ποιες περιφέρειες μπορεί να γίνει, υπάρχει όντως ένα ζήτημα και ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές της χώρας. Υπάρχει το ζήτημα να γίνει πιο ακριβοδίκαιο, πιο σωστό αυτό το σύστημα.
Θα υπερασπιστώ όμως και πάλι το σύστημα γιατί αυτό το σύστημα μας απαλλάσσει από ένα τεράστιο πρόβλημα που δημιουργούσαν στην ελληνική κοινωνία οι μεταγραφές. Πρέπει να το υπερασπιστούμε και να το βελτιώσουμε
. Εδώ λοιπόν θα σας πω ότι θα υπάρξουν ρυθμίσεις και βελτιώσεις. Με έναυσμα τέτοιου είδους μηχανογραφικά και περιπτώσεις που έρχονται στο Υπουργείο, θα υπάρξουν και τεχνικές και διοικητικές βελτιώσεις.
Την ίδια ώρα όμως αυτό που αφορά τις περίπου εβδομήντα περιπτώσεις των παιδιών αυτών θέλει νομοθετική ρύθμιση. Αυτή θα έλθει τάχιστα. Ως εδώ μπορώ να απαντήσω σε μία επίκαιρη ερώτηση. Δεν μπορώ να μπω στη λεπτομέρεια μίας νομοθετικής ρύθμισης. Το καταλαβαίνετε αυτό, αλλά πριν έλθει και όταν έλθει και θα τη συζητήσουμε και θα την εξειδικεύσουμε στη Βουλή. Θα έλθει λοιπόν μία ρύθμιση η οποία θα αναστέλλει επί διετία την απαγόρευση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις. Το πώς και γιατί τα μόρια, θα τα συζητήσουμε όλα με βάση ένα κείμενο σχεδίου ρύθμισης που θα έλθει γι’ αυτό το λόγο το συντομότερο δυνατό.
==================
Και νέες Ερωτήσεις Βουλευτών...
1.
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΣΠΥΡΟΣ ΓΑΛΗΝΟΣ
Βουλευτής Ν. Λέσβου – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα 23 Σεπτεμβρίου 2011
ΣΠΥΡΟΣ ΓΑΛΗΝΟΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
«Να επιτραπεί η εγγραφή των τέκνων πολυτέκνων στις σχολές στις οποίες εισήχθησαν, ανεξάρτητα της ηλικίας των αδελφών τους»
Η κυρία υπουργός καλείται να αντιληφθεί ότι δεν βρίσκεται υπεράνω του Συντάγματος. Επίσης καλείται να συνειδητοποιήσει, ότι η μανία καταδίωξης έναντι των πολυτέκνων σε μία περίοδο που η χώρα αντιμετωπίζει οξύτατο δημογραφικό πρόβλημα δεν είναι η καλλίτερη και εθνικά επωφελέστερη στάση για το Υπουργείο Παιδείας και την πολιτική του ηγεσία. Η ερμηνεία που δίνεται από το Υπουργείο στην διάταξη της παρ.11, του άρθρου 59 του Ν 3966 ώστε να μην επιτραπεί η εγγραφή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ σε παιδιά πολυτέκνων που έχουν έναν αδελφό ή αδελφή που η ηλικία του ξεπερνά το 23 έτος, είναι αυθαίρετη, παράνομη και αντισυνταγματική.
Βάσει του ν.3454/2006 άρθρο 6, παρ.3 «Οι γονείς που απέκτησαν την πολυτεκνική ιδιότητα βάσει των διατάξεων του ν.860/1979 όπως και εκείνοι που την απέκτησαν βάσει των διατάξεων του παρόντος, την διατηρούν ισοβίως και απολαμβάνουν ισοβίως τα δικαιώματα που απορρέουν από την πολυτεκνική ιδιότητα, τα δε τέκνα τους προστατεύονται και απολαμβάνουν των δικαιωμάτων των τέκνων πολυτέκνων όσο διαρκεί η πολυτεκνική ιδιότητα έστω και του ενός γονέα.»
Η ερμηνεία του Υπουργείου είναι αυθαίρετη, παράνομη και αντισυνταγματική, βάσει του άρθρου 21 παρ. 2 και 5 και του άρθρου 4 παρ. 1 του Συντάγματος, αφού υποβαθμίζει την ειδική φροντίδα για ορισμένους πολύτεκνους, με κριτήριο την ηλικία των τέκνων, χωρίς να υπάρχει κάποιος σκοπός και ιδιαίτερος αποχρών λόγος και μάλιστα υπέρτερος του σκοπού πού υπηρετεί το άρθρο 21 του Συντάγματος, ενώ αυθαίρετα κι ετσιθελικά θεσπίζει άνιση μεταχείριση για τα παιδιά των πολυτέκνων, πού κάποιο από τα αδέλφια τους υπερβαίνει το 23ο έτος της ηλικίας του έναντι των άλλων που τα αδέλφια τους δεν υπερβαίνουν την ηλικία αυτή.
Η κυρία Υπουργός καλείται να απαντήσει, τι θα κάνει για την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος, ώστε τα τέκνα των πολυτέκνων οικογενειών να μπορούν να εγγράφονται τους σχολές που έχουν πετύχει ανεξάρτητα τους ηλικίας των αδελφών τους.
________________
Μητροπόλεως 1, 105 57 Αθήνα , τηλ. 210 3709566 fax: 210 370 9569
Κουντουριώτη και Κομνηνάκη 47Γ!, (Εμπορικό Κέντρο Μαλλιαρού), 81 100 Μυτιλήνη,
τηλ. 22510 44301 fax: 22510 40970
+++++++++++++++++++
2. Του ΣΤΑΘΗ. ΚΟΥΤΜΕΡΙΔΗ - Βουλευτή ΠΑ.ΣΟ.Κ. Νομού Σερρών
Επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας, για τους επιτυχόντες πολύτεκνους σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
2. Του ΣΤΑΘΗ. ΚΟΥΤΜΕΡΙΔΗ - Βουλευτή ΠΑ.ΣΟ.Κ. Νομού Σερρών
Με την παρούσα επιστολή, θα ήθελα να σας μεταφέρω την αγωνία των πολύτεκνων οικογενειών και των τέκνων αυτών, σχετικά με το θέμα που ενέκυψε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις.Το πρόβλημα εκπηγάζει από τη διφορούμενη ερμηνεία του Ν.3454/2006 και συγκεκριμένα του άρθρου 6, § 1.1. σε συνδυασμό με την § 2.3. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 6, § 1.1. αναφέρεται ρητά ότι «Πολύτεκνοι υπό την έννοια του παρόντος νόμου είναι οι γονείς οι έχοντες τη γονική μέριμνα και επιμέλεια τεσσάρων τουλάχιστον τέκνων από έναν ή περισσότερους γάμους ή νομιμοποιηθέντων ή νομίμως αναγνωρισθέντων ή υιοθετημένων, τα οποία είναι άγαμα και δεν έχουν συμπληρώσει το εικοστό τρίτο (23ο) έτος της ηλικίας τους ή σπουδάζουν σε αναγνωρισμένες τριτοβάθμιες σχολές πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης και αναγνωρισθέντα εκπαιδευτικά ιδρύματα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής ή εκπληρώνουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις και δεν έχουν συμπληρώσει του εικοστό πέμπτο (25ο) έτος της ηλικίας τους. Στα τέκνα αυτά συνυπολογίζονται και αυτά με οποιαδήποτε αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω ισοβίως, ανεξαρτήτων ηλικίας και οικογενειακής κατάστασης».
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Νομού Σερρών |
3.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΣΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑ Ναύπλιο, 4 Οκτωβρίου 2011 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας, δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Α. Διαμαντοπούλου με θέμα τα σημαντικά προβλήματα που έχουν ανακύψει σε παιδιά πολύτεκνων οικογενειών που δεν εμπίπτουν στις νέες προβλέψεις του Υπουργείου και επεσήμαναν την πολυτεκνική τους ιδιότητα στα μηχανογραφικά για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής: “Μετά την Υπουργική Απόφαση που για πρώτη φορά περιορίζει τις προβλέψεις για τις πολύτεκνες οικογένειες σε εκείνες των οποίων τουλάχιστον 4 τέκνα είναι κάτω των 23 ετών (ή 25 εφόσον σπουδάζουν ή εκπληρώνουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις), σημαντικός αριθμός παιδιών πολύτεκνων οικογενειών που δεν εμπίπτουν στην ως άνω κατηγορία, επεσήμαναν στο μηχανογραφικό δελτίο για τις πανελλήνιες εξετάσεις την πολυτεκνική τους ιδιότητα. Καθώς, σύμφωνα με τις ισχύουσες προβλέψεις, τα παιδιά αυτά όχι μόνο δεν μπορούν να εγγραφούν στις σχολές στις οποίες εισάγονται βάσει των αποτελεσμάτων τους, αλλά και κινδυνεύουν με διετή αποκλεισμό από τις πανελλήνιες εξετάσεις, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ: - Με ποιες άμεσες ενέργειες θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών που δεν εμπίπτουν στις νέες προβλέψεις του Υπουργείου Παιδείας, δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και επεσήμαναν στο μηχανογραφικό την πολυτεκνική τους ιδιότητα, ώστε να εγγραφούν στις σχολές στις οποίες εισάγονται βάσει των αποτελεσμάτων τους και να μην υποστούν τον προβλεπόμενο διετή αποκλεισμό από τις πανελλήνιες εξετάσεις.”
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ