Ενημέρωση
- 24 Ιουνίου 2010 // //
- Ανακοινώσεις Α.Σ.Π.Ε.
- Εμφανίσεις: 5933
| ||
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ | ||
| ||
ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΟΤΑΝ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΕΙ… | ||
| ||
Το 2001 το Υπουργείο Εργασίας (Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ), είχε δώσει στη δημοσιότητα μία έκθεση – πρόταση για τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος στην οποία ανέφερε κατά λέξη: | ||
«Προοπτικά το ασφαλιστικό σύστημα εμφανίζει μια συνεχή επιδείνωση … οι παράγοντες που βρίσκονται πίσω από την επιδείνωση αυτή είναι κυρίως οι εξής: | ||
α) ο παράγοντας «γήρανση» | ||
Ο κυριότερος παράγοντας που επηρεάζει την προοπτική του ασφαλιστικού συστήματος είναι η γήρανση του πληθυσμού και η συνεχώς φθίνουσα αναλογία πληθυσμού σε παραγωγικές ηλικίες προς πληθυσμό πάνω από 65 ετών. Ο αριθμός των ατόμων στις ηλικίες συνταξιοδότησης θα αυξηθεί μέχρι το 2040 περίπου 50% συγκριτικά με το 2000. Την ίδια περίοδο ο αριθμός των ατόμων που θα είναι στις ηλικίες εργασίας προβλέπεται να μειωθεί περίπου κατά 13%. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η δραματική μείωση της αναλογίας εργαζομένων προς συνταξιούχους από 2, 1 που είναι σήμερα κάτω από 1, 2 μετά το 2040. | ||
Αυτή η δημογραφική μεταβολή είναι ιδιαίτερη κρίσιμη για τις μελλοντικές προοπτικές του ασφαλιστικού μας συστήματος. | ||
Σε μια τέτοια εξέλιξη για τη χρηματοδότηση του συστήματος θα απαιτηθεί αύξηση των εισφορών κατά 75% περίπου … ή θα πρέπει το συνολικό κόστος των συντάξεων να μειωθεί κατά αντίστοιχο ποσοστό…». | ||
Ο πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου Τζ. Μπούζεκ, τόνισε ενώπιον Ελλήνων βουλευτών την προηγούμενη βδομάδα, ότι η επίλυση του δημογραφικού, ίσως είναι η βέλτιστη λύση στη οικονομική κρίση που περνάτε… | ||
Ήδη και το Διεθνές Γραφείο Εργασίας αναδεικνύει το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας μας και επισημαίνει για την εξέλιξη των εργαζομένων – συνταξιούχων στο ΙΚΑ ότι η αναλογία μεταξύ των εισφερόντων και συνταξιούχων από 2,51 που ήταν το 2005 το 2055 θα κατέλθει στο 0,98 δηλ. αυτοί που θα εισφέρουν (2.254.391) θα είναι λιγότεροι των συνταξιούχων (2.307.494)!!! | ||
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατατάσσει την Ελλάδα στις 6 χώρες υψηλού κινδύνου και τη θεωρεί ότι βρίσκεται στη χειρότερη κατάσταση. | ||
Η Ελλάδα είναι η δεύτερη (2η) πλέον γερασμένη χώρα του κόσμου. | ||
Στην απογραφή του 1961 ο αριθμός των παιδιών ηλικίας μέχρι 14 ετών ανήρχετο σε 2.243.962 δηλ. το 27% του πληθυσμού (που ήταν 8.768.372) και των ηλικιωμένων άνω των 65 ετών σε 686.654, δηλ. στο 8% του πληθυσμού. | ||
Το 2007 ο αριθμός των παιδιών ηλικίας μέχρι 14 ετών μειώθηκε σε 1.598.684, δηλ. στο 14% περίπου του πληθυσμού (που είναι 11.192.849) και των ηλικιωμένων άνω των 65 ετών ανήλθε σε 2.082.217, δηλ. στο 19% περίπου του πληθυσμού, πράγμα που σημαίνει ότι τα παιδιά ηλικίας μέχρι 14 ετών στα 50 αυτά περίπου χρόνια μειώθηκαν κατά 645.278 και οι ηλικιωμένοι οι άνω των 65 ετών αυξήθηκαν κατά 1.395.563!!! | ||
Ενώ, λοιπόν, εξ αιτίας αυτής της εφιαλτικής κατάστασης της υπογεννητικότητας και της πλήρους ως εκ τούτου ανατροπής της αναλογίας των εργαζομένων προς τους συνταξιούχους, το όλο ασφαλιστικό μας σύστημα απειλείται με κατάρρευση, η Κυβέρνηση με τις ρυθμίσεις του Υπουργείου Εργασίας, που εξαγγέλλονται, εκτός των άλλων, επιχειρεί μια ακόμη επιδρομή κατά των πολυτέκνων. Όχι μόνο δεν λαμβάνει καμία μέριμνα για τους πολυτέκνους, οι οποίοι περισσότερο από κάθε άλλο, εισφέρουν στο ασφαλιστικό σύστημα με τα πολλά παιδιά τους, αλλά και όποιες διατάξεις υπάρχουν τις καταργεί και εξομοιώνει στα όρια της ηλικίας για τη συνταξιοδότηση τους Πολυτέκνους με τους αγάμους!!! Τις πολύτεκνες μητέρες με τις άγαμες!!! Προφανώς θέλγεται με το να μεταβάλλει τη χώρα σ’ ένα απέραντο Γηροκομείο και στη συνέχεια σε Νεκροταφείο. Άλλη εξήγηση δεν μπορεί να δοθεί. Επείγεται φαίνεται η κυβέρνηση να έχει την τύχη της προκατόχου της!!! | ||
Η πνευματική, ακαδημαϊκή και εκκλησιαστική ηγεσία κοιμάται και αναπαύεται μακαρίως. Προφανώς αναμένει «ιδείν το τέλος». | ||
Τα δε κόμματα της αντιπολιτεύσεως αναλίσκονται σε λογομαχίες για τις μίζες της Siemens, ως να πιστεύει κανείς ότι πρόκειται αυτές να επιστραφούν!!! | ||
Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση καλούμε την Κυβέρνηση και τον Υπουργό Εργασίας ν’ αλλάξουν πορεία και να σταματήσουν την επιδρομή κατά των Πολυτέκνων. Καμία «τρόικα», δεν εζήτησε την εξομοίωση των αγάμων με τους πολυτέκνους και την κατάλυση κάθε μέτρου κοινωνικής μέριμνας. | ||
Οι πολύτεκνοι ζητούν όραμα και ελπίδα και όχι μέτρα καταστροφής και αυτοκτονίας. | ||
| ||
Από το Γραφείο Τύπου | ||
της ΑΣΠΕ |
================================
Από εφημερίδα: Το Βήμα
Εξίσωση ορίων - Παραδείγματα
Σάββατο 26 Ιουνίου 2010
Παράδειγμα 1: Ανδρες και γυναίκες με ανήλικα παιδιά, οι οποίοι ως τις 31.12.2010 έχουν όριο ηλικίας συνταξιοδότησης οι μεν άνδρες το 65ο έτος οι δε γυναίκες το 50ό, εξισώνονται σταδιακά από 1.1.2011 εντός μεταβατικής περιόδου 3 ετών:
Ετος θεμελίωσης (25 έτη) το 2011, όριο ηλικίας γυναικών το 52ο έτος.
Ετος θεμελίωσης (25 έτη) το 2012, όριο ηλικίας γυναικών το 55ο έτος.
Ετος θεμελίωσης (25 έτη) το 2013, όριο ηλικίας γυναικών το 65ο έτος.
Παράδειγμα 2: Ανδρες και γυναίκες με τρία παιδιά, οι οποίοι ως τις 31.12.2010 θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης με 20 έτη υπηρεσίας, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας (οι άνδρες μόνο εφόσον είναι χήροι ή έχουν επιμέλεια των παιδιών με δικαστική απόφαση), εξισώνονται σταδιακά από 1.1.2011 εντός μεταβατικής περιόδου 3 ετών:
Ετος θεμελίωσης το 2011, έτη υπηρεσίας 21 και όριο ηλικίας ανδρών και γυναικών το 52ο έτος.
Ετος θεμελίωσης το 2012, έτη υπηρεσίας 23 και όριο ηλικίας ανδρών και γυναικών το 55ο έτος.
Ετος θεμελίωσης το 2013, έτη υπηρεσίας 25 και όριο ηλικίας ανδρών και γυναικών το 65ο έτος. Αρα κατά τη μεταβατική περίοδο ευνοούνται οι άνδρες που ως σήμερα δεν είχαν αυτό το δικαίωμα καθολικά (μόνο σε ειδικές οικογενειακές συνθήκες).
Παράδειγμα 3: Ανδρες και γυναίκες με ανάπηρα παιδιά, οι οποίοι ως τις 31.12.2010 έχουν όριο ηλικίας συνταξιοδότησης οι μεν άνδρες το 65ο έτος οι δε γυναίκες το 50ό εξισώνονται σταδιακά με μείωση του ορίου ηλικίας των ανδρώναπό 1.1.2013 στο 50ο έτος.
Παράδειγμα 4: Ανδρες και γυναίκες με ενήλικα παιδιά, ή χωρίς παιδιά, οι οποίοι ως 31.12.2010 έχουν όριο ηλικίας συνταξιοδότησης οι μεν άνδρες το 65ο έτος οι δε γυναίκες το 60ό, εξισώνονται σταδιακά από 1.1.2011 εντός μεταβατικής περιόδου 3 ετών.
Ετος θεμελίωσης το 2011, όριο ηλικίας γυναικών το 61ο έτος. Ετος θεμελίωσης το 2012, όριο ηλικίας γυναικών το 63ο έτος. Ετος θεμελίωσης το 2013, όριο ηλικίας γυναικών το 65ο έτος. ΠΟΙΟΙ ΓΛΙΤΩΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
« Οσοι και όσες έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης ως τις 31.12.2010δεν θίγονται από τις διατάξεις του νόμου αυτού ». Αυτό υπογράμμισε ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου μιλώντας στο Υπουργικό Συμβούλιο και διευκρίνισε ότι, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, « για τα πρόσωπα αυτά θα εξακολουθήσουν να εφαρμόζονται οι ισχύουσες ως τη δημοσίευση του νόμου αυτού διατάξεις που αφορούν τόσο τη θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης όσο και τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, καθώς και τον υπολογισμό της σύνταξης ».
Διαβάστε Επίσης:
Oι τελικές ρυθμίσεις του Ασφαλιστικού-Εργασιακού
Ολοι σύνταξη στα 65 με εξαγορά ως 7 έτη!
Αλμα 15 ετών για τις μητέρες - δικαίωμα όμως για μειωμένη σύνταξη στα 60 - Νομοθετείται το τέλος 13ης και 14ης σύνταξης «Θα κάναμε αλλαγές και χωρίς το μνημόνιο» Μετωπική σύγκρουση της κυβέρνησης με το ΚΚΕ Εξίσωση προς τα πάνω για τις γυναίκες Αντισυνταγματική η ένταξη των δημοσίων υπαλλήλων στο ΙΚΑ, λένε οι δικαστές Διασώζεται η διαιτησία - φθηνότερες οι υπερωρίες
--------------------------------------
Ηλεκτρονική Έκδοση
enet.gr, 18:31 Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010
Άρθρο προς άρθρο το νέο ασφαλιστικό
Το πλήρες κείμενο του νέου σχεδίου νόμου για το ασφαλιστικό σύστημα και τις ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις όπως ακριβώς στάλθηκε στη Βουλή σας παρουσιάζει το enet.gr. Επιλέξτε το άρθρο που σας ενδιαφέρει για να διαβάσετε το περιεχόμενο του:
Άρθρο 1: Εννοιολογικοί προσδιορισμοί
Άρθρο 3: Αναλογικό ποσό σύνταξης ασφαλισμένων από 1.1.2011 και εφεξής
Άρθρο 4: Αναλογικό ποσό σύνταξης ασφαλισμένων πριν από την 1.1.2011
Άρθρο 5: Ρύθμιση θεμάτων διαδοχικής ασφάλισης
Άρθρο 6: Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας
Άρθρο 7: Ενιαίος Κανονισμός Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας
Άρθρο 8: Μονιμοποίηση σύνταξης αναπηρίας των ασφαλισμένων από 1.1.1993
Άρθρο 9: Προϋπάρχουσα αναπηρία
Άρθρο 10: Όρια ηλικίας συνταξιοδότησης και αναγνωριζόμενοι χρόνοι
Άρθρο 11: Αναπροσαρμογή συντάξεων και ορίων ηλικίας
Άρθρο 12: Γενικοί όροι συνταξιοδότησης επιζώντος συζύγου
Άρθρο 13: Ειδικοί όροι συνταξιοδότησης επιζώντων συζύγων
Άρθρο 14: Συνταξιοδότηση θυγατέρων
Άρθρο 15: Επικουρικές Συντάξεις
Άρθρο 16: Απασχόληση συνταξιούχων
Άρθρο 17: Πίνακας Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων
Άρθρο 18: Παράλληλη ασφάλιση για τους ασφαλισμένους πριν την 1.1.1993
Άρθρο 20: Αμοιβή και παρακράτηση εισφορών περιστασιακά απασχολουμένων
Άρθρο 21: Ασφάλιση σε ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΕΤΕΑΜ, ΟΕΚ
Άρθρο 25: Προσαυξήσεις συντάξεων πέραν των 35 ετών
Άρθρο 26: Προγράμματα εθελουσίας εξόδου
Άρθρο 27: Εντάξεις στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
Άρθρο 28: Οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια του Κλάδου Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
Άρθρο 29: Διάκριση των Κεντρικών Υπηρεσιών ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
Άρθρο 30: Οργανωτική διάρθρωση των Κεντρικών Υπηρεσιών Υγείας
Άρθρο 31: Ενιαίο Σύστημα Υπηρεσιών Υγείας
Άρθρο 32: Σύμπραξη Φ.Κ.Α. για παροχές υγείας
Άρθρο 33: Μικτά κλιμάκια για την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής
Άρθρο 34: Σύσταση Κέντρου Πληροφόρησης Ασφαλισμένων και Συντουχιούχων (Κ.Π.Α.Σ.)
Άρθρο 35: Ενιαίο σύστημα ελέγχου συντάξεων
Άρθρο 36: Παρακολούθηση αναγκαστικής είσπραξης ασφαλιστικών εισφορών των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
Άρθρο 37: Χρηματοδότηση συστήματος κοινωνικής ασφάλισης
Άρθρο 38: Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων
Άρθρο 39: Λογιστικός διαχωρισμός προνοιακών-ασφαλιστικών παροχών
Άρθρο 40: Συναλλαγές μέσω τραπεζικού συστήματος
Άρθρο 41: Κατάταξη απαιτήσεων Οργανισμών και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
Άρθρο 42: Ανακατανομή των εισφορών μεταξύ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΟΑΕΔ, ΟΕΚ και Εργατικής Εστίας
Άρθρο 43: Οικοδομοτεχνικά Έργα
Άρθρο 44: Οικονομικά και Οργανωτικά θέματα
Άρθρο 45: Επενδύσεις διαθεσίμων σε καινητές αξίες που διενεργούνται χωρίς όρια
Άρθρο 46: Επενδύσεις διαθεσίμων σε περιουσιακά στοιχεία που διενεργούνται με προϋποθέσεις και όρια
Άρθρο 47: Διαδικασία διενέργειας επενδύσεων σε κινητές αξίες
Άρθρο 48: Διαδικασίες διενέργειας επενδύσεων σε ακίνητα
Άρθρο 49: Ανάθεση έργων και εργασιών αξιοποίησης ακαινήτων
Άρθρο 50: Τήρηση στοιχείων επενδύσεων
Άρθρο 51: Α.Ε.Δ.Α.Κ. Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
Άρθρο 52: Διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων
Άρθρο 53: Ρύθμιση οφειλόμενων εισφορών
Άρθρο 54: Αρμόδια όργανα - Αρμοδιότητες
Άρθρο 55: Ειδική Επιτροπή Ρύθμισης Εσόδων
Άρθρο 56: Υποβολή αίτησης - Λοιπά δικαιολογητικά
Άρθρο 57: Τμηματική εξόφληση της οφειλής
Άρθρο 58: Χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας
Άρθρο 59: Δικαιώματα φορέων κοινωνικής ασφάλισης
Άρθρο 61: Έναρξη καταβολής σύνταξης σε οφειλέτη
Άρθρο 62: Εξουσιοδότηση για έκδοση υπουργικών αποφάσεων
Άρθρο 63: Ασφαλιστική τακτοποίηση προσωπικού Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
Άρθρο 64: Ασφάλιση του προσωπικού της Τράπεζας της Ελλάδος
Άρθρο 65: Υπαγωγή εργαζομένων Γενικής Τράπεζας και Τομέα «ΤΕΑΜ-Ν.Π.Δ.Δ.» στο ΕΤΕΑΜ
Άρθρο 66: Ρυθμίσεις προσωπικού ΟΤΑ
Άρθρο 67: Ασφάλιση συντακτών ηλεκτρονικών εφημερίδων
Άρθρο 68: Συμβάσεις εργολαβίας εταιρειών παροχής υπηρεσιών
Άρθρο 71: Ρυθμίσεις για το προσωπικό της εταιρείας Ολυμπιακό Χωριό 2004 Α.Ε.
Αρθρο 73: Διαδικασία Προσφυγής στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας
Άρθρο 74: Εκλογή Μεσολαβητών-Διαιτητών
Άρθρο 75: Ρύθμιση θεμάτων εργασιακών σχέσεων
Άρθρο 76: Καταργούμενες διατάξεις
====================================
Η συνταγή της ΕΕ: Γηράσκω αεί εργαζόμενος
Αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης κατά επτά χρόνια προβλέπει η «Πράσινη Βίβλος» της Επιτροπής ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΠΙΝΘΟΥΡΑΚΗΣ | Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010 ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ, «Θα γηράσκετε αεί εργαζόμενοι» τονίζουν πλέον οι Βρυξέλλες προς τους πολίτες των κρατών-μελών της ΕΕ, ενώ παράλληλα τους προειδοποιούν ότι αν οι ηλικίες συνταξιοδότησης δεν αυξηθούν τότε στο ορατό μέλλον «δεν θα υπάρχει ούτε σάλιο στα Ταμεία» για την παροχή των συντάξεων. «Τα πράγματα είναι απλά. Σήμερα αναλογούν τέσσερις εργαζόμενοι ανά έναν συνταξιούχο, αλλά λαμβανομένης υπόψη της υπογεννητικότητας και της γήρανσης του πληθυσμού στην Ευρώπηη αναλογία θα γίνει σταδιακώς δύο προς ένα, και τότε δεν θα υπάρχουν πλέον οι πόροι για την παροχή αξιοπρεπών συντάξεων» δήλωσε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος για τις κοινωνικές υποθέσεις επίτροπος κ. Λάζλο Αντορ, ο οποίος ανακοίνωσε χθες από τις Βρυξέλλες την πρωτοβουλία της Επιτροπής να θέσει επί τάπητος το ζήτημα της βιωσιμότητας των συνταξιοδοτικών συστημάτων στην Ευρώπη. Προς τον σκοπό αυτόν η Επιτροπή δημοσιοποίησε χθες μια δέσμη ιδεών, υπό τη μορφή «Πράσινης Βίβλου», για την αντιμετώπιση του προβλήματος και εγκαινίασε μια περίοδο διαλόγου επί του θέματος, η οποία θα περατωθεί περί τον Νοέμβριο. Στη συνέχεια η Επιτροπή θα υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη ότι τα ζητήματα του κοινωνικού κράτους εξακολουθούν να βρίσκονται στην ΕΕ υπό τον έλεγχο των εθνικών κυβερνήσεων και συνεπώς τα περιθώρια παρέμβασης των Βρυξελλών είναι σχετικώς περιορισμένα. Αυξημένα περιθώρια παρέμβασης έχουν ωστόσο οι Βρυξέλλες όταν υπάρχει σοβαρή δημοσιονομική επιδείνωση συνεπεία της αύξησης των συνταξιοδοτικών δαπανών, αλλά και σε σχέση με τη χρήση των αποθεματικών των συνταξιοδοτικών ταμείων. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος για τον οποίον η παρακολούθηση του διαλόγου και η υποβολή των προτάσεων θα γίνει όχι μόνο από τον κ. Αντορ, αλλά και από τους επιτρόπους κκ. Ολι Ρεν και Μισέλ Μπαρνιέ.Επί της ουσίας πάντως η Επιτροπή κατέστησε σαφές χθες ότι το ευρωπαϊκό κοινωνικό κράτος, έτσι όπως λειτούργησε ως σήμερα, δεν έχει περιθώρια βιωσιμό τητας. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Επιτροπή η «ρίζα του κακού» βρίσκεται στο γεγονός ότι τα τελευταία πενήντα χρόνια το προσδόκιμο ζωής του μέσου Ευρωπαίου αυξήθηκε κατά πέντε χρόνια, ενώ οι ηλικίες συνταξιοδότησης στο διάστημα αυτό εμφάνισαν γενική μείωση. Λαμβανομένου υπόψη ότι στα επόμενα πενήντα χρόνια αναμένεται επίσης αύξηση του προσδόκιμου κατά ακόμη επτά χρόνια, η Επιτροπή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αν δεν αυξηθεί η μέση ηλικία συνταξιοδότησης (τουλάχιστον κατά επτά χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Κομισιόν που δεν δημοσιοποιούνται ακόμη) τότε είτε θα πρέπει να μειωθούν δραστικά οι συνταξιοδοτικές αποδοχές είτε θα πρέπει να αυξηθούν σημαντικά οι συνταξιοδοτικές εισφορές. Κατά την Επιτροπή η μεν πρώτη λύση θεωρείται κοινωνικά προβληματική, η δε δεύτερη λύση κρίνεται οικονομικά ασύμφορη. Κατόπιν τούτου η Επιτροπή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η αύξηση της μέσης ηλικίας συνταξιοδότησης είναι μονόδρομος, κυρίως δε για χώρες όπως η Ελλάδα, που μαζί με το (πλούσιο) Λουξεμβούργο και την Κύπρο δαπανά σήμερα τα σχετικώς μεγαλύτερα ποσοστά του ΑΕΠ της (πάνω από 10%) για την κάλυψη των συνταξιοδοτικών δαπανών.
Ως προς την υπάρχουσα κατάσταση σε όλη την Ευρώπη οι άνδρες βγαίνουν κατά κανόνα στη σύνταξη περί το 65ο έτος της ηλικίας τους και οι γυναίκες περί το 60ό έτος. Στην πράξη ωστόσο οι άνδρες συνταξιοδοτούνται κατά μέσον όρο στο 62ο έτος της ηλικίας τους και οι γυναίκες περί το 58ο έτος. Στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες όπου το φαινόμενο των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων είναι εκτεταμένο η πραγματική μέση ηλικία συνταξιοδότησης είναι ακόμη μικρότερη. Ταυτόχρονα στις άλλες οικονομικώς αναπτυγμένες χώρες της Γης (ΗΠΑ, Ιαπωνία κ.ά.) τα όρια της ηλικίας συνταξιοδότησης έχουν ήδη υπερβεί το 65ο έτος της ηλικίας, στη δε Ιαπωνία προσεγγίζουν σε κάποιες περιπτώσεις το 70ό έτος. Συνεπώς κατά την Επιτροπή η ΕΕ οφείλει και αυτή να ακολουθήσει την ίδια οδό, κυρίως δε οι χώρες όπως η Ελλάδα, που έχει δημοσιονομικό πρόβλημα, αλλά και η Γερμανία της οποίας η υπογεννητικότητα είναι εξαιρετικά υψηλή.
ΠΗΓΗ:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=342009&dt=08/07/2010