ΑΝΩΤΑΤΗ  ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ
Αρ. Πρωτ. 116                     Αθήνα, 10/6/2011

           ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ

Προς
όλες  τις  Πολυτεκνικές Οργανώσεις-
Μέλη της ΑΣΠΕ

 

Εγκύκλιος αρ. 3 / 2011

 
Αγαπητοί Συνάδελφοι.
Σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω επείγοντα θέματα:
 

-Α-

ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΣ ΤΗΣ Ε.Ε.

 
ΣΧΕΤ. α.      Υπ’ αριθμ. 22830/2011 (ΦΕΚ 660/Β/20-4-2011) Κ.Υ.Α. των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
           β.      Η υπ’ αριθμ. 27618/19-5-2011 απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
           γ.      Η υπ’ αριθμ. 27626/27-5-2011 Εγκύκλιος της Γενικής Δ/νσης Φυτικής Παραγωγής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
 
 
1 α.   Στο πλαίσιο της αντιπολυτεκνικής και αντιοικογενειακής επιδρομής που έχει εξαπολύσει η Κυβέρνηση κατά του πολυτεκνικού κόσμου της χώρας δημοσιεύτηκε η παραπάνω α΄σχετική Κ.Υ.Α. (η οποία ουδέποτε περιήλθε καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην ΑΣΠΕ), με την οποία, διευρύνονται οι φορείς υλοποίησης του προγράμματος δικαιούχων δωρεάν διανομής προϊόντων, αφού εντάσσονται σε αυτούς οι Σύλλογοι Τριτέκνων και οι Σύλλογοι μονογονεϊκών οικογενειών και παράλληλα, μειώθηκε το ετήσιο ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων από 15.000 ευρώ, σε 12.000 ευρώ. Ειδικότερα στο άρθρο 1 της ως άνω Κ.Υ.Α. ορίζεται:
 
Άρθρο 1
Δικαιούχοι – Φορείς υλοποίησης
 
1. Δικαιούχοι της δωρεάν διανομής τροφίμων από τα αποθέματα της παρέμβασης ορίζονται αποκλειστικά και μόνο άπορα άτομα ή άπορες οικογένειες της Ε.Ε. ανεξαρτήτως θρησκείας και υπηκοότητας που διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην Ελλάδα. Ως άπορα άτομα ή άπορες οικογένειες, κατά την έννοια της παρούσης, θεωρούνται τα άτομα ή οι οικογένειες που έχουν ετήσιο ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα μέχρι και 12.000 €, προσαυξανόμενο κατά 30 % για τη σύζυγο και για το πρώτο και δεύτερο ανήλικο ή προστατευόμενο παιδί και κατά 40% για καθένα από τα επόμενα ανήλικα ή προστατευόμενα παιδιά.
Το εισόδημα αυτό αυξάνεται κατά 50% στις περιπτώσεις πασχόντων από βαριά ανίατα ή δυσίατα νοσήματα και κατά 40% σε περίπτωση μη ύπαρξης ιδιόκτητης κατοικίας. Ως εισόδημα νοείται το φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο.
 
Σημείωση:
Το εισόδημα που λαμβάνεται υπόψη για τους σχετικούς υπολογισμούς είναι το Συνολικό πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα του πίνακα 4 ή του πίνακα 5 (ενδεικτικά : μισθωτές υπηρεσίες, έσοδα/ενοίκια από ακίνητα, έσοδα από γεωργικές επιχειρήσεις, κάθε άλλο εισόδημα που αναφέρεται στο εκκαθαριστικό) του εκκαθαριστικού σημειώματος συν τα αυτοτελώς φορολογούμενα ποσά, συν τα ποσά που φορολογούνται με ειδικό τρόπο όπως οι κωδικοί 659-660 και 431-432 του εντύπου Ε1 της φορολογικής δήλωσης.
 
2. Παιδιά που εγκαταλείπονται σε ιδρύματα, θεωρούνται ως άπορα.
 
3. Για το σκοπό της παροχής τροφίμων στους απόρους (άτομα ή οικογένειες) οι προς διανομή ποσότητες κατανέμονται σε φορείς υλοποίησης και μέσω αυτών διανέμονται δωρεάν στους τελικούς δικαιούχους όπως αυτοί ορίζονται στις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου.
Ως φορείς υλοποίησης ορίζονται:
I. Φιλανθρωπικά Ιδρύματα ή Φιλανθρωπικοί Σύλλογοι που είτε σιτίζουν είτε φιλοξενούν είτε περιθάλπουν άπορα άτομα
II. Ιερές Μητροπόλεις για την άσκηση του φιλανθρωπικού τους έργου
III. Σύλλογοι παλιννοστούντων
IV. Σύλλογοι πολυτέκνων αναγνωρισμένων από την Α.Σ.Π.Ε.
V. Σύλλογοι τριτέκνων
VI. Σύλλογοι μονογονεϊκών οικογενειών
VII. Σύλλογοι ατόμων με ειδικές ανάγκες, χρονίως πασχόντων, ψυχικά πασχόντων κλπ
VIII. Σύλλογοι αθίγγανων
IX. Δήμοι, Δημοτικά Ν.Π.Δ.Δ. και Κοινωφελείς Επιχειρήσεις τους […] (Σχετικό 1).
 
 
   β.    Προς διευκόλυνσή σας επισυνάπτουμε πίνακα που δείχνει τις προϋποθέσεις που πρέπει να έχουν οι πολύτεκνες οικογένειες για δωρεάν παραλαβή προϊόντων παρεμβάσεως της Ε.Ε. με βάση τον αριθμό των ανηλίκων και προστατευομένων μελών της οικογένειας και το ετήσιο ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα (Σχετικό 2).
 
2 α.   Φαίνεται πως το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προτίθεται να καταργήσει τη χορήγηση προϊόντων στις πολύτεκνες οικογένειες και θα ήταν ειλικρινέστερο να γνωστοποιήσει την πρόθεσή του αυτή ευθέως, γιατί διαφορετικά δεν δικαιολογείται η απόφασή του με την οποία τάσσει προθεσμία μέχρι 1ης Ιουλίου 2011, να υποβληθούν, στις κατά τόπους Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας, τα παρακάτω δικαιολογητικά από κάθε δικαιούχο πολύτεκνη οικογένεια:
 
I.          Αίτηση του τελικού δικαιούχου για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα.
 
II.        Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα μέσω ενός και μόνο φορέα Υλοποίησης.
 
ΙΙΙ.       Φωτοτυπία ταυτότητας ή διαβατηρίου, ή άλλου νομίμου εγγράφου ταυτοποίησης του τελικού δικαιούχου.
 
IV. Πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης στην περίπτωση οικογενειών (άπορες, πολύτεκνες, τρίτεκνες και μονογονεϊκές οικογένειες).
 
V. Θεωρημένο αντίγραφο εκκαθαριστικού σημειώματος Φόρου Εισοδήματος του προηγούμενου έτους εφαρμογής του προγράμματος. Σε περίπτωση που ο τελικός δικαιούχος δεν έχει παραλάβει εκκαθαριστικό σημείωμα από την Δ.Ο.Υ., υποχρεούται να προσκομίσει αντίγραφο της φορολογικής του δήλωσης που παρελήφθη από την Δ.Ο.Υ.. Επίσης στην περίπτωση που ο δικαιούχος δεν υποχρεούται στην υποβολή φορολογικής δήλωσης, απαιτείται υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, θεωρημένη από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή βεβαίωση απορίας από αρμόδια δημόσια αρχή. Επιπλέον αν κατά τη διενέργεια ελέγχου ζητηθεί το Ε9, ο δικαιούχος υποχρεούται να το προσκομίσει άμεσα.
 
VI. Περαιτέρω οι φορείς υλοποίησης οφείλουν να συντάσσουν καταστάσεις με τα στοιχεία των τελικών δικαιούχων που παρέλαβαν τα τρόφιμα μέσω των προγραμμάτων της δωρεάν διανομής (ονοματεπώνυμο, αριθμό δελτίου ταυτότητας, Α.Φ.Μ., διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνο, ημερομηνία παραλαβής, παραληφθείσα ποσότητα και υπογραφή). Τις εν λόγω καταστάσεις αποστέλλουν σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή στην οικεία Δ/νση του άρ. 2 παρ. 1 της παρούσας, το αργότερο εντός μηνός από το πέρας της διανομής και όπως ορίζουν οι εκάστοτε Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις εφαρμογής των προγραμμάτων.
 
  β.     Τα παραπάνω δικαιολογητικά θα υποβληθούν στις κατά τόπους Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας, μαζί με την αίτηση και τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παρ. 3 του άρθρου 2 της Κ.Υ.Α. και αφού ελεγχούν από τις Διευθύνσεις στο 100%, θα επιστραφούν στους Συλλόγους για περαιτέρω φύλαξη στο αρχείο τους.
          Εξυπακούεται ότι η παραπάνω διαδικασία θα επαναλαμβάνεται κατ’ έτος μέχρι τις 30 Μαρτίου .
 
   γ.    Προς διευκόλυνσή σας, σας αποστέλλουμε υπόδειγμα αιτήσεως – υπεύθυνης δήλωσης (Σχετικό 3), που θα συμπληρώνεται από κάθε πολύτεκνη οικογένεια που έχει τις προϋποθέσεις να ενταχθεί στο πρόγραμμα των προϊόντων. Το υπόδειγμα αυτό περιορίζει κάπως τη γραφειοκρατία αφού στο ίδιο έντυπο ενσωματώνονται δύο απαιτούμενα δικαιολογητικά (αίτηση και υπεύθυνη δήλωση).
 
δ.       Γίνεται απολύτως κατανοητό ότι είναι ανθρωπίνως αδύνατο να συγκεντρωθούν και υποβληθούν αρμοδίως τα παραπάνω δικαιολογητικά, εντός της ταχθείσης προθεσμίας, ήτοι μέχρι 1ης Ιουλίου 2011. Επί παραδείγματι η Ένωση Πολυτέκνων Αθηνών που είναι η μεγαλύτερη Πρωτοβάθμια Πολυτεκνική Οργάνωση της χώρας, είναι δυνατόν να συγκεντρώσει τα παραπάνω δικαιολογητικά από 9.500 περίπου πολύτεκνες οικογένειες, που υπολογίζεται πως έχουν τις νόμιμες προϋποθέσεις να ενταχθούν στο πρόγραμμα της δωρεάν παραλαβής προϊόντων;
          Αυτό ισχύει για όλους τους Συλλόγους και ειδικότερα για τους Συλλόγους που έχουν στη δύναμή τους μεγάλο αριθμό πολυτέκνων οικογενειών – μελών.
 
3.      Για να αποτραπεί  ο αποκλεισμός των Συλλόγων Πολυτέκνων από το πρόγραμμα των προϊόντων η ηγεσία της ΑΣΠΕ ζήτησε αμέσως συνάντηση με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και θα επιδιώξει να εφαρμοσθεί για φέτος το παλαιό καθεστώς και οι νέες ρυθμίσεις να ισχύσουν από το προσεχές έτος.
 
4.      Στους φορείς υλοποίησης, όπως αναφέρθηκε παραπάνω εντάσσονται και οι Σύλλογοι Πολυτέκνων που είναι αναγνωρισμένοι από την ΑΣΠΕ. (άρθρο 1 παρ.3 της παραπάνω α΄ Κ.Υ.Α.).
          Προς διευκόλυνσή σας, σας επισυνάπτουμε στην παρούσα βεβαίωση της ΑΣΠΕ, πως ο Σύλλογός σας είναι αναγνωρισμένος από την ΑΣΠΕ, προκειμένου αυτή να κατατεθεί μαζί με τα άλλα δικαιολογητικά που προβλέπονται στην παρ. 3 του άρθρου 2 της ως άνω Κ.Υ.Α. και αφορούν τους φορείς του προγράμματος (Σχετικό 4).
 
5.      Συμπερασματικά σας υποδεικνύουμε και παρακαλούμε για τα παρακάτω:
α. Όλοι οι Σύλλογοι Πολυτέκνων πρέπει να διαμαρτυρηθούν έντονα, με όποιο τρόπο θεωρούν πρόσφορο, στις κατά τόπους Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας ή σε άλλους Φορείς για την απαράδεκτη προθεσμία που έχει ορισθεί για την υποβολή των δικαιολογητικών.
β. Το θέμα των προϊόντων είναι σοβαρό και επιβάλλεται να εφαρμόζονται επ’ ακριβώς οι συναφείς με αυτό διατάξεις, γιατί ως αντιλαμβάνεστε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προβάλλει διάφορα προσκόμματα που τελικά οδηγούν στον αποκλεισμό των πολυτέκνων από τα προγράμματα της δωρεάν παραλαβής προϊόντων.
γ. Ανεξάρτητα από την έκβαση που θα έχει το πρόγραμμα προϊόντων του τρέχοντος έτους, από όλους τους Συλλόγους πολυτέκνων, θα πρέπει να καταρτισθεί, από μηδενική βάση, αρχείο των πολυτέκνων οικογενειών που έχουν τις νόμιμες προϋποθέσεις για να εντάσσονται κατ’ έτος στο σχετικό πρόγραμμα και στο οποίο θα φυλάσσονται όλα τα δικαιολογητικά, όπως αυτά αναφέρονται στην προσηρτημένη αίτηση– υπεύθυνη δήλωση, χωριστά για κάθε δικαιούχο πολύτεκνη οικογένεια.

 

-Β-

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ

 
1.         Στο ΦΕΚ 118/Α/24-5-2011 δημοσιεύθηκε ο νόμος 3966: «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΑΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις»
 
2.        Στο άρθρο 59 του παραπάνω νόμου, μεταξύ των άλλων περιλαμβάνονται διατάξεις που αναφέρονται στις μετεγγραφές των πολυτέκνων με τις οποίες ουσιαστικά, καταργούνται οι μετεγγραφές τους, αφού:
α. Τίθεται ως προϋπόθεση το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των 60.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 10.000 ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο πέραν του δευτέρου και το χειρότερο
β. Ο συνολικός αριθμός των θέσεων των εισακτέων δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% των θέσεων εισακτέων όλων των κατηγοριών:
·         Πολύτεκνοι
·         Τρίτεκνοι
·         Με αδελφό ή αδελφή που φοιτά σε Σχολή διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων
·         Ορφανοί από ένα ή από δύο γονείς ή τέκνα άγαμης μητέρας με ένα ή δύο μη αναγνωρισθέντα τέκνα.
·         Γονείς, τέκνα, αδέλφια, σύζυγοι που είναι τυφλοί ή κωφάλαλοι ή νεφροπαθείς ή πάσχοντες από μυϊκή δυστροφία Duchenne ή ανάπηροι με κινητικά προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία 67% και άνω.
·         Τέκνα θυμάτων της τρομοκρατίας της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 1897/1990 (ΦΕΚ 120/Α/11-9-1990).
 
3.        Δημοσιεύθηκε και η σχετική Εγκύκλιος του Υπουργείου με τον αριθμό των θέσεων πολυτέκνων φοιτητών που δίνονται σε κάθε Σχολή (www.aspe.gr Ιστοσελίδα ΑΣΠΕ/ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ/ΝΟΜΟΙ-ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, ημερ. 13-6-2011).
 

-Γ-

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΣΕ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ

 
1.         Κατ΄εφαρμογή του άρθρου 43 του Ν. 3918/2011 (ΦΕΚ 31Α/2-3-2011), εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. Π1α/Γ.Π.οικ. 50012/2011 (ΦΕΚ 953/Β/24-5-2011) Απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με την οποία καθορίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τον έλεγχο της μόνιμης και συνεχούς δεκαετούς διαμονής στην Ελλάδα των δικαιούχων καθώς και της εύρεσης στην Ελλάδα των ανήλικων τέκνων τους για τη χορήγηση των οικογενειακών επιδομάτων σε πολυτέκνους.
            Ειδικότερα τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν οι ενδιαφερόμενοι είναι:
α) Βεβαίωση ασφαλιστικού φορέα του δικαιούχου ή του/της συζύγου στην περίπτωση που ο δικαιούχος είναι άνεργος, από την οποία να προκύπτει η ασφάλισή του/της την τελευταία δεκαετία ή
β) Θεωρημένα αντίγραφα των εκκαθαριστικών σημειωμάτων της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος ή
γ) Θεωρημένα αντίγραφα Ε1 φορολογίας εισοδήματος ή
δ) Βεβαίωση έναρξης και συνέχισης άσκησης ελευθέρου επαγγέλματος από το τμήμα μητρώου αρμόδιας Δ.Ο.Υ. ή
ε) Απόσπασμα θεωρημένου βιβλιαρίου υγείας του δικαιούχου ή του/της συζύγου από τις αρμόδιες υπηρεσίες ή
στ) Μισθωτήριο συμβόλαιο με μισθωτή τον δικαιούχο ή το σύζυγο του κατατεθειμένο και θεωρημένο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ και υπεύθυνη δήλωση του εκμισθωτή, ότι η μίσθωση είναι σε ισχύ ή την ημερομηνία λήξης αυτού εφ’ όσον έληξε ή
ζ) Βεβαίωση φοίτησης του ανήλικου τέκνου στο σχολείο ή
η) Οποιοδήποτε άλλο έγγραφο κρίνει ο ΟΓΑ από το οποίο να προκύπτει η μόνιμη και συνεχής δεκαετής διαμονή του δικαιούχου στην Ελλάδα.
 
2.        Όπως ορίζει το άρθρο 1 της παραπάνω Υπουργικής Αποφάσεως αρμόδιο όργανο για τη διαπίστωση τόσο της ύπαρξης δεκαετούς μόνιμης και συνεχούς διαμονής στην Ελλάδα των δικαιούχων, όσο και της εύρεσης στην Ελλάδα των ανηλίκων τέκνων αυτών, είναι ο ΟΓΑ.
 

 

-Δ-

ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΓΑ

 
            Κατ΄εφαρμογή του άρθρου 43 του αναφερομένου παραπάνω νόμου 3918/2011 ο ΟΓΑ από 2/3/2011 χορηγεί τα πολυτεκνικά επιδόματα και την ισόβια σύνταξη μειωμένα και με την προσκόμιση των δικαιολογητικών όπως αυτά καθορίζονται στην υπ’ αριθμ. Π1α/Γ.Π.οικ. 50012/2011 (ΦΕΚ 953/Β/24-5-2011) Απόφαση που μνημονεύεται παραπάνω.
 

-Ε-

ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

 
          Αναμένεται εντός των ημερών να εκδοθεί η σχετική Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας που θα καλεί για τελευταία χρονιά (σύμφωνα με το ν. 3848/2010) τους πολυτέκνους εκπαιδευτικούς να εγγραφούν στον Ειδικό Πίνακα διοριστέων.
          Παρακαλούμε το Δ.Σ. του Συλλόγου σας, να αποστείλει  σχετική επιστολή στην Υπουργό Παιδείας (σύμφωνα με το πνεύμα των παλαιοτέρων Εγκυκλίων μας) που να ζητάτε το διορισμό όλων των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, τουλάχιστον κατά το μεταβατικό στάδιο που διανύουμε μέχρι την εφαρμογή του νέου νόμου.
 
 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

 

     Ο Πρόεδρος                       Ο Γεν. Γραμματέας                     Ο Διευθυντής

 

 

 

Βασίλειος Θεοτοκάτος       Εμμανουήλ Χρυσόγελος       Χαράλαμπος Παύλος

Πρόσφατα άρθρα